Ik vraag mij af hoe jij het acquisitiegesprek voert, want, zoals Paul aangaf, is het een grote pré (en een compliment waard) dat jij het gewoon aandurft koud te bellen, dat is slechts weinigen gegeven. Maar heb je er training o.i.d. in gehad om dit ook goed te doen? Ook dat kan het succes beïnvloeden.
Succes en groet,
Hans
Bedankt voor het compliment nogmaals.
Ik heb hier geen trainingen of degelijke in gehad, wel heb ik ervaring met bellen maar dit is voornamelijk naar consumenten toe.
Ik begin als volgt
Ik vraag naar de gene die verlichting invertariseert
Krijg vervolgens de persoon aan de telefoon
leg uit wie ik ben en dat ik voor scherpe tarieven led tl-buizen kan leveren. Vervolgens vraag ik of zij hier al eens nagedacht hebben of hiermee bekend zijn. Vaak hoor je dan dat ze wel bekend zijn, maar geen interesse hebben omdat het nog te duur is of dat ze niet willen inversteren op dit moment.
Bij de goede gesprekken geven ze aan het eind van het gesprek altijd aan dat ze wat per e-mail willen en dit gaan bekijken en er later op terugkomen, vervolgens bel ik een week later terug en krijg ik vaak te horen dat het op dit moment nog niet op het lijstje staat maar wel iets voor de toekomst is.
Wat zijn verbetepunten voor deze aanpak?