JuniorB

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondersteunende organisatie

JuniorB's trofeeën

  1. Beste Norbert, "Dat moge zo zijn, maar deze relatie geeft aan dat de opdracht aan Vesting Finance in 2015 is ingetrokken. Er is of zou dus geen sprake meer moeten zijn van een lopende zaak. 5 jaar later een dossier sluiten en dan op basis oude AFI-voorwaarden nog een rekening presenteren is niet erg netjes: dat had Vesting Finance dan in 2015 moeten doen." Het abonnement werd opgezegd. Niet de voortzetting van behandeling van reeds lopende zaken. Dat zou ook hoogst ongebruikelijk zijn en is ook niet aangegeven dat dit gewenst zou zijn geweest en evenmin is er bezwaar gemaakt tegen voortzetting van behandeling en verzorgen van verdere incasso. De incasso liep immers en naar tevredenheid van de opdrachtgever. Tevens werd er niet gevraagd de behandeling en incasso te staken tijdens de kennisgeving van opeenvolgende overnames door Vesting en door Ultimoo. Er is ook niet in dit topic naar voren gebracht dat die situatie anders lag en ook bij het afstemmen van de oplossing voor afkoop tegen kwijting (vanuit Ultimoo) in 2018 is geen bezwaar gemaakt tegen de behandeling en/of de afwikkeling. De genoemde intepretatie lijkt derhalve gestoeld op een misverstand en onvolledig in relatie tot de feiten van de casus zoals deze voor ligt. Maar we nemen graag een klacht of verzoek in behandeling via de daartoe bestemde procedure. Dus we kijken uit naar reactie van de opdrachtgever en dat kan onder andere via info@ultimoo.nl onder verwijzing naar klacht/vraag/onderwerp.
  2. Goededag allen, Er is bij ons geen klacht bekend die wij nu kunnen relateren aan het bovenstaande. In algemene zin kan ik wel alvast het volgende ophelderen. AFI werd inderdaad overgenomen door Vesting Finance en later, na opvolgende transactie werden de activiteiten van AFI binnen Vesting overgenomen door Ultimoo. Met die overname werd ook het beheer overgenomen over lopende zaken. Het opzeggen van het abonnement heeft wel geresulteerd in het het beeindigen van de abonnementsrelatie, nog voor overname door Ultimoo, maar niet in de behandeling van de resterende lopende incassozaak. Gedurende die behandeling is in 2018 geconstateerd dat de debiteur te weing verhaal bood en is onderhandeld voor een afkoop tegen kwijting. Daarmee is ingestemd. Na afronding van die kwijting is het dossier gesloten en zijn de kosten derden die gemaakt zijn en commissie gefactureerd. Oftewel overeenkomstig de dienstenovereenkomst is afgerekend over de kosten en het resultaat in het dossier. Dit staat los van het abonnement in zoverre dat hier geen sprake is van verlening van het abonnement, maar van de dienstverlening op nog lopende vorderingen. En inderdaad, op basis van de AFI werkwijze, wordt bij het sluiten van het dossier en het afwikkelen afgerekend. Er is daarmee dus geen sprake van een nafacturatie maar sprake van het correct blijven beheren en behandelen van een vordering die in onze zorg is overgenomen, en na het vinden van een definitieve oplossing, in dit geval de afkoop tegen kwijting, de financiele afwikkeling van het dossier richting de opdrachtgever. De behandeling van een dossier, afhankelijk van complexiteit en situatie bij debiteur en opdrachtgever kan soms langere tijd in beslag nemen. Ultimoo heeft echter haar verantwoordelijkheid genomen om ook voor de lopende dossiers te zorgen, ongeacht of er sprake is van een doorlopende abonnement. Dat is immers waar wij voor staan. En dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een oplossing en bijbehorende afrekening. Alle AFI opdrachtgevers met lopende dossiers (ongeacht of er nog sprake was van een lopend abonnement) zijn door Ultimoo geinformeerd over de overname en tevens geinformeerd dat er geen wijzigingen zijn in de voorwaarden. Voor afkoop tegen kwijting is uiteraard wel contact gezocht en toestemming gevraagd aan de opdrachtgever. En daarmee is ingestemd om het dossier op die manier af te ronden en dus ook financieel af te wikkelen op basis van de AFI voorwaarden. Daar is ook aan gerefereerd door Ultimoo en als opdrachtgever was er derhalve ook op basis van die contacten kennis van het feit dat Ultimoo zorg droeg voor verdere behandeling en de afwikkeling van de voorgestelde oplossing. Logischerwijs geschied de facturatie op basis van de afronding en afwikkeling ook nu vanuit Ultimoo omdat met de overname de rechten en plichten zijn overgegaan. Ik vertrouw er op met het bovenstaande bijgedragen te kunnen hebben in de duidelijkheid. Tevens aangeraden als een opdrachtgever of een debiteur een klacht zou hebben, die altijd direct bij ons bekend te maken zodat we er mee aan de slag kunnen . Junior Ultimoo Group
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.