Jump to content

CasaNour

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  1. Komen de verzendkosten voor het terugsturen niet voor rekening van de consument? Ik meen dat alleen als er iets mis is met het product (het is beschadigd of voldoet niet aan wat er beloofd is) de winkelier ook voor de verzendkosten van de consument opdraait. Een andere uitzondering is als je zélf al belooft de terugzendkosten op je te nemen. Als je verwacht dat klanten die coulance gaan misbruiken om thuis pas te kijken of een hoofddoek past, is het misschien onverstandig gratis terugzenden aan te bieden. Bij de bestelling zullen mensen daar toch niet over vallen? Aaangezien ze niet happig zijn op online kopen, dacht ik deze kosten op mij te nemen en de drempel te verlagen hierdoor. Maar zoals je zegt heb je wel een goed punt over het misbruik om thuis te passen. Had ik niet meteen aan gedacht. Bedankt hiervoor.
  2. Daar kun je voor kiezen, maar daar ben je niet toe verplicht. De eerste keer verzenden kun je bij de verkoopprijs berekenen. De kosten van het retourzenden mogen voor rekening van de koper komen (product is immers prima, alleen koper heeft verkeerde maat besteld). Je zou de nieuw te sturen hoofddoek als nieuwe bestelling kunnen bestempelen, dus weer verzendkosten doorberekenen aan klant: 0x verzendkosten. Of je neemt op dat moment de kosten voor eigen rekening: 1x verzendkosten. Of men iets snel retour zal sturen zal ook van de koopprijs afhangen. Is die niet te hoog, dan loont het zich de moeite/kosten niet en wellicht is er een familielid/vriendin die je er blij mee kunt maken. Bestaan er bij de 'traditionele' hoofddoeken overigens ook aparte maten, of is dat gewoon 1 size fits all? Neen er bestaan wel afmetingen dus lengte en breedte, maar dat is niet te vergelijken met mijn concept. En met de verzendkosten, dat klopt. Maar ik wil het de kant zo aangenaam mogelijk maken. Uit onderzoek blijkt dat ze niet graag online kopen ivm retourkosten en dergelijke. Dan kopen ze liever op de markt of in de H&M. Dus het retour en ruilen beleid moet zo klantvriendelijk mogelijk zijn. En dan ook nog de verkoopprijs niet te hoog maken :)
  3. Op welke risico's doel je? Die van het retourneren? Denk dat dat wel mee zal vallen namelijk, iemand die niet de moeite neemt om iets op te meten, neemt waarschijnlijk ook niet de moeite om iets terug te sturen. En wie de schoen hoofddoek past, trekke hem aan! :) ja dat is waar. Misschien maak ik het groter dan dat het zal zijn. Maar dacht versturen, terugsturen en nieuwe opsturen is 3 maal ongeveer 3,95 dus 11,85 dus dat loopt wel op dan. Het klopt wel dat je de meting doet voor je eigen goed en als je dat niet doet waarschijnlijk ook niet snel de moeite doet om terug te sturen, kost namelijk nog meer moeite. Maar was toch een punt dat beter moest kunnen vond ik. Ik hoop dat de one size sample goed uitkomt en dan zijn deze zorgen verleden tijd. Anders kan ik alvast bovenstaande tips in acht nemen.
  4. Ik zag gisteren dat inderdaad meerdere sites dit toepassen, denk aan helmen, mutsen ed sites. zelfs bol.com, het zal misschien geen erge belemmering zijn, maar in deze tijd elk obstakel dat we kunnen weghalen tijdens het o zo gevoelige orderproces, zal ik proberen weg te halen om risico's uit te sluiten. Als het echt niet anders kan, dan heb ik helaas geen keuze denk ik.
  5. Je hebt me op ideeën gebracht die waarschijnlijk mijn dilemma met -maten en bestelproces verstoren- kunnen oplossen. Ik ga dit komende week in een sample laten omzetten en kijken of het werkt. De combinatie van jou woord en een foto die ik gisteren zag hebben me op een alternatief gebracht zodat het wel een one size fits all zou kunnen zijn. Even de sample afwachten en als het werkt zou het super zijn. Alvast bedankt voor je inbreng! Was meteen helemaal blij gisteren.
  6. Alle keuzes brengen drempels met zich mee. Als ik het gevoel heb dat de maat een gok is, krijg ik meteen het gevoel dat die hoofddoeken regelmatig heen en weer gestuurd worden met alle hygiëne-vraagtekens van dien. En dat gedoe van een paar keer heen-en-weer sturen is ook geen favoriete bezigheid. -->Dat was ook mijn idee, veel gedoe en ik zou het niet hygienisch vinden als ik dat als klant zou lezen. Dit kan je natuurlijk wel omzeilen op bepaalde manieren, stickers(zoals in ondergoed) . maar ideaal is het niet. Zoeken naar een meetlint is inderdaad een onderbreking, maar kun je niet iets bedenken dat je uit kunt printen en langs je hoofd houden - met of zonder knippen - zodat dat meten integraal onderdeel is van het bestelproces en dus achter de computer plaats kan vinden? Dat werkt dan wel weer niet als je met een mobiele telefoon of een tablet wilt bestellen. ---> Het uitprinten van een meetlint is een heel goed idee. Houd ik zeker in mijn achterhoofd aangezien dit nu de meest eenvoudige oplossing zou zijn. Maar blijft een obstakel vind ik, printen, en zoals je zegt mobiel kan dan weer niet ed. Maar zeker een interessant idee. Bedankt daarvoor.
  7. Daar was ik gisteren ook mee bezig dit aspect te bekijken. Er is voor zover ik gevonden heb geen regel hiervoor. Maar misschien heb ik zelf iets gevonden. Moet dit even uitproberen of dat enkel bij mij werkt of inderdaad een vuistregel kan worden :)
  8. Wat bedoel je precies met introductiecampagne? dan heb je nog steeds hetzelfde dilemma toch? of begrijp ik het verkeerd? Een verstelbare hoofddoek is ingewikkelder on te produceren dus dan gaat de productieprijs ook omhoog. En er zijn meerdere evenementen voor mijn doelgroep, en ja het product zal zeker geaccepteerd worden. Dit adhv beperkte testgroepen vastgesteld. En de maten zijn op basis van een extern onderzoeksproject dat tot doel heeft om antropometrische gegevens te verzamelen van lichaamsafmetingen. Dan krijg je minimale, maximale en gemiddelde maatgegevens. Bedankt ook voor je reactie.
  9. Dus dan het eventuele retourzenden in de verkoopprijs meerekenen? En een korting geven bij verzenden bij een volgende aankoop? Heb ik ook al aan gedacht, enkel weet ik nu nog niet de definitieve productiekosten. Ik heb wel een verkoopprijs waar ik niet boven kan gaan dus dan zou ik moeten kijken af dat haalbaar is. Bedankt voor je inbreng.
  10. Bedankt voor je reactie. Nee, helaas niet die zitten op de bovenzijde horizontaal op het hoofd en bij een hoofddoek is het de verticale lengte (dus onder je kin en boven je hoofdkruin). Dus zijn hele andere verhoudingen.
  11. Goedendag mede forumleden, Ik heb voor mijn volgende vraag al heel lang nagedacht maar nog geen concrete (klantvriendelijke) oplossing gevonden. Ik heb een nieuwe hoofddoek ontwikkeld voor moslimvrouwen, die je (in tegenstelling tot wat er nu is) zonder veel gedoe kan omdoen en zonder speldjes. Dit idee is voortgekomen uit marktonderzoek naar de ergernissen die de hoofddoekdragende vrouw ervaart. Adhv deze analyse heb ik een ontwerp gemaakt die al deze ergernissen weghaalt. Nu heb ik echter een vraag. Mijn product is in door ontwikkeling nu en ben nu bezig met het verkoop-concept en marketing erachter op te stellen. Ik loop tegen een probleem aan. Ik wil juist omdat het een innovatief nieuw concept van hoofddoek dragen is de klant het zo makkelijk mogelijk maken tijdens het online koopproces. Uit onderzoek komt voren dat het afrekenproces zo eenvoudig mogelijk moet zijn en snel, zonder hindernissen. Is ook logisch natuurlijk. De hoofddoek komt in 3 maten aangezien een one size niet mogelijk is om iedereen te passen. Echter zijn er van de hoofdomtrek geen officiele maten, dus men zal drie keuzes hebben: 1)op de gok bestellen en hopen dat je de goede maat hebt: hier is een probleem voor mij aangezien ik retourneren op mijn kosten wil nemen (klantvriendelijkheid-aspect) wordt het een dure aangelegenheid als men dit doet verzenden, terugzenden, nieuwe opsturen. Tel je dit op bij de verkoopprijs wordt het een te duur product uiteindelijk. Of er wordt geen enkele winst gemaakt. 2)A.d.h.v. een eigen maattabel je keuze maken dit houdt in je hoofdomtrek meten om te weten welke maat je moet hebben: hier ligt een risico, klant wordt tijdens het bestelproces onderbroken en dit is een extra obstakel waarschijnlijk dat je een actie moet ondernemen voordat je je bestelling kan doen. 3) fitting-dagen organiseren, in een winkel de klant de mogelijk geven passen en gelijk kopen: nadeel voor mij, ik wil klein en online beginnen. anders bereik je geen groot publiek vrees ik. Dus ik zie geen enkele goede klantvriendelijke oplossing. Ik moet out of the box denken maar ik tob er al een tijdje over en vindt geen concrete oplossing. Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan oplossen? Erg dank alvast voor reacties.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept