Bellefleur

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bellefleur's trofeeën

  1. Dankzij alle tips (en geduld) heb ik de administratie versimpeld en de auto eruit gelaten. Toen begon bij mij ook het licht te branden en begreep ik hoe het aangifteprogramma werkte, incluis prive opnames en dergelijke. En toen klopte het ook nog ;D En uiteindelijk is hij minder autokosten als prive kwijt dan dat als ik deze in de adm. had gedaan. Zijn rittenregistratie was onvolledig :-[ en dan is 19 ct/km niet veel. Heb door opnieuw te administreren gemerkt dat het adm. kantoor de rekeningen van de laatste maand niet eens meer verwerkt hadden.... Dus hij blijkt nog wat btw terug te kunnen vorderen. Suppletieform was geen probleem en ik sta nu 100% achter de vastgelegde administratie. Hartelijk dank!
  2. Er is een rittenregistratie voor 2013, niet meer voor 2014. Bedrijfje is inmiddels opgedoekt. Dus ik haal alle autokosten uit bedrijf (ook corr. op EV) (dus ook geen btw verrekening?) en zal BTW aangiftes dan moeten laten corrigeren. Begrijp ik dat goed? En km declareren En hoe doe ik "forfaitair 1,5% corrigeren op de cataloguswaarde van de auto." De cataloguswaarde is 17.500 euro maar..... in de loop van 2014 is de auto 15 jaar. Sorry als ik niet duidelijk ben, ik heb wel boekhoudkennis maar alleen bij grotereBV waarbij de jaaraangifte door accountant werd gedaan :-\ Ik ben erg blij met ondersteuning want wat ik dacht eenvoudig te kunnen doen, lijkt langzaamaan nachtmerrieachtige proporties aan te nemen. En er is geen geld om uit te besteden.
  3. Bedoel je dan dat ik totaal geen autokosten opneem in de WenVrek? En dus de auto ook niet op de balans? Maar moet ik dat dan ook in 2014 doen of kan ik dan anders beslissen? dan kan ik dus wel 19 ct per km declareren aan bedrijf.
  4. pfff lastig om te begrijpen dus met de auto ben ik nog bezig. Gezien de hoge kosten (veel prive gereden, nijg ik ernaar de kosten wel te laten staan maar voor 100% tegen te boeken als schuld van prive aan bedrijf. Kan dat? Als ik ingevuld heb, zit ik steeds met fiscale winst en verliesberekening. Alles bij bedrijfsadministratie klopt, debet tov credit. Maar dan in overzicht zie ik bij fiscale wvberekening ineens AF MKB winstvrijstelling staan. Ik heb hierover gelezen maar dan krijg ik het toch nooit kloppend? En als ik de privé opnames laat staan in balans (als vordering van bedrijf op privepersoon), dan hoef ik dat toch niet in te voeren bij prive onttrekking? En vergeet ik nog, ik kan hem nog niet verzenden (wil ik ook nog niet...) maar waaraan kan dat liggen? Programma accepteert elk blad dus hoe kan ik dat mogelijke fout vinden?
  5. Hartelijk dank voor antwoorden. Stel, ik kies om auto prive te laten en dan kan hij declareren 19 ct per km? En de autokosten zijn dan wel voor bedrijf? Danvervalt dus de btw en de bijtelling en uiteraard de investering van de balans? Heeft hij dat wel een rittenregristratie nodig? Die er (uiteraard....) niet is
  6. Beste mensen, Zoals het ouders betaamt, proberen we het leven van onze zoon weer op de rails te krijgen. Mijn zoon heeft getracht een bedrijfje op te starten in 2013 (noodsprong ivm opheffen bedrijf werkgever). Begin 2014 heeft hij de stekker er definitief uitgetrokken. Niet gelukt mede omdat zijn partner er vandoor ging :( Maar goed, hij heeft wel de jaarcijfers van adm.kantoor over 2013 en ik heb de gegevens van 2014 ingevoerd en btw aangiftes gedaan. Maar nu de aangifte. Ik kom er niet helemaal uit. Allereerst, hij heeft prive gelden opgenomen. Maar waar zet ik dat in de aangifte, valt dat onder vorderingen c.q. RC prive? En waar laat ik het zgn eigen vermogen? Hij heeft verlies gedraaid. Ik weet niet anders dat dat dus ten laste van eigen vermogen gaat. Geldt dat ook bij een eenmanszaak? Dus komt het bedrag van verlies ook bij activa te staan? En hij heeft ook auto gereden, de kosten zijn lager dan wat hij zou mogen aftrekken. Dat komt terug in het gedeelte van zijn inkomen (Hij had nog een paar maanden een baan/uitkering) De BTW bijtelling vindt ik terug in het verslagje van adm.kantoor maar moet ik met dat bedrag nog iets in de aangifte IB voor ondernemer? En ik vind het vreemd dat het onder kantoorkosten staat en niet onder autokosten. Ik ben al dagen aan het speuren en lezen maar ik vind dit nog lastig. Dus wat advies zou ik Bijzonder Fijn vinden! Ik doe het bestand erbij. Mogelijk dat ik gewoon niet goed zoek hoor maar ik durf het niet te versturen zonder wat ondersteuning. Geld is er niet meer om het door adm. kantoor te laten doen. Nelleke Balans_en_VenW_2013_volg_Stubbink.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.