Jeroen111c

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

Jeroen111c's trofeeën

  1. Ik heb het artikel gelezen, dat maakt het wel iets ingewikkelder. Het wordt moeilijk (tot zelf niet) te vermijden om door tientallen andere verkopers overstroomt te worden? Nu vraag ik me af of de leverancier zelf het EU recht heeft doorgenomen voordat hij is begonnen met de export van zijn producten naar de EU... Hij is weldegelijk aan verschillende verkopers expliciet aan het communiceren/verbieden dat ze niet overal op het internet (passief) mogen verkopen. Ter zijde, kan een chinese onderneming wel aansprakelijk gesteld worden voor een Nederlandse (of Europese rechter)? Niet dat ik nu naar een rechter ga stappen.
  2. Ja dat is dezelfde leverancier. In het verleden waren al enkele situaties dat er tientallen van dezelfde listings op Amazon.com waren "gespamt" door andere verkopers (vooral na de crowdfunding want toen kon je 10-packs kopen met een promotie), maar dan krijgen die de volgende keer geen producten meer ingekocht en is hun verkoop gedaan nadat de stock op is.. Ik weet niet of dat kan/mag, maar de leverancier ging de 2 jarige garantie intrekken op al die verkopen. De leverancier mag toch een samenwerking stoppen of order weigeren van een verkoper als de samenwerking niet bevalt?
  3. Ja, er is een first mover advantage. Het klopt dat er straks 10 verkopers zitten in Europa, maar die hebben opgelegde beperkingen waar ze het product mogen verkopen. Bijvoorbeeld mogen ze geen listings maken op Amazon of eBay en ook niet verkopen/leveren binnen de Benelux. Zeg maar dat ik een exclusieve distributie recht heb onderhandeld met de producent in China, zodat ik niet moet concurreren met andere verkopers (in de Benelux, in de EU zijn er wel meerdere). Op dit moment zijn er enkele ondernemingen in Duitsland en VK die het al verkopen, maar dat zijn eerder speciaalzaken op lokaal niveau. De crowdfunding was opgezet en behandeld door een extern marketing bureau dat zich specialiseerde in zulke acties. Wat bedoel je met de spin web? De eerste vraag is een goede vraag. De toegevoegde waarde is vooral de (Nederlandstalige) service zowel voor de klant (winkel) als de eindconsument. Binnen enkele weken gaat onze website klaar zijn met live support, een e-commerce shop en ook een aantal integraties voor winkels dat ze gemakkelijker kunnen aankopen. We gaan ook een vernieuwde Nederlandstalige app hebben waarmee je het product kan bedienen en aangevuld met een integratie met de shop en support (momenteel is de app enkel in het Engels en zonder shop + support). We gaan ook marketing campagnes voeren, vooral in de vorm van tech reviews door Nederlandstalige influenfers, dus dat kan ook gezien worden als een toegevoegde waarde wanneer er wat "buzz" word gemaakt. In het algemeen gaat direct inkopen uit China ook niet mogelijk zijn voor een Nederlandse winkel, want alle aanvragen uit de Benelux worden naar ons doorgestuurd en niet behandeld door de producent zelf.
  4. Ik heb een nieuw electronica product uit de "smart tech categorie" dat ik graag in de winkels & op hun websites zou willen krijgen. Dan denk ik bv. aan Mediamarkt, Fnac, Cooldblue en andere electronica winkels, maar ook marketplaces zoals bol.com. Een nieuw model van het product heeft een succesvolle crowdfunding campagne eind 2018 op Indiegogo gehad om de massa productie te starten, er werd 2.000.000+ euro door meer dan 10.000+ backers verzamelt, waarvan ongeveer 25% uit Europa was. De consumentenprijs van dat model is €320 (incl. BTW), en inkoopprijs (voor mij, bij de producent in China) €170 exl. BTW. Er nog een plus model met een consumentenprijs van €369 en inkoopprijs van €200 exl. BTW. Daarnaast is er een professioneel model met een consumentenprijs van €2500 en inkoopprijs van €1100, maar dit model denk ik eerder te verkopen op aanvraag en niet in winkels, tenzij speciaalzaken. Tot op dit moment werd het product voornamelijk online verkocht voor het Engelstalige publiek op Indiegogo, Amazon, Ebay en door een aantal partners in de US en UK. Het product lost een probleem op dat door de huidige "mainstream" electronica producten niet echt (efficiënt) wordt opgelost. Ondertussen zijn er een aantal knock-offs onstaan, maar hun kwaliteit ligt lager en ze hebben voornamelijk een minder ontwikkelde AI software bij het product. Mijn vraag hoe ik eraan best kan beginnen en wat ik kan verwachten? Ik heb hier in Nederland & België niet te veel tot geen contacten in de electronica winkels & kennis over hun inkoopprocessen. - Wat zijn de gangbare marges? - Wat is de beste manier om zo'n electronica winkel te benaderen? Hoe kan ik het best aanpakken? - Wat zijn de algemene verwachtingen van de inkoopteams van de winkels/keten tijdens een presentatie? Welke informatie mag ik zeker niet vergeten, hoe kan in hen het best overtuigen? - Hoe lang duurt het gemiddeld tot je tot een deal komt en welke voorwaarden kan ik verwachten? Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen en alvast bedankt voor de tips, en ja, ik ben vrijwel en newbie in deze zaal, maar ik leer snel bij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.