Erhan

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    delft

Erhan's trofeeën

  1. Highio, Ondernemingsplan ben ik mee bezig ik probeer er alleen nog enkele wijzigingen in te brengen dankzij de goede tips. Ik word inderdaad distributeur en daar zijn verder geen enkele verplichtingen aan gekoppeld zoals prijsbepaling en hoeveelheid afnamen. Wel is het zo dat zodra je afspraken maakt over exclusieve rechten moet je rekenen op een jaarlijkse turn-over dit is waarschijnlijk al de info. die je al wist. Mijn voornamelijke doel is om eerst mijn netwerk te vergroten en een naamsbekendheid creëren. Dit wil ik doen door beurs evenementen te bezoeken, linkedin, zakelijke bijeenkomsten bijwonen, en veel pitchen. Verkopen van de geurmachines/Aroma's wil ik proberen te realiseren door spontaan langs bedrijven te gaan en daar een gratis een geurmachine en aroma aan te bieden voor 30 dagen. Daarmee wil ik geurmarketing introduceren, laten zien en natuurlijk ruiken en hoop daarmee om bedrijven en instellingen te kunnen overtuigen. Ik beschik over geursamples die ik aan de klanten kan laten ruiken zodat ze een beeld kunnen vormen, mocht het niet de wensen vervullen dan beschik ik over 250 geuraroma's waaruit ze een keuze kunnen maken. Er bestaat ook een optie om een unieke geurlogo te laten ontwerpen. De bedrijf die de geurmachines en aroma's zal leveren kan elke geurbeleving creëren die bij het bedrijf zal passen. Ik start naast een fulltime baan en zoals ik al eerder heb vermeld ben ik niet iemand die veel ervaring heeft in de sales en daarom zoek ik ook nog een sterke partner die daar meer ervaring in heeft.
  2. Er is inderdaad behoorlijk wat concurrentie binnen de geurmarketing, alleen ik zeg altijd als er 100 bedrijven er een boterham mee verdienen dan zou ik als bedrijf er heus wel tussen passen :). Mijn markt & concurrentie onderzoek Toont aan dat er nog heel wat te grijpen licht binnen de branche. Een onderscheid moet ik zeker hebben ik heb een aantal offertes opgevraagd van bedrijven en mijn apparatuur/aroma's zijn ruim 20% goedkoper dan de concurrenten. Wel hebben de concurrenten een naamsbekendheid en een hoge marketingsbudget wat ik helaas nog niet in bezit heb. Het is gewoon een breed doelgroep en echt toepasselijk in veel bedrijven en daarom denk ik dat er nog kansen liggen die leiden tot succes. Om een voorbeeld te geven, Uit de cijfers van de Centraal bureau statistiek bevinden zich in totaal 56.745 bedrijven in heel Nederland binnen de hotel en horeca branche waarvan 10.941 in de regio Zuid-Holland en 368 in Delft. Ik heb een aantal enquêtes online proberen af te leggen wat totaal niets opleverde waarna ik met een aantal vrienden langs een aantal hotels zijn gereden en spontaan gevraagd of ze wat weten over geurmarketing. Bijna 90% is nog niet op de hoogte wat geurmarketing inhoud en wat het kan betekenen. Bedankt voor je tip. Ik had wel een aantal architecten op mijn contactlijstje staan maar samenwerken met verlichtingsspecialisten kan ook wat opleveren inderdaad.
  3. De geur van een nieuwe auto, de geur van kerst tot aan luxe bedrijfs geuren. Het is voornamelijk de bedoeling dat je bij binnenkomst in de begeurde ruimte bewust en onbewust word beïnvloed door de geur wat in de ruimte is verspreid. Om een voorbeeld te noemen; je doet mee aan een bedrijfsbeurs en je promoot aardbeien, als je toekomstige klanten langslopen en als het ook daadwerkelijk naar verse aardbeien ruikt dan beïnvloed je de gasten. Ik heb geen systeem dat resultaten aantoont. Wel zijn er wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan als resultaat dat geurmarketing een hoop voordelen oplevert. Ik heb gesproken met een bioscoopeigenaar in Dusseldorf. Die heeft zijn toiletruimtes begeurd met heerlijke popcorn geur en toonde met cijfers aan dat het popcornverkoop met ruim 35% is gestegen. Het is een moeilijke markt omdat het een koud product is. Je kan geuren niet voelen of proeven dat maakt het verkoop ook zo lastig :)
  4. @ Romano. Heel apart dat je geurmarketing toevoegt aan je massages en bedankt voor je informatie. Zelf ben ik er wel bewust van wat geuren kan betekenen voor mensen en wat de gevolgen kunnen zijn als het niet goed word toegepast maar de voordelen wat begeuren bied dat weegt toch wat zwaarder op de schaal. Een studie heb ik niet afgerond alleen heb wel veel theorie bestudeerd op het gebied van aroma therapie en geurmarketing. De aroma's die ik ga toepassen is 100% vrij van alcohol, chemie of water en dankzij de professionele systemen toepasbaar in ruimtes van 20² tm 10.000 m² denk daarbij aan hotels, zorginstellingen, horeca, wellness etc. het is dus wat breder dan wat jij toepast. Ik wist niet dat er een groot groep mensen last hadden van anosmie ik zal het meenemen in mijn ondernemingsplan als aandachtspuntje. @ Hans. Het zou fijn zijn als ik in contact kon komen en ervaringen delen met geurmarketeers. Zou jij mij een handje kunnen helpen ? Ik had al een voorgevoel dat mijn topic niet op het juiste plekje had geplaatst, is het mogelijk om het te verplaatsen?
  5. Ward, Was helemaal vergeten om meer informatie over mezelft te vertellen. Bericht aangepast.
  6. Hallo allemaal, Zal me even kort voorstellen ben net nieuw op het forum. Mijn naam is Erhan Yilmaz ben 26 jaar en woonachtig in Delft. Sinds kort ben ik bezig met het oprichten van mijn nieuwe onderneming binnen de geurmarketing branche genaamd Geurcom. Geurcom word een specialist in het toepassen van professionele geurmarketing in bedrijven en instellingen. Voor de mensen die nog niet precies weten wat geurmarketing inhoud: Geurmarketing is een complementaire vorm van marketing waarbij geurbeleving centraal staat. Een goed begeurde ruimte creëert een aangenaam gevoel waardoor we er langer willen verblijven. Het is als het uitrollen van de spreekwoordelijke ‘Rode Loper’. Mensen voelen zich prettiger, rustiger en meer ontspannen. Bovendien verstrekt de juiste geur het imago van uw bedrijf of merk. Sinds kort ben ik in contact gekomen met een leverancier van geurmachines en aroma's uit Duitsland en na ons persoonlijke vergadering besloten om een samenwerkingsovereenkomst te sluiten om distributeur te worden binnen Nederland. Mijn ervaring zit in het facilitaire dienst. Ik ben al 5 jaar fulltime actief als teamleider voor Nitesco; marktleider in Nederland in renovatie en onderhoud van natuursteen. Ik heb grote projecten begeleid in Amsterdam zoals: De brauw blackstone, Hoofdkantoor Abn Amro, Nuon en vele andere grote bedrijven. Mijn ervaring licht voornamelijk in het managen en leidinggeven veel ondernemerschap ervaring heb ik helaas nog niet kunnen opdoen. Ik ben op zoek naar een zakelijke partner waarmee ik dit bedrijf kan opbouwen tot een succes. Graag wil ik jullie mening en ervaringen aanhoren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.