mdibbets

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

mdibbets's trofeeën

  1. Het verschil met crazy egg en andere applicaties is dat deze zal draaien op uw eigen servers. Dit zorgt ervoor dat u direct toegang heeft tot de data en weet welke beveiligings-maatregelen er worden getroffen. U heeft dan ook geen bewerkers overeenkomst nodig met analytics of andere heatmap tracking partij wat onder de Nederlandse wetgeving noodzakelijk is. Er kan gekozen worden welke cookies uitgesloten moeten worden van opnamen(bijvoorbeeld de php session id) waardoor gebruikers niet herleid kunnen worden tot individuele personen. Op die manier valt de data verzameling niet onder de privacy wetgeving. Tevens valt de data DIRECT in te zien als u op uw website een pagina bekijkt. De applicatie is direct toegankelijk via een snelkoppeling in uw bladwijzer balk en die legt een overlay over de pagina die u bekijkt waar alle kliks op worden uitgestippeld. Alle kliks worden relatief opgeslagen zodat zelfs als een gebruiker ingezoomd was de klik op de juiste plek zal worden weergegeven. Tevens kun je vanuit de applicatie de breedte aanpassen om te bekijken hoe de clicks in verhouding stonden op bijvoorbeeld grotere en kleinere schermen weggefilterd kunnen worden. Het grote voordeel is dat het letterlijk maar 1 klik weg is als u uw eigen website bekijkt. U hoeft niet de url op te zoeken via een dashboard, u klikt op 1 bladwijzer en de applicatie doet zijn werk. Alleen een gebruiker met de juiste bladwijzer met juiste sleutel zal uw gegevens in kunnen zien op de manier zoals de applicatie deze presenteert. Vanuit het bekijken van die pagina krijgt u ook gelijk inzage in alle mogelijkheden te bekijken zoals a/b tests die op die pagina gedaan zijn, verschillende bezoekers van kanalen(facebook, google, blog, adsense, mits er een campaign parameter aanwezig is in de url) hoe die reageren. Het is direct werken met uw website, in plaats van werken via andermans website en niet volledig weten wat die doet met uw data.
  2. Als een IT en Marketing professional kan ik zeggen dat Google analytics een paar serieuze flaws heeft. Als een gebruiker cookies uit heeft staan dan word het bezoek van die gebruiker in zijn geheel niet geregistreerd door analytics. Geen enkele klik op een link, geen enkel pagina bezoek. En het aantal mensen dat kritisch kijkt naar cookies wordt steeds groter. Veel mensen klikken ook op ik accepteer niet alle cookies waardoor analytics voor analyse buiten spel komt te staan. In een test die ik heb gedaan verloor analytics toch 1/3 van de bezoekers van de website die het niet meenam in zijn data. Mijn persoonlijke url logging applicatie haalde makkelijk 30% meer bezoekers dan analytics weergaf. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het wel of niet cookies accepteren de oorzaak hiervan was. Tevens dient het bedrijf dat analytics heeft een verklaring van analytics te hebben dat de verzamelde gegevens alleen voor dat bedrijf ter inzage moge zijn(lang leve privacy wetgeving), en dat kan nog behoorlijk lastig zijn met google die daar meestal niet of zeer langzaam op reageert. Daarnaast kan analytics alleen klikken op links registreren. Niet als er ergens anders geklikt is op een pagina. Dus met analytics kun je een heatmap maken met populairste links, maar het geeft geen inzage hoe uw gebruiker daadwerkelijk omgaat met de presentatie die u gemaakt heeft. Het kan bijvoobeeld zijn dat u een tekst heeft gemaakt waarin een plaatje zit ter verduidelijking of opleuking voor een goede vibe, maar voor de rest doet de afbeelding niets, geen link, geen popup. Met deze applicatie zou u inzage krijgen dat bijvoorbeeld een groot gedeelte van uw bezoekers proberen te klikken op die afbeelding. Daaruit zou u een gemiste kans om de gebruiker op uw website te houden en verder te informeren met een meer doelgerichte conversie incentive. U krijgt inzage in alle gebruikers of ze nu cookies accepteren of niet en u ziet alle elementen waarop ze klikken in plaats van alleen de links waardoor u ziet wat uw gebruikers interessant vinden zodat u uw marketing strategie daarop kunt voortborduren. En u ziet het met 1 enkele klik op uw bookmark bar, in plaats van dat u eerst de data moet uitlezen en door de heatmap applicatie moet halen. Het is letterlijk maar 1 klik weg en meteen in te zien op de pagina zelf. Door de opties kunt u gelijk de a/b test cookies uitfilteren, kijken hoe het eruitziet op een mobiel scherm en hoe de gebruikers dan klikken. Flexibiliteit, snelheid, privacy wetgeving bestendig en rijkdom aan data zouden de verkoop punten zijn die ik aandraag.
  3. Beste marketeers, Ik ben bezig met een heatmap applicatie te maken zodat gezien kan worden waar gebruikers van uw website precies klikken, resolutie onafhankelijk. De functionaliteiten die het op zijn minst zal bezitten zijn: Uitsorteren op beeldschermbreedte/hoogte, unieke elementen en datum en tijd. Tevens zal er uitgesorteerd kunnen gaan worden op cookies om verschillen te kunnen zien tussen a/b tests Uitsorteren op populaire campagne urls(google, piwik) zodat het publiek van verscheidene campagnes ook uitgesplitst kunnen worden op hun interactie met uw website/webapplicatie. Een bijkomend voordeel zal zijn dat de data op uw eigen servers zal worden opgeslagen waardoor u ook eigen analyses zou kunnen loslaten op de data in combinatie met bijvoorbeeld uw google analytics data en klant aankoop data. In den beginne zal het beschikbaar zijn als een wordpress plugin, magento plugin en standalone implementatie(welke met een simpele javascript code snippet in uw pagina's kan worden ingevoegd net zo simpel als de google analytics snippet nadat uw webprogrammeur de backend code heeft geinstalleerd) Het doel van de applicatie is dat u inzage krijgt in hoe uw gebruikers uw website gebruiken. Waar ze op klikken en en wat ze interessant vinden. Een voorbeeld kan zijn dat u een click incentive heeft gemaakt met een grote rode knop op een groen vlak met tekst, maar het blijkt dat de gebruikers meer klikken op de tekst dan op de knop. Dan weet u dat u uw strategie voor die click incentive moet aanpassen zodat de conversies daarop optimaal zullen zijn. Een pakkend voorbeeld kan zijn een pagina volledig gericht op het door klikken van de gebruikers via een incentive aan het begin van een tekst, maar dat de gebruikers alleen op een link klikken aan het einde van de pagina. Dan weet u waar het focus punt van uw publiek is dat het artikel bekijkt en waar u de click incentive + overtuiging moet gaan benadrukken of verplaatsen. Nu heb ik de volgende vragen aan de marketeers onder u: Zou u interesse hebben in een applicatie als deze? Wat vind u van deze prijzen: 30 euro voor 1 website licentie, 40 euro voor 3 websites licentie of 50 euro voor 7 websites licentie. Licenties zijn een jaar geldig. In de geldige termijn hebben klanten recht op gratis updates. Tevens krijgt u bij aanschaf toegang tot een (video) online cursus gebruik van de applicatie en interpretatie van gebruikers clicks en hoe veranderingen te testen en door te voeren. Welke functies zou u nog meer willen zien ten behoeve van interactie analyse van uw bezoekers? Hoeveel bezoekers krijgt u gemiddeld per dag op uw website?(deze vraag omdat de applicatie relatief erover doet om meer dan 25.000 klikpunten weer te geven en ik graag wil weten of ik daar een compressie voor moet bouwen om het wel weer te kunnen geven in de officiële eerste release) Welke website platformen zou u nog meer ondersteund willen zien? Met vriendelijke groet, Michael Dibbets
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.