4kids-4crea

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

4kids-4crea's trofeeën

  1. Nou er was al 6x een afspraak gemaakt dat ze het contant kwamen betalen en ophalen. Op den duur ben ik het wel zat hoor. Dus vandaar nu wel een aanmaning.
  2. bedankt voor jullie antwoorden. Er is een aanmaning verstuurd met een datum dat ze moeten betalen. En ja als mijn klant niet gaat betalen (kans is zeer groot) gaat het weer op voorraad. Mag het van de ene leverancier terug brengen, maar dat vind ik zakelijk gezien ook niet heel netjes.
  3. Het gaat voor mij om bijna € 3000,- inkoop, maar zeker om bijna € 4000,- verkoop. Dus ja best wel wat geld wat ik als kleine zzp'er niet altijd standaard op de bank heb staan. Daarvoor ook dat ze eerst moesten betalen voor levering. Maar omdat het spoed was al gelijk mijn leverancier op de hoogte gebracht, die heeft gelijk de volgende dag een levering verstuurd. Maar ja kreeg te horen van mijn klant factuur word gelijk betaald. Nu na 6 afspraken om te betalen en op te halen heb ik het vermoeden dat ze niet meer komen. Dus zit ik met de spullen, waar ik normaal zeker een half jaar tot een jaar voor nodig heb om het te verkopen. Best een grote voorraad nu in mijn schuur.
  4. Dus eigenlijk kan ik er niks mee. Mijn klant (bedrijf) kan dus gewoon bestellen zeggen dat ze gaan betalen. En ik zit met alle voorraad die speciaal besteld is voor hun. Je bent dus nergens beschermd als verkopende partij.
  5. Ja dat is ook wel zo, maar al kleine ondernemer zit ik nu met heel veel voorraad, wat ik niet terug kan sturen naar mijn leverancier. In de hoop dat ik het snel kwijt raak.
  6. Dat nieuwe klanten vooruit betalen voor levering. Maar kan mijn klant (bedrijf) nu nog zeggen dat ze de bestelling niet meer willen?
  7. Maar hoe zit het dan met een zakelijke klant. Die bij je besteld? Dus bedrijf aan bedrijf. Klant wilt snel de spullen hebben, zou de factuur gelijk betalen. Maar ik weet dat bij mijn leverancier een langere levertijd aan zit, dus ik bestel gelijk. Nu zit ik al een maand lang met de spullen in huis en mijn klant heeft nog niet betaald. Wilde het desnoods contant betalen bij afhalen. Meerdere keren afspraken gemaakt. Maar hoor nu niks meer. Wat zijn dan de regels? Mag ik gewoon een aanmaning sturen met kosten erop. Terug sturen naar mijn leverancier is geen optie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.