Otto Laadje

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mij advies kunnen geven, met name over marketing en investering

Otto Laadje's trofeeën

  1. Interessante statistiek, Ward! Renault Zoe heeft ook een API, dat is zeker een optie! Herman, wat wij doen is de eerste stap daarvan. Als je op het juiste moment laadt, als er veel wind- en zonne-energie is, is dat op zichzelf al een prima buffer. Een volgende stap is ook ontladen. Wanneer dat interessant wordt, gaan we daar zeker ook mee aan de slag.
  2. Hartelijk dank voor alle tips! Een aantal hadden we zelf ook wel aan gedacht, maar goed om te horen hoe jullie hier als ondernemers met ervaring tegenaan kijken! Dat helpt ons verder. Nog even ingaand op jullie vragen: We hebben hier uiteraard onderzoek naar gedaan. Een groot deel van de waarde berust ook op verwachte sterke groei van elektrisch rijden, duurzame energie met bijbehorende onbalans (dus hogere opbrengst per klant), en relatief eenvoudige internationalisering. Er zijn concurrenten die deel zijn van energiemaatschappijen waar 10-30 man werken, dus er is wel enig marktvertrouwen. De app is gratis en we verkopen geen advertenties. De gebruiker kan van de lagere prijs profiteren als hij overstapt naar een energiemaatschappij die spotmarktprijzen aanbiedt voor consumenten. Dat doen er in NL nu vier, en met drie hiervan hebben we een samenwerking. We krijgen een maandelijks bedrag per aangebrachte gebruiker. Dat verschilt per gebruiker, maar een aardig percentage is zeker geinteresseerd! Het kan overigens ook iemand met een eigen bedrijf zijn, niet per se een particulier. Denk aan mensen die omrijden met een Mercedes voor een goedkopere benzinepomp.. Het is ook het idee van 'versla het systeem'. Wil je onnodig veel geld betalen aan traditionele energiemaatschappijen? Of wil je slimmer zijn, daarmee besparen, en en passant het klimaat helpen? De meeste gebruikers staan thuis de hele nacht ingeplugd. Dat terwijl de Tesla typisch in een uur of drie vol is. Tijdsbesparing is dus over het algemeen niet zo relevant. Het werkt eerder andersom: we benutten de tijd dat iemand ingeplugd staat, maar niet laadt. Uiteraard zijn er ook situaties waarin je je Tesla wel zo snel mogelijk vol wilt hebben, maar daar zijn wij niet voor bedoeld. Goed punt. Maar wat ik nog niet uitgelegd had, is dat we pas verdienen als mensen ook overstappen naar een variabele beprijzer. Omdat we dus aan de CO2 bespaarders niets verdienen, is dat niet echt de focus (evengoed natuurlijk mooi als mensen CO2 uitstoot besparen!) We zouden dit wel kunnen ondervangen door toch naar reclame/betaalde app te gaan, zodat we aan iedereen gaan verdienen. Maar we zien nu ook dat het animo onder de CO2 bespaarders vrij beperkt is, dus dit lijkt niet de weg op basis van wat we nu weten. Overigens vissen we voorlopig sowieso wel in die groep omdat we nog geen manier hebben om hem eruit te filteren. ;) Voorlopig wel, maar dit kan wel uitgebreid worden. Energiemaatschappijen staan zeker op onze radar, ik kom zelf uit die branche. Ja, je kunt dit toepassen op alles met een accu: fietsen, heftrucks, bussen, telefoons, tandenborstels, ... We beginnen bij het meest relevante product: datgene met de grootste accu en het meeste laadtijd over. Dat is nu de auto. Maar het zou best kunnen dat er in de toekomst meer apparaten slim gaan laden! Leuk! Je kunt ons o.a. volgen op LinkedIn: (link verwijderd, zie opmerking) En natuurlijk de app downloaden! (link verwijderd, zie opmerking)
  3. Haha Laadje lijkt mij een leuke naam! Het voordeel absoluut komt op pakweg 20 euro/maand. Een elektrische auto gebruikt veel meer stroom dan andere huishoudverbruikers, misschien alleen met een flinke warmtepomp als uitzondering. App kan eenvoudig geschikt gemaakt worden voor het buitenland, met name Europa. In Scandinavië rijden veel Tesla's, maar ze hebben vrij constante prijzen wegens waterkracht. In o.a. Duitsland en UK is het zeker interessant maar rijden nu nog relatief minder Tesla's dan in NL. Nieuwsmedia kijken we zeker naar! Maar erg targeted, om bij de oproep te blijven, is dat natuurlijk niet..
  4. Ik heb samen met m'n co-founder een app ontwikkeld om Tesla's slim te laden. We kunnen de prijs die thuisladers betalen naar beneden krijgen van ~21 ct/kWh tot ~17 ct/kWh zonder dat dat de gebruiker iets kost. Ook reduceren we de CO2 uitstoot met 15%. We gaan maandag live en hebben de afgelopen weken nagedacht over marketing. Ons probleem is dat veel Teslarijders hetzij leaserijder zijn (die maakt het niet uit wat het laden kost - de baas betaalt), hetzij zonnepanelen hebben (die maakt het ook niet uit, ze salderen hun zonnestroom). Of nog erger: leaserijders met zonnepanelen. Onze 'user bracket' (het deel Teslarijders waarvoor ons product interessant is) schatten we daarom maar op ongeveer 10% (zo'n 5000 man). Voor de rest blijft alleen CO2 uitstoot reductie over, en dat is vaak niet voldoende interessant. Hoe bereik ik met marketing die specifieke doelgroep van 5000 man?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.