Als je even terugleest zie je dat ik letterlijk dit heb gezegd: "het komt op mij (en waarschijnlijk ook op de rest die het leest) over als negatief, zonder de intentie mij vooruit te helpen."
Zoals je ziet zeg ik niet dat het met die intentie is gegeven, ik zeg hoe het op mij overkomt. Daarnaast zei ik "waarschijnlijk" ook op de rest, en ook hier betreft het weer hoe het "overkomt", niet wat je intentie was aangezien ik die inderdaad niet voor je kan bepalen.
Ik probeer niet de hele discussie in zijn algemeen te laten varen, alleen deze discussie tussen jou en mij.
Ik heb nog nooit feedback ontvangen noch gegeven wat bestond uit één woord, in dit geval "bijzonder". Simpelweg omdat het A) te breed interpreteerbaar is, men kan uit één woord geen concrete feedback halen en B) er, zoals zojuist bewezen, miscommunicaties over ontstaan.
Ik leg niemand woorden in de mond, dat is wat jij er van maakt. En wie brand ik volgens jou af dan?
Tevens heb ik reflectievragen voor jou: hoe zouden jouw klanten/deelnemers reageren als jij ze op dezelfde manier feedback geeft zoals je dat bij mij doet? Wat zou dat met de leermotivatie van je deelnemers doen? Hoe krijg je zelf het liefst feedback? En, leer je je deelnemers op dezelfde manier feedback te geven zoals jij dat doet?
_______
onnodige full quote verwijderd ivm leesbaarheid