Spencer Thymo

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Spencer Thymo's trofeeën

  1. Hi allen, Dank voor jullie reacties. Ik ben inderdaad zelf goudsmid. Ik spreek alleen Nederlands en Engels. Ik zal verder onderzoeken hoe de website en de functionaliteiten zelf te bouwen via woocommerce/wordpress plugins. Staan enkele van jullie er wellicht voor open dat ik buiten dit forum contact met jullie opneem? Is makkelijker sparren.. Nogmaals dank!
  2. Ik zit nu te spelen met de volgende gedachte: Een concurrent (leverancier 2) van mijn huidige leverancier (leverancier 1) biedt een vergelijkbare web solution aan. Bij hun is het wel mogelijk gelijk af te rekenen op de website. Echter bieden zij wel een stuk minder customization opties aan. Ik zou de huidige producten kunnen verwijderen van de website en vervangen door producten van leverancier 2. Zo kunnen klanten direct afrekenen op de website, maar hebben ze wel minder mogelijkheden om de producten te personaliseren. Vervolgens kan ik op een losse URL, onder het mom van 'showroom', de klanten de mogelijkheid bieden om de producten van leverancier 2 compleet te customizen en hiervoor offertes aan te vragen. Deze oplossing zou ook werken op IOS/Apple devices, omdat de producten niet geïntegreerd zijn in mijn huidige website maar op een losse domein. De producten worden wel onder mijn eigen naam aangeboden. Vanuit de webshop zal ik dan ook linken naar de showroom, zodat men makkelijk door kan stromen van het ene naar het andere platform. In feite beheer ik dan 1 webshop, waar men gelijk kan afrekenen, en 1 showroom, waar men offertes kan aanvragen. Ik verwacht dat er relatief veel conversies zullen volgen vanuit de offertes, omdat men 1) gelijk duidelijk heeft wat de prijs is, 2) deze mate van customization relatief uniek is. Vervolgens zou men nog steeds ofwel via een betaallink, ofwel in de webshop afrekenen voor het samengestelde product uit de showroom. Wat denken jullie hiervan? Natuurlijk moet ik wel duidelijk maken voor de klant wat het verschil is tussen de webshop en showroom. Genoeg stof tot nadenken.. Dank!
  3. @Bob de webbouwer Hi Bob, Dit klopt helemaal. De iFrame is inderdaad geembed in mijn eigen website. Het koppelen van hun APIs met Woocommerce kost een extern webdevelopment team (circa 3fte) om en nabij 3 maanden, aldus mijn accountmanager bij de leverancier. Deze integratie is natuurlijk de ideale oplossing, maar dit is in deze fase nog te kostbaar. Deze koppeling maken duurt o.a. zo lang door de manier waarop de data wordt aangeleverd door de leverancier en het feit dat ' customizable products' moeilijker zijn de integreren dan kant en klare producten.
  4. Hi allemaal, Dank voor jullie reacties! Ik zal proberen 1 voor 1 alles toe te lichten zodat mijn situatie helder is voor jullie. @RubenTIk koop inderdaad op orderbasis in bij mijn Amerikaanse leverancier. Deze fabriceert dan de sieraden en stuurt deze naar mij op. Het fabriceren + verschepen duurt ongeveer 7-9 dagen. Vervolgens verpak ik deze en stuur deze op naar de klant. Het is niet gewenst deze direct naar de klant te versturen, omdat deze dan ook de invoerheffing moet betalen (met o.a. een factuur van de leverancier erbij..). Het is gebruikelijk om ofwel een aanbetaling van minimaal 50% in rekening te brengen ofwel het volledige aankoop bedrag. Hierdoor heb ik voldoende liquiditeit om de bestellingen in te kopen. Zeker nu het gaat om producten die zodanig customized zijn dat ze ook niet aan een andere klant verkocht kunnen worden en dus non-returnable zijn. Het is de bedoeling dmv backwards integration steeds meer zelf te gaan doen. Echter wordt dit pas rendabel bij hogere volumes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zelf de diamanten zetten en slechts de 'lege' ringen in te kopen (mountings). Dingen zoals ringen vergroten/verkleinen doe ik wel gelijk zelf. Ook is het mogelijk dat een klant bijvoorbeeld een 3d geprint model van de ring wil om te zien hoe deze zou staan. Dit doe ik dan ook zelf. Het eigendom van de 3d file blijft vanzelfsprekend wel bij de fabrikant. Ik ben inderdaad een verkooppunt voor de leverancier. De waarde van de leverancier zit hem m.i niet zozeer in het brede assortiment, maar de web solution die zij aanbieden. Zelf kan ik alle individuele ringen ook maken (deze moeten wel per ring ontworpen worden), alleen de uitgebreide plugin waarmee men alles kan aanpassen en de afbeeldingen en prijs gelijk mee veranderen is waar het mij om gaat. Je hebt helemaal gelijk dat er nog veel informatie ontbreekt op de website. De verschillende policies hebben wel al een pagina, maar de tekst staat er nog niet overal in (deze heb ik wel al op laten stellen). Ook de about us pagina ontbreekt. Het is inderdaad een goed idee om meer over de productie toe te lichten op de website, ik ga hier mee aan de slag. Dit soort websites zijn er in de EU zeker wel, maar niet met zoveel en zulke uitgebreide mogelijkheden. Hoewel dit dus de USP van de leverancier is, kan ik dit onder mijn eigen bedrijfsnaam doortrekken. Voor Nederlandse klanten wil ik ook de mogelijkheid bieden om langs te komen om samen met de klant zijn/haar ring te ontwerpen. In Corona tijd is dat natuurlijk wat ingewikkelder, maar ik denk dat hier zeker bij high ticket orders wel behoefte aan is. Overigens hoeven de juwelen niet duur te zijn :) Je kan door de materialen aan te passen hetzelfde sieraad kopen voor 10.000 euro of 250 euro.
  5. Hi Bob, Dank voor je feedback. De hoeveelheid mogelijkheden die ik nu op de site aanbied qua customization gaan wel een stuk verder dan de "gemiddelde" juwelier. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen uit 20+ verschillende edelstenen, kan je kiezen voor imitatie of echt (eventueel met certificaat) etc. Nagenoeg alle sieraden worden dan ook echt op maat gemaakt. Mijn USP is dan ook dat je compleet in de hand hebt wat voor sieraad je maakt en het ook inzichtelijk is wát je krijgt (gewicht/afmetingen van het sieraad, specificaties per edelsteen, etc.), wat bij menig ander juwelier niet het geval is. Heb je een kijkje genomen op de website? Wellicht dat ik dit overschat, maar mijn inschatting is dat men wel bereid is om een extra handeling te verrichten voor een product dat compleet aansluit op hun wensen. In hoeverre men bereid is dit te doen.. daar gaat mijn vraag natuurlijk ook over. Andere feedback is natuurlijk welkom.
  6. Beste forumleden, Na lange tijd anoniem meelezen, nu geregistreerd en met goede reden. Ik ben gestart met een nieuwe onderneming (eenmanszaak) waar ik consumenten de mogelijkheid bied om hun sieraden compleet te customizen, van het type metaal, tot de slijpvorm van de edelstenen. (www.theonlinejewelers.com). Dit doe ik dmv een samenwerking met een Amerikaanse partner die de sieraden produceert, op order basis. Ook bijv. de productpagina's worden verzorgd door deze partner en zijn embedded in mijn eigen website. Nu loop ik tegen een aantal problemen aan. Het is nu nog niet mogelijk voor klanten om direct af te rekenen op de website, alleen om een offerte aan te vragen (add to quote --> submit inquiry). Dit is natuurlijk jammer, je wil klanten natuurlijk gelijk de mogelijkheid geven om af te rekenen. Echter is dit niet onoverkomelijk en is het in de praktijk ook werkbaar om de klant een betaallink te sturen na het ontvangen van de offerte aanvraag. Nu blijkt echter dat het op IOS/OS systemen niet mogelijk is om een offerte aan te vragen. Klanten kunnen dus 1) niet gelijk afrekenen en 2) Apple gebruikers kunnen ook geen offerte aanvragen. Nu vraag ik mij af wat de beste vervolgstap zou zijn. Hieronder een aantal mogelijkheden: 1) Mijn Amerikaanse partner bied mogelijkheden om via hun APIs hun achterkant te koppelen aan een eCommerce oplossing, zoals bijvoorbeeld Woocommerce. Zo kunnen klanten gelijk afrekenen en wordt het hele proces een stuk minder omslachtig. Echter kost dit veel tijd/capaciteit/kennis&ICT ervaring. Ze raden aan deze oplossing alleen te gebruiken als je beschikt over een webdevelopment team dat je ondersteunt. Praktisch gezien is dit met mijn kennis en budget niet haalbaar. 2) Ik zou de website puur en alleen kunnen gebruiken als 'showroom' en de klanten kunnen laten bestellen via email/whatsapp/instagram. De klanten komen via social media op de website terecht. Zij zouden dan hun sieraad samenstellen, de prijs bekijken en vervolgens hier een screenshot van maken en de bestelling via email/whatsapp/instagram plaatsen. Hier kan ik dan eventuele vragen beantwoorden en de klant een betaallink toesturen met de verschillende betaalmogelijkheden (Ideal/Paypal/klarna/afterpay/etc.). Dit proces zou ik toelichten door op instagram een 'How to order' highlight aan te maken en iets soortgelijks op de website te plaatsen. 3) Ik zou een disclaimer kunnen plaatsen op de website en op de verschillende sociale media's dat het vooralsnog niet mogelijk is voor IOS/OS gebruikers om offertes aan te vragen in de website en dat hieraan gewerkt wordt. Deze klanten zouden dan via het hierboven beschreven proces bestellen. Het nadeel hieraan is dat je twee verschillende orderprocessen hanteert voor de klanten. Wellicht zorgt dit voor verwarring, hoewel mogelijkheid 2 hier natuurlijk ook voor kan zorgen.. Voor jullie beeldvorming, de sieraden worden in Amerika gemaakt en door mij geïmporteerd. Ik beschik zelf ook over de nodige gereedschappen & technologie om sieraden te produceren. Echter zou dit een stuk duurder zijn, zonder dat ik de kwaliteit en vele opties qua personalisatie kan bieden. Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken en wellicht goed advies hebben. Misschien is er wel een betere optie waar ik nog niet aan heb gedacht? Als jullie toch al op de website aan het kijken zijn, alle feedback is welkom! :) Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank, Spencer Thymo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.