-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Beste Brood, hartelijk dank voor je hulp en adviezen! We hebben de laatste berekening ingevoerd en het programma accepteert de ingave. De V&W klopt in de aangifte als zijnde 2624. We gaan dit zo uploaden en geven dit morgen uit handen aan een boekhouder om 2013 en eventueel 2012 te corrigeren. Wellicht zullen we in het vervolg ook de boekhouding uit handen geven aan deze boekhouder. Nogmaals hartelijk dank!
-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Beste Brood, wat betreft uw terechtwijzing heeft u helemaal gelijk. Ik ben ongelukkig geweest in mijn woorden keuze, de betere zin zou zijn geweest: "hier moet nog een bedrag van 3999-2500 = 1499 bij" Om terug te komen op de vragen: Dus is er geen vordering meer op die factuur, of toch? Met 'volgens mij' wordt het twijfelachtig. Er is geen vordering meer op die factuur Ik heb de voorraad helemaal nagetrokken, ik ben alle inkopen vanaf 2013 nagelopen en alles klopt. Ik hou eind 2014 een voorraad over t.w.v. 5169, waarvan 2302 uit een aanvulling in 2014 is ontstaan.
-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Project 2 <2013> aanbetaling €2500 ; factuur<2014> €2500 (2066 +21%) , Klopt dat? Het factuur bedrag was 3999 incl BTW Factuur<2014> € 1693 (1399+21%); heeft niets met project 1of2 te maken. Deze moet nog betaald worden. Klopt dat? Klopt idd De vorderingen <2014> worden dan: 839 + 5820 + 1693 . Klopt dat? Volgens mij moet hier nog een bedrag van 3999-2500 - 1499 bij Zit het banksaldo van 1577 in de liquide van 3211 ? Volgens mij wel, 3211 was het eindsaldo op de bank terwijl we een beginsaldo van 1577 hadden op 01-01-2014. Met die storting van 7500 hebben we rond eind 2013 inkopen gedaan tbv de voorraad.
-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Definitieve aanslag is ontvangen, bezwaar is helaas niet meer mogelijk. Ik heb alle storingen in 2013 nogmaals bekeken en heb geconstateerd dat we in 2013 voor 2 verschillende projecten 7500 aanbetaling hebben ontvangen en gestort. Op dat moment was er nog geen factuur aangemaakt voor deze projecten. Deze aanbetaling van 7500 zit in de opbrengsten van 21275 van 2013, en verder nergens in de balans van 2013. 1 van deze projecten (aanbetaling van 2500) is 2014 opgeleverd, factuur gemaakt, btw betaald en afgesloten. Voor het andere project hebben we eind 2014 een factuur gemaakt (dat is dus de factuur van 8942 ex btw, die ook in de opbrengsten van 26159 zit), het af te dragen btw bedrag hiervan zit in de OB schulden van 3090. Voor deze factuur hadden we in 2013 dus een aanbetaling gehad van 5000 euro. Eind 2014 stond er nog een bedrag open van 5820. Wat betreft de openstaande factuur van 1399 (ex btw): het bedrag zit in de opbrengsten van 26159, de btw zit in de OB schulden van 3090.
- Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
- Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Beste Brood, allereerst bedankt voor je reactie! Hierbij wat meer cijfers over 2013 Winst & Verliesrekening ------------------------------------------------ Opbrengsten: 21275 Inkoopkosten: 16362 Afschr: 153 Overige kosten: 8049 ------------------------------------------------ Resultaat: -3289 Activa ------------------------------------------------ Voorraden: 11718 Liquide middelen: 1577 ------------------------------------------------ Totaal activa: 13295 Passiva ------------------------------------------------ Ondernemingsvermogen: 13295 Specificatie samenwerkingsverband ------------------------------------------------ Kapitaal aandeel volgens overeenkomst: 6116 Kapitaal aandeel begin boekjaar:2293 Verdeling restant winst: 3823 Wat betreft vraag 2) Er bleken nog 2 facturen uit 2014 open te staan 1 factuur van 1399 (ex btw) 1 factuur van 8942 (ex btw) er zijn geen prive ontrekkingen geweest in 2014
-
Specificatie samenwerkingsverband VOF voor de IB2014
Ik heb lang gezocht binnen dit forum en google maar kom er toch niet helemaal uit. Ik ben bezig met het invullen van de IB2014 voor een vof bestaande uit 2 vennoten (ieder 50%). Ondernemingsvermogen 2013: 13295 (waarvan 11718 voorraad) Bank beginsaldo 2014: 1577 Omzet 2014: 26159 Inkoopkosten: 16181, hier zit inbegrepen de inkoopwaarde van verkocht voorraad uit 2013 t.w.v. 8851 Overige kosten: 7201 (incl 737 autokosten vergoeding) Afschrijvingen: 153 ------------------------------ Saldo W&V 2624 Activa ------------------------ Voorraden: 5169 Vorderingen: 839 Liquide middelen: 3211 ------------------------ Totaal: 9219 Passiva ------------------------ Schulden (OB): 3090 Ondernemingsvermogen: 9219 - 3090 = 6129 Privestoringen ------------------------ 675 euro per vennoot dus 1350 totaal Tot zover kan ik het nog allemaal volgen, echter raak ik de kluts kwijt bij het onderdeel "Specificatie samenwerkingsverband", daar heb ik het volgende ingevuld maar ik weet niet of het klopt? Kapitaalaandeel volgens samenwerkingsovereenkomst (50%): 3739, ik kom aan dit bedrag door het ondernemingsvermogen door 2 te delen en daar de prive storing van 675 euro bij op te tellen. Verdeling restant winst: 1312 (50% van 2624) 12265 Kapitaalaandeel begin boekjaar: 10953, dit heb ik berekend omdat het aangifteprogramma verwacht dat het totaal van verdeling restant winst + Kapitaalaandeel begin boekjaar samen 12265 bedraagt. Mijn vraag is nu: kloppen de bedragen die ik hier heb ingevuld?
BroodBanket
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht