Ramsz

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Ramsz's trofeeën

  1. Haha, een beetje. Dank voor de suggestie. Ik ben op zoek naar concretere tips, tricks en/of ervaringen om het eigen vermogen te verkleinen. Consumeren ben ik niet van (vandaar het spaargeld). Investeren, word dat gezien als eigen vermogen? Alvast mijn dank.
  2. Dag Highio, dankjewel, in die twee jaar tijd heb ik veel gehad aan dit forum, nu wend ik mij opnieuw tot de kennis van de leden. De concrete vraag verschilt nu echter t.o.v. 2 jaar geleden: hoe verlaag ik mijn eigen vermogen? Twee jaar geleden stelde ik een definitievraag mbt het eigen vermogen. Alvast bedankt
  3. Voor mij wel, houd graag van een stok achter de deur. De inflatie neem ik voor lief. Idealiter zou een antwoord op mijn vraag natuurlijk een aantrekkelijk rendement bevatten zodat er 2 vliegen in 1 klap kunnen worden geslagen.
  4. Goedendag, ik ben een startend ondernemer, net afgestudeerd en zal binnenkort verhuizen naar een particuliere nieuwbouwwoning waar ik aanspraak kan maken op huurtoeslag. Hier wil ik enige tijd 'goedkoop' huren tot ik voldoende groei heb gerealiseerd voor een hypotheekaanvraag. Mijn verzamelinkomen over 2016 is (minus alle toeslagen etc) vastgesteld op €12.495,-. Dit valt binnen de norm voor huurtoeslag, en zou neerkomen op zo'n €350 toeslag p.maand. Dat is een behoorlijke bonus zoals u zult begrijpen. 'Helaas' word ik nu, met mijn goed spaargedrag, afgestraft. Mijn spaarrekening (eigen vermogen) bevat meer dan €25.000 wat betekent dat ik (ondanks mijn lage verzamelinkomen) niet in aanmerking kom voor de huurtoeslag. Hier baal ik enorm van en heb dan ook hard zitten denken hoe ik voor 1 januari onder de 25k kan brengen. Zelf dacht ik aan: - een spaarrekening te open voor mijn broertje (maar zit ik dan met schenkbelasting á 40%?) - een spaarrekening te open voor mijn vader (schenkbelasting á 40%?) - investeren in bitcoins (blijft het dan niet mijn eigen vermogen?) - ik lees over 'groen beleggen' oid, is dat aan te raden, zo ja, graag een tip richting de juiste richting ... aanvullingen gewenst Natuurlijk kan ik ervoor kiezen de zure appel te bijten en maandelijks de volle mep te betalen. Het voelt echter gelet op mijn starterspositie toch wrang dat een ander, die minder heeft gespaard, hier wel aanspraak op kan maken. Sparen hoor in mijn optiek te lonen ??? Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
  5. Dag allen, Hartelijk dank voor jullie meedenk werk. Dat stel ik op prijs. Ik kreeg geen notificatiemails meer na de 2e reactie op mijn topic en verwachtte niet dat er nog een reactie zou zijn. Het tegendeel blijkt waar, ik ben nieuw en mijn dank is groot. Helaas zijn we nu een week verder, er is een inhoudelijke reactie beloofd op mijn lange mail maar die is er nooit gekomen. Het is zo dat ik communiceer met 2 partijen. De klant, die kortaf is en soms wel keurig Nederlands typt maar vaak ook niet, bijzonder. En zijn vriendin, die heel redelijk en welbespraakt overkwam maar nu steeds minder spraakzaam is. Vandaag sinds afgelopen maandag een mail gehad van haar. Vrij 'kattig' en niet specifiek bericht gekregen dat mij doet denken aan het niet willen begrijpen van mijn mail. En simpelweg ook negeren van mijn uitleg. Ze wensen de website af te maken en dat ik verder ga met hun feedbacklijst. Maar ik vind dat geen wijze zet en wil graag eerst opheldering over hoe zij de betaling voor hun zien. De schrik zit er namelijk goed in en ik wil NIET dat ik achteraf alles oplever en niet het afgesproken bedrag krijg. Zoals al geopperd werd in een van de reacties is het vrij vervelend dat zij het gevoel hebben opgelicht te zijn. Dit gevoel wil ik zeker ook koste wat kost wegnemen. Maar een telefoonnummer heb ik niet. En na twee keer wijzen op mijn voorkeur voor een telefonisch gesprek (zonder resultaat) heb ik die hoop maar opgegeven. Een aanbetaling heb ik inderdaad niet om gevraagd. Dom. Het klantcontact is altijd goed gegaan bij andere klanten, mijn klanten zijn constructief, redelijk en ik heb prettig contact met ze. Per mail, telefonisch, of persoonlijk. Dit is een project waar ik even de keerzijde van de medaillon krijg te zien. Had nooit verwacht dat men terug zou komen op een ondergetekende offerte! Erg onredelijk, en ik word er moedeloos van want het einde lijkt nog steeds niet in zicht. Ik waardeer jullie input dan ook zeker en ervaar jullie ideeën als steun. En dat is correct Annedien Hoen, ik heb helemaal geen ervaring met de rechtspraak. En aan jouw woorden af te leiden maak ik nul kans? Zou je dit kunnen toelichten? @Annedien Hoen "Eén ding snap ik trouwens nog niet helemaal aan deze kwestie...... Heb je ook nog de mogelijkheid totaal niets op te leveren trouwens, om opdrachtgever geen recht te geven jouw werk te gebruiken?" Nee, zo ging het niet. De offerte is per onderdeel gespecificeerd. Elk onderdeel haar eigen prijs. De specificatie van het onderdeel 'betaalmodule installeren' met eigen prijs kon achteraf gezien zeker uitgebreider maar was dit niet. Met de reden dat de klant de technische werkzaamheden tóch niet snapt. Ik argumenteerde bij mezelf dat het tenslotte gaat om de betaalmodule en niet om de voorbereiding etc. eromheen. Het werk wat hoort bij de betaalmodule is overigens al voor circa 65% uitgevoerd. Dus niets opleveren is niet mogelijk en ongewenst. Ik heb ze eerst als compensatie voorgesteld de resterende 35% bij een andere partij naar wens uit te laten voeren. Hier is dus geen inhoudelijke reactie op gekomen. Zelfs de vraag wat er volgens mij niet duidelijk was en waar ze dan op moesten reageren... ik ga nu jouw voorbeeldtekst mailen (hartstikke dank hiervoor, echt waar!) en kijken wat er uit zal komen. @Paul Stuyver Het voelt als categorie kansloos. Maar ik geef niet op. De redelijkheid moet komen, hoe dan ook. "Het probleem, en dat is misschien enkel mijn ervaring, is dat bij 95% van de mensen een gevoel van emphatie ontbreekt die ze in staat stelt een communicatie per email zo op te stellen dat in een conflict situatie een positief resultaat bereikt kan worden voor BEIDE partijen." Dit is zeker waar. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik door hun gebrek aan diepgang / constructief mailen al dit stadium gepasseerd ben. Ik ervaar geen empathie, en merk dat mijn constructieve houding weinig teweegbrengt. Je opmerking over 'kamikaze' mailen herken ik mij in. Interessant dat dit vaak voorkomt bij jonge ondernemers. Hoe ga je dit tegen? Een kop koffie halen en nuchter reageren? Je moet het maar kunnen tegen een onredelijk persoon die 3 regels tekst stuurt op een mail van een kantje. @Webwinkel Meerwaarde Ja, vind ik ook een mooie oplossing. Ik ga hem versturen. En eigenlijk dreig ik liever met niets. Maar wat moet je als men terugkomt op een ondertekende offerte. Ik wist en weet eigenlijk nog steeds niet wat mij overkomt. @Highio "Implementatie van een betaalmodule is meestal het sluitstuk op heel veel meer voorbereidend werk en go voor omzet draaien." Correct. Maar probeer dat eens aan mijn klant en hun derde partij duidelijk te maken.
  6. Beste lezer, het volgende doet zich momenteel voor. Graag ontvang ik hierin advies van ondernemers die ervaring hebben met soortgelijke vervelende zaken. Ik sta op het punt te dreigen met een aanklacht maar wil de relatie niet nog verder verstoren. Een tijd terug heb ik een offerte de deur uitgedaan. Mijn fout: - geen contract meegestuurd; - geen uitgebreide technische omschrijving van 1 bepaalde werkzaamheid. Echter dacht ik dat de werkzaamheden wel duidelijk zouden zijn zoals omschreven. Het spreekt tenslotte voor zich: "installatie betaalmodule". De leek snapt de technische uitleg toch niet en het is alleen maar meer leeswerk. Een domme redenering van mijn kant, blijkt nu. Want de klant is nu aan het steigeren. De klant wilt niet of kan niet snappen dat de omschreven werkzaamheden veel meer omvatten dan wat beschreven staat in de offerte. En heeft in zijn omgeving nagevraagd of het wel echt zoveel moet kosten. Hij gaf aan dat ene deel uit de offerte, wat zo ongeveer de helft is van het totale bedrag, ineens te willen uitbesteden aan een andere partij. En of ik dit even in mindering kon brengen van de geaccepteerde offerte. De klant is echter wel akkoord gegaan mét digitale handtekening op de werkzaamheden zoals omschreven in de offerte. Inclusief alle kosten. Om de gemoederen te bedaren heb ik, te laat, de klant uitgebreid gemaild met alle technische zaken die het omvat en zijn uitgevoerd. Het samenstellen van deze mail koste mij bijna 1 uur. En eergisteren heb ik opnieuw een mail de deur uitgedaan met extra uitleg. Weer ruim een halfuur. Dom dom dom, dat ik dit nu pas doe. Had het in de offerte moeten omschrijven! Maargoed. Dit geeft aan hoeveel werkzaamheden er omheen moeten worden uitgevoerd. Hierin heb ik aangegeven dat er momenteel zo´n 65 % al is uitgevoerd. En de resterende 35% niet. Als laatste redmiddel heb ik aangeboden de 35% die niet zijn uitgevoerd uit te kunnen laten voeren door een andere partij. En dat dus 35% van dat bedrag van de offerte af mag. Hier heb ik tot op heden, 4 dagen inmiddels.. geen antwoord op mogen ontvangen. Het was een vrij lange mail en inhoudelijk komt hij er maar niet op terug. Mijn vraag is wat ik het beste kan doen? En of ik kans maak dit te winnen bij de rechter. Hij snapt niet dat de werkzaamheden eromheen samenhangen en deze net zo zorgvuldig en belangrijk zijn als de werkzaamheden die in de offerte staan beschreven...
  7. Dankjulliewel! Dit lijkt me een mooi forum om kennis te vergaren. :) En dat klopt Highio, aangifte heb ik gedaan. Hiervoor gebruik ik de software van Moneybird BV. Die rekenen automatisch uit wat er betaald dient te worden aan BTW op basis van verzonden facturen en inkoop facturen minus voorbelasting. Dus dat zit wel goed. Maar vanwaar je vraag? Indien je aanvullingen of tips hebt hoor ik ze graag natuurlijk!
  8. Ik ben benieuwd welk inkomen ik moet opgeven bij het invullen van een rekenmodel toeslagen. Ik ben nog startend ondernemer en student en wil graag aanspraak maken op huurtoeslag. Echter heb ik hier geen recht op wanneer mijn 'inkomen' hoger dan €21.950 ligt. Wat verstaat de belastingdienst echter onder 'inkomen':\ 1 - Is dat het bedrag inclusief BTW. (wat mij krom lijkt want die BTW betaal ik aan hun) 2 - Is dat het bedrag exclusief BTW. (wat ik dus overhoud, in eigen zak, lijkt me logischer) Indien het optie 1 is kan iemand mij dan uitleggen waarom dit zo is? Welke logica zit hierachter? Dankjulliewel [verandering: titel]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.