BrianBE

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

BrianBE's trofeeën

  1. Kan die ook maandelijks kleine hoeveelheden leveren? Het is niet zozeer maandelijks dat wij moeten bestellen, elke bestelling moet gewoon aan minimumhoeveelheden voldoen. De minimumhoeveelheden zijn realistisch. :)
  2. maar die nemen niet alleen productie en marketing van je af, maar ook je gehele marge. Een paar tientjes als je wint (overdrachtelijk), meer zit er niet in. En het is een wedstrijd he, wie zegt TS dat je wint??? Nee, gewoon proberen zelf een aantal te laten produceren, en dan bij plaatselijke winkeliers (niet de grote ketens blokker hema) langs gaan. Winkeliers die eigen baas zijn. Leg het product in consignatie neer. Bij een huishoudproduct(daar moest ik ook meteen aan denken) misschien via de markten: benader een standwerker die met het product kan werken. Dat trekt altijd veel bekijks op de markt, zo kun je aan je bekendheid bouwen. levering via de traditionele kanalen van een winkel is altijd erg duur, ga ervan uit dat een winkel zo 30-40% marge pakt. Zou jouw product zich lenen voor alleen internetverkoop? Dan bouw je langzamer wat op, maar het voordeel is wel dat je markt minder snel verzadigd raakt. Winkeliers die eigen baas zijn overwegen wij zeker ook, enkel is het wat omslachtig omdat zij geen grote stock aanhouden. We zitten nu nog met een te lange levertijd waar we geen goede oplossing voor hebben. Als we een goed contract sluiten kunnen wij dan zelf onze stock aanhouden. Dat was ons eigenlijk plan. Markten zijn ook een goed idee, maar enkel om het product te laten proeven aan de mensen, misschien zou dit het beste zijn om mee te beginnen. Internetverkoop is ook te omslachtig in onze ogen, er kruipt enorm veel marketing in. En het is een product dat mensen moeten zien en voelen voor ze kunnen overgaan tot aankoop. De winstmarges zijn hierop inderdaad veel hoger. Qua prijs zitten we goed, we houden rekening met een ruime marge voor de winkelketens. Stel je feedback zeer op prijs!
  3. Dankuwel, lijkt me zeker interessant om aan mee te doen. Zal eens opzoeken wat voor wedstrijd dit precies is :) Tot nu toe hebben we nog niet echt gesprekken gehad met grootwarenhuizen of groothandelaars en de reden daarvoor is omdat we nog niet echt te koop wouden lopen met het product. Nu onze sample's bijna afzijn kunnen we overgaan tot deze stap en kunnen we al de informatie omtrent het product meegeven. Daarom had ik graag vooraf nog wat geïnformeerd over hoe wij dit best aanpakken. Dankuwel voor uw feedback, we zullen hier zeker rekening mee houden.
  4. Voor de defecte goederen zouden wij volgens de kwaliteitstesten voor iedere bestelling een aantal extra in stock houden, moest het kapot gaan kunnen we snel nieuwe leveren. Met de fabriek hebben wij dan een contract dat defecte goederen terug opgestuurd kunnen worden. Van retour-verplichting voor onverkochte voorraden had ik nog nooit gehoord. Stel het zeer op prijs dat je dit vermeld want hiervoor moet we natuurlijk ook voorbereid zijn. Als er werkelijk besteld worden kunnen wij rekenen op de hulp van een investeerder om die betaaltermijn te overbruggen. Van de centrale inkoop zouden we normaal geen last van moeten hebben, een grootwarenhuis koopt zoveel producten. Ik denk niet dat zij de tijd zouden nemen om het product zelf aan te kopen volledig te redesignen/optimaliseren. Want er zit ook een hele denkwijze achter. Voor hen is de gemakkelijkste oplossing om van ons aan te kopen. ( Daar zijn wij toch van overtuigd, maar je weet natuurlijk nooit. )
  5. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit weet (of bepaald hebt)? We hebben de marktprijs van vorige versies van ons product vergeleken met de onze. Ons product nu is beter, en soortgelijke varianten van het product worden aan die prijs verkocht. Stel dat het product aan 6 euro aan de eindgebruiker kan verkocht worden, dan verkopen wij aan 2 euro aan een grootwarenhuis. Heb van vele bronnen gehoord/gelezen dat zij een winstmarge x3 hanteren. Op deze manier hebben wij dat 'bepaald'.
  6. Beste leden, INTRODUCTIE: Ik en mijn collega-student zijn al een tijdje bezig met het heruitvinden van een elektronisch product. Het betreft een product met enorm veel potentieel. Een product dat iedereen thuis zou kunnen gebruiken. (Dus handig om in grootwarenhuizen te verkopen). In het verleden is het gewoon nooit juist ge-market geweest en het bevatte ook veel gebreken en een lelijk, ongemakkelijk design. Naar mijn weten/research is het ook nooit verkocht geweest in Nederland. Nu hebben wij het product geoptimaliseerd en heeft het een mooi design. Hiernaast heeft het alle certificaten om verkocht te kunnen worden in de de BENELUX (Europa) en ondergaat ook de nodige kwaliteitscontroles. Het is nu afwachten op onze sample's en hopelijk kunnen we dan beginnen met verkopen. De fabriek die voor ons zal produceren kan maandelijks grote hoeveelheden leveren dus daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken. De marge die een grootwarenhuis hierop kan nemen voldoet ook aan de normen. PROBLEEM Ik kan geloven dat een grootwarenhuis niet zo gemakkelijk zal kopen van een brand die nog maar net bestaat. Momenteel hebben wij ook het kapitaal nog niet om een stock op te slaan dus zitten wij met een leveringstijd van 25 dagen. Graag hadden zij dan zoveel mogelijk tips/suggesties gekregen over hoe wij de verkoop best aanpakken. We zijn 100% overtuigd van ons product maar dat betekent niet dat we zomaar random grootwarenhuizen kunnen binnenlopen. Ik heb al hier en daar opgezocht maar geen relevante informatie gevonden voor een brand die praktisch nog niet bestaat. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.