dassierooibos

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

dassierooibos's trofeeën

  1. Omschrijving van je concept: Dassie Rooibos Espresso is een uniek en innovatief nieuw FMCG product wat ik momenteel in de horeca verkoop. Het bestaat uit 100% rooibos die op een dusdanig fijne manier gemalen is dat het geschikt wordt om een espresso van te maken middels een regulier espresso apparaat (en dus ook andere koffiebereidingen zoals bijvoorbeeld cappuccino). Website: www.dassierooibos.nl Het is dus meer dan thee en anders dan koffie. Rooibos is zeer gezond en heeft tal van positieve eigenschappen op de gezondheid. Rooibos is van nature cafeinevrij en theinevrij. Het is looizuurarm en zit bomvol anti-oxidanten (wel 5x meer dan groene thee bijvoorbeeld). Rooibos espresso heeft een aardse/nootachtige smaak met een natuurlijk zoetje. Dassie is voorlopig te verkrijgen in de horeca aangezien ik hier wil toetsen of het product aanslaat. Bovendien is het voor mij in deze fase nu nog makkelijk om de distributie te realiseren omdat het gaat om kleine oplages. Reacties zijn postitief maar omdat de consument het product nog niet kent is het moeilijk om de verkoop in de zaak te stimuleren. Ik ben ook bezig met het uitwerken van cups die geschikt zijn voor bereiding via een nespresso (of geljiksoortig) apparaat. Deze wil ik gaan verkopen via mijn eigen webshop en in de toekomst ook in de retail (momenteel is dit nog niet geintegreerd in mijn site) Ik koop de rooibos in van een gecertificeerde leverancier en is door de douane geklaard. De prijs van een zak van 250 gram is €7,00 excl btw. gemiddeld haal je 24 koppen uit een zak. De marge is daardoor voor de horecaondernemer niet heel veel anders dan reguliere koffie/thee. Zelf heb ik hotelschool gestudeerd en bedrijfskunde. Tevens werk ik momenteel als accountmanager in de horeca waardoor ik bekend ben met sales en de horecamarkt. De naam Dassie komt van het beest Kaapse Klipdas, een diertje die leeft in de omgeving waar de Rooibos groeit. Zoals je op mijn site en de verpakking kunt zien probeer ik het Afrikaans een duidelijke rol te laten spelen in de propositie. Dassie is de main 'character' die het verhaal vertelt (Doe nie worrie en Nie die Koffie, Nie die stress slaan op het feit dat Rooibos vrij van cafeine is en dus in tegenstelling tot gewone koffie juist een rustgevend effect heeft). Interessante voetnoot is dat vrijwel alle cafeinevrije koffie op een chemische manier cafeine vrij wordt gemaakt. Rooibos is dit van nature. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Design verpakking, website, branding. Importeren van de rooibos uit Zuid Afrika. Distributie van de zakken in lokale horeca. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Een gezond alternatief voor koffie en thee aanbieden (het is eigenlijk een nieuwe productcategorie). Een nieuwe beleving creeren in de FMCG en horeca. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Momenteel is er nog geen soortgelijk concept in Nederland. Wat Dassie dus anders maakt is het feit dat het een nieuw product is. Tevens heb ik veel aandacht besteed aan het design van de verpakking en de uitstraling. Hier heb ik goed gekeken naar producten als bijvoorbeeld BOS ice tea en Fritz Kola die in mijn ogen veel waarde aan hun product toevoegen door uitstraling, story-telling en de verpakking. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik ben benieuwd naar jullie visie op dit nieuwe concept en de website/branding. Tevens ben ik benieuwd met welke uitdagingen ik in jullie ogen rekening moet houden bij het verder uitbouwen van mijn eigen FMCG product. Ik denk dan met name aan hoe maak ik een nieuw product (met beperkte middelen) bekend bij de consument. (promotie).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.