Spreekerium

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Spreekerium's trofeeën

  1. Joost, ik ben super super super super super blij met je?! Heb ik al super gezegd? ;D ;D ;D ;D Dank uit de grond van me hart! Dit lucht echt op! ;D ;D ;D HARTELIJK DANK! ;D
  2. Mensen mag ik nog éénmalig een beroep op jullie doen betreffende deze vraag. Ik begin het wat meer te snappen, na het lezen van al jullie goede hulp. Ik hoop echt dat jullie mij willen bijstaan :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ schaam :-[ Ik hoop dat ik nu op 90% zit :-[ Ik heb dus een aantal aankopen en kosten gedaan/gehad via mijn privé rekening en een paar via mijn zakelijke rekening: - Kosten Via privé: € 574,18 INCLUSIEF BTW (Ik heb tevens nog € 20 euro gestort van mijn privé rekening naar mijn zakelijke rekening. als dat erbij komt is het € 594,18 inclusief BTW) - Kosten Via zakelijke rekening: € 85,56 INCLUSIEF BTW Ik heb dus niets verdiend met mijn bedrijf, alleen BTW terug gehad: - OB 2,3,4 totaal exact € 100,00. Saldo begin van het jaar € 0 en eind van het jaar € 25,44. Maar dat is zonder OB4. Deze kreeg ik pas in 2016 terug en dat maakt dan € 34,44. De vragen: 1) Ik heb nu duidelijk begrepen dat alles gelijk moet komen. En dat dat de reden is waarom het steeds niet klopte. Ik moet uitkomen op -560 dus uiteindelijk. Ik neem aan dat -560 & -560, € 0 moet maken en dat het dan klopt? 2) Ik heb begrepen dat mijn privé storing opgeteld moet worden bij mijn privé aankopen voor mijn bedrijf. Dit moet allemaal inclusief BTW opgegeven worden bij: Privé storting. Dat is dan € 594 Klopt dit? 3) Bij vermogen einde jaar moet ik invullen € 34. Klopt ook lijkt me? 4) Te vorderen is dan OB 4, omdat deze pas in 2016 aan mij uitbetaald is. Te vorderen € 9. Klopt dit? 5) Liquide middelen is € 25. Klopt dit? 6) Iets wat ik nog niet snap is of ik de kosten vanaf mijn zakelijke rekening (was het dus 85 euro inclusief BTW en exclusief BTW € 61) apart moet vermelden? Of moet ik dat bij die 594 tellen? 7) Wat moet ik invullen bij "Winst-en-verliesrekening"?
  3. Allemaal echt hartelijk dank voor alles! Ik ben hier gewoon erg slecht in en sorry als ik lastig ben geweest. Maar ik ben iedereen enorm dankbaar echt waar.
  4. Omdat ik op verschillende forums tegenkwam dat dat niet hoefde. Maar ik merk al dat dat een foutje is dus? Is dat heel erg?
  5. Google is Adsense en ING is afschrijving van ING diensten (basispakket zeg maar)
  6. @highio ik weet niet wat je met raadspelletje bedoeld hoor, maar ik bedoel het goed hoor... excuses als ik je irriteer :-[ Van die 531,67 is 466,13 van mijn privé rekening afgegaan en de rest van de zakelijke rekening. veranderd dit nog iets aan de bovenstaande berekening?
  7. Oke toppie ;D Overigens zijn niet alle aankopen via prive gegaan zoals blijkt uit mijn schema. maar het meeste wel. Kan ik ondanks dat die prive storingen op 566 zouden? En ik neem aan dat bij winst&verlies die 532 moet komen?
  8. Oow okee. (OB 1 had ik niet want ik ben pas halfverwege 2015 begonnen) OB4 erbij kom ik op het volgende uit: AANKOPEN: Aankoop Algemene voorwaarden € 249,00 Aankoop Aanschaf Website € 19,25 Aankoop Aanschaf Website 2 en 3 € 29,50 Aankoop Aanschaf Website 4 € 69,10 Aankoop Vista print € 17,33 Aankoop KVK € 60,00 Aankoop Kantoorspullen € 1,96 Aankoop Printer inkt € 31,36 Aankoop SIM kaart € 4,14 Aankoop Aanschaf Mobiele website € 43,56 Aankoop Vista print € 14,03 Totaal € 531,67 BANK SALDO ING Bij Privé storting € 20,00 Bij Belastingdienst OB2 BTW € 81,00 Af Mobiele website € -43,56 Af Google € -7,80 Af Google € -10,32 Af SIM kaart € -5,00 Af Vistaprint stickers € -16,98 Af ING € -1,90 Bij Belastingdienst OB3 BTW € 10,00 Bij Belastingdienst OB4 BTW € 9,00 Totaal € 25,44 saldo op rekening december 2015 (met OB4 34,44 slado)
  9. Dat komt door een quote van iemand uit vorige bericht "Inderdaad, Prive Storting is 'iets anders'. Misschien een hint van 538 . Lijkt wel een radio station". Ik had eerst bij privé storting € 20 staan en heb het toen veranderd. Ik ben nu de weg echt kwijt hahaha. OB 4 heb ik er inderdaad niet bij staan, omdat deze gestort was 29-01-2016 op mijn zakelijke rekening. En bij de IB staat saldo eind van het jaar, dus vandaar dat ik OB 4 niet heb meegenomen in mijn IB. Ik weet niet of dat goed is? maar mijn grootste probleem is nu hoe ik het kloppend krijg? Want ik blijf de melding krijgen: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ ?) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ -532). Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte voor Spreekerium hebt ingevuld. Of ik nou 20 euro bij prive storing vermeldt of die 532, hij blijft aangeven dat het niet klopt. Als ik die 20 euro prive storing hanteer kreeg ik de volgende melding (zie screenshot). Ik weet dus niet wat ik nu waar moet invullen van mijn volgende lijst: AANKOPEN: Aankoop Algemene voorwaarden € 249,00 Aankoop Aanschaf Website € 19,25 Aankoop Aanschaf Website 2 en 3 € 29,50 Aankoop Aanschaf Website 4 € 69,10 Aankoop Vista print € 17,33 Aankoop KVK € 60,00 Aankoop Kantoorspullen € 1,96 Aankoop Printer inkt € 31,36 Aankoop SIM kaart € 4,14 Aankoop Aanschaf Mobiele website € 43,56 Aankoop Vista print € 14,03 Totaal € 531,67 BANK SALDO ING Bij Privé storting € 20,00 Bij Belastingdienst teruggafe BTW € 81,00 Af Mobiele website € -43,56 Af Google € -7,80 Af Google € -10,32 Af SIM kaart € -5,00 Af Vistaprint stickers € -16,98 Af ING € -1,90 Bij Belastingdienst teruggafe BTW € 10,00 Totaal € 25,44 saldo op rekening december 2015
  10. Ik heb die 20 euro prive storing weggehaald en 532 ingevuld en nu geeft hij aan: zie bijlage
  11. Ooow hahaha dan zal ik daar die 538 planten haha. Ja klopt die BTW klopt nu niet helemaal want de laatste terugggave van mijn BTW kreeg ik begin 2016. Dus vandaar dat het niet overeenkomt in deze berekening.
  12. Hahaha klopt ik ga echt verkeerd haha. Sorry dat ik jullie allemaal zo lastig val overigens, maar ik begin het steeds meer te leren :-[ :-[ :-[ Misschien is het zo wat duidelijk (bedrag zijn iets anders, omdat ik verkeerd bestand op mijn PC had geopend door de stress hiervan) AANKOPEN: Aankoop Algemene voorwaarden € 249,00 Aankoop Aanschaf Website € 19,25 Aankoop Aanschaf Website 2 en 3 € 29,50 Aankoop Aanschaf Website 4 € 69,10 Aankoop Vista print € 17,33 Aankoop KVK € 60,00 Aankoop Kantoorspullen € 1,96 Aankoop Printer inkt € 31,36 Aankoop SIM kaart € 4,14 Aankoop Aanschaf Mobiele website Aankoop Vista print € 14,03 Totaal € 531,67 BANK SALDO ING Bij Privé storting € 20,00 Bij Belastingdienst teruggafe BTW € 81,00 Af Mobiele website € -43,56 Af Google € -7,80 Af Google € -10,32 Af SIM kaart € -5,00 Af Vistaprint stickers € -16,98 Af ING € -1,90 Bij Belastingdienst teruggafe BTW € 10,00 Totaal € 25,44 saldo op rekening december 2015 Zo nu is alles duidelijk hahaha. Ik moet even duidelijk maken dat ik de meeste aankopen vanuit mijn privé rekening moest doen, omdat ik toen nog geen geld op mijn zakelijke rekening had. Dus mijn banksaldo betreft dus AF en BIJ toen ik wel saldo op de rekening had. Ik heb het nu als volgt ingevuld op IB: - W&V: inkoopkosten € 472, overige kosten € 60 - Balans activa liquide middelen: begin € 0, eind jaar € 26 - Balans passiva ondernemingsvermogen: begin € 0, eind jaar € 26 - Privé storing € 20 (zie schema hierboven bij banksaldo) Ik blijf de melding houden: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ 6) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ -532). Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte voor Spreekerium hebt ingevuld. Dat komt dus blijkbaar door die privé storing? Maar wat moet ik daar nog meer noteren? alle uitgaven of iets anders? bedankt en duizend maal sorry voor het storen :-[
  13. Ik loop toch een beetje vast. Ik krijg de melding: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ 17) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ -481). Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte voor Spreekerium hebt ingevuld. Ik heb die 17 euro bij Balans activa vermeldt en bij Balans passiva bij ondernemingsvermogen. Die 481 euro heb ik vermeldt bij W&V. Wat vul ik verkeerd in? Of hoort deze melding? :p
  14. Echt super bedankt voor de reactie! Heb ik enorm veel aan! - Ik heb berekend dat ik in totaal aan kosten € 421,63 heb gemaakt EXCLUSIEF BTW, zonder KVK kosten, inclusief KVK kosten is het € 481,63 EXCLUSIEF BTW. - Ik heb momenteel een positief saldo van € 17,21 op mijn zakelijke rekening staan (gratis rekening). Ik begrijp dus dat ik die € 481,63 bij 'winst en verlies' moet noteren? En die € 17,21 weet ik alleen niet waar ik die moet vermelden? Alvast hartelijk dank iedereen! ;D ;D ;D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.