masid

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

masid's trofeeën

  1. @Norbert, het gebruikelijk DGA loon is op dit moment geen optie gezien we nog verkeren in de Startup fase van het bedrijf. Ik heb vernomen dat we hiervoor een regeling kunnen treffen bij de Belastingdienst om de lat wat lager te leggen. Met mijn vraag doelde ik meer op welke belastingen ik moet afdragen tot mijn netto loon. De plichten ben ik me (tot hoever ik kan) bewust van, ik ben al bezig met het regelen van een jaarrekening >;(.
  2. Allereerst hartelijk dank voor de snelle en waardevolle reactie Norbert. Ik denk dat ik (voor de vorm, en voor het aandragen bij de verhuurders van mijn nieuwe huis) een arbeidsovereenkomst op papier aanga met de B.V. Een verlengde vraag van bovenstaand vraagstuk is mijn loon. Wellicht dat het niet volledig in dit deel van het forum past, maar nu mijn rol verandert van ZZP-er onder VAR naar statutair directeur, wat voor effecten heeft dit voor mijn loon m.b.t. BTW en belastingen? Voorheen factureerde ik, bijvoorbeeld, €2500 ex. BTW maandelijks en deed ik bijvoorbeeld beroep op de startersaftrek wanneer mogelijk. Welke zaken moet ik in deze nieuwe situatie op letten? (steekwoorden zouden al erg behulpzaam zijn zodat ik mezelf erin kan verdiepen).
  3. Hi allen, Ik heb een vraag over sociale premies en verzekeringen m.b.t. Xyz B.V. met de volgende gegevens: - Ik ben vanaf heden statutair bestuurder (algemeen directeur) van Xyz B.V. - Xyz B.V. kent op dit moment de volgende aandelenverhouding: o Persoon 1 met 49 aandelen met stemrecht (Persoon 1 is nu de bestuurder en wordt ontslagen als bestuurder) o Persoon 2 met 49 aandelen met stemrecht o Persoon 3 met 2 aandelen zonder stemrecht - Ik werkte voorheen als ZZP-er voor Xyz B.V. onder een VAR en factureerde op projectbasis mijn werkzaamheden vanuit mijn Eenmanszaak Vanaf heden ben ik de algemeen directeur worden, de aandelenoverdracht gebeurt later, wanneer is nog niet bepaald. Ik ben dus directeur zonder aandelen. Het is een Startup en we missen bepaalde juridische en fiscale kennis, de volgende vragen blijven bij mij hangen na zelf onderzoek te doen online: - Wat voor arbeidsovereenkomst moet ik aangaan met de BV? (Bijvoorbeeld zoals dit voorbeeld) - Moet ik sociale premis en volksverzekeringen betalen nu ik directeur ben? Wat zijn condities waarbij dit niet hoeft? - In hoeverre moet bovenstaande juridisch vast staan alvorens ik mijn volgende loon ontvang? Of kan ik nu een ‘voorschot’ ontvangen en het met terugwerkende kracht later regelen? In mijn overweging in potentiële overeenkomsten is een belangrijk gegeven dat ik binnenkort een nieuw huis ga huren en een eis daarvoor is dat je een arbeidscontract/stabiel inkomen kunt aantonen. Hopende hier tips (voor bronnen) te krijgen en/of wegwijs gemaakt te worden. Alvast hartelijk dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.