NickBM

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

NickBM's trofeeën

  1. Vooralsnog hebben we de plannen iets omgegooid. Coupons via pakketjes van andere bedrijven lijken vooralsnog te ingewikkeld, en mogelijk te duur. Andere suggesties zijn ook leuk, maar niet allemaal per se haalbaar voor de fase waar we in zitten. We gaan dus op de 'klassieke' toer. YouTube, Insta, LinkedIn en lokale nieuwspagina's. :-) Zo halen we met dezelfde budgetten een veel hoger bereik, specifiek gerichter op de doelgroep. Bedankt allemaal voor het meedenken i.i.g.
  2. Schaaltjes kosten bijna 10 euro per stuk, exclusief inhoud. Dan moeten ze nog gemarkeerd worden met een logo... En wat heb je dan: naamsbekendheid. Terwijl we juist engagement willen. Mondkapjes bedrukken is zinvol, want onze vrijwilligers hadden sowieso een mondkapje nodig. Daarnaast is dat veeeeel goedkoper dan zo'n schaaltje ;-) En korting kost niets. Althans, het kost wel iets, maar alleen als er ook omzet is. De investering voor de schaaltjes om naamsbekendheid is te groot. Tenzij jij een zak met geld hebt liggen die wij mogen gebruiken.... :-D
  3. Vrijwilligers hebben een mondkapje met ons logo er duidelijk op :-) Schaaltjes logomarkeren en uitdelen is onbetaalbaar. De schaaltjes kosten 6 euro per stuk. Voor 6 euro heb ik ook 60 kwalitatieve views op youtube...
  4. Absoluut waar. Die toestemming, i know.. Maar daar zijn wel mazen in te vinden.. of het juiste poppetje bij de gemeente bellen.
  5. Ja, dat schijnt onethisch te zijn. Veel guerillamarketing past niet helemaal met ons duurzame beleid. Wat zou kunnen is straatreclame in wijken als Lombok en Leidsche Rijn. Wat je dan nodig hebt is een mal en een hoge drukspuit, en dan ga je de grond schoonspuiten. Dan staat daar je logo op de grond voor een week of 2, totdat die weer vies is :-) Ik dacht ook al eraan op QR codes op bepaalde plekken te plakken. Maar dan heb je plastic in de natuur. Dat is nou net wat we niet willen.
  6. Nu wel... Nee: onze doelgroep is niet gamers en nerds.. Al zouden die wel in de doelgroep kunnen zitten... Om precies te zijn: onze doelgroep dat zijn de ontplooiers, uit '5 tinten groener' van Motivaction. Zij zijn zich bewust van de issues op het gebied van duurzaamheid, maar vinden nieuwe ervaringen, plezier en vrijheid vooral erg belangrijk. Zij zijn sociaal bewogen, en begeven zich veel op social media. (Ja, marketing via social media gaan we sowieso doen.) Omdat zij plezier en vrijheid het belangrijkste vinden, kijken zij online naar de producten die ze willen hebben, en niet zozeer naar de duurzaamheid ervan. Maar: als wij dan op eens een flyer (of ander iets) onder hun neus houden, waarop zij op het gebied van duurzaamheid het verschil kunnen maken, én er zelf vrijheid en plezier aan over houden, is dat de perfecte combi.
  7. @TwaBla Onze doelgroep leeft online. Bijna 24/7. Ze slapen nog net niet online. Dus dat is perfect. En welke verpakker gaat voor ons postcodes sorteren, dat is een goede vraag. Heb jij daar antwoord op? Dat proefporties uitdelen past niet helemaal bij ons verhaal. Het gaat namelijk minder om het product, maar veel meer om het verhaal achter het product. Dag van de Mantelzorg: goed idee, maar een beetje te laat voor nu. 24 september gaan we live.
  8. @Roel JMij viel het op, dat ik een flyer van Walkuli zag, in mijn pakketje van About You. Daarom kwam ik op dit idee. Inderdaad: het zal duur zijn én moeilijk om daar binnen te komen, daarom zoeken we ook wat kleinere partijen die het meer als samenwerking willen doen. Omdat wij vooral een sociaal initatief zijn waarbij inclusiviteit en duurzaamheid in de samenleving de belangrijkste factor is, hopen wij dat bedrijven daaraan bij willen dragen.
  9. @Branko Collin & @MartinDupuis bedankt voor het idee :-) @Wigbolt: Uiteindelijk moeten onze klanten ook ambassadeurs worden. Maar dan moeten we wel eerst klanten hebben. We spreken liever van een organisatie met sociale impact. Het gaat ons niet om de winst, het gaat erom, dat we met de omzet meer mensen kunnen activeren. @insparcom: Je hebt veel vragen, ik vertel er je graag over. Ook voor @Roel J: Op basis van een abonnement gaan wij maaltijden bezorgen. Een beetje vergelijkbaar met het concept van Hello Fresh. Alleen wij zorgen dat de maaltijd al bereid is (en warm!).. De maaltijd komt in een glazen schaal. Omdat het op abonnementsbasis is, komen we gegarandeerd later terug. Dan krijg je een nieuwe schaal, en nemen wij je oude schaal weer mee. Dat maakt onze maaltijden circulair. Zo is er geen afval, maar heb jij wel een lekkere, gezonde, warme maaltijd op het moment dat je het wilt.
  10. @Roel JBedankt voor je bijdragen. Vanuit het gedeelte dat wij als stichting hebben opgezet hebben wij inderdaad al contact met het initatievenfonds. Wij willen echter een nieuwe doelgroep aanboren met dit concept. Online promotie is inderdaad het meest voor de hand liggende. Maar een cross-mediale aanpak waarbij we diverse middelen gebruiken, zal het meeste effect sorteren verwachten wij.
  11. @Ward van der Put zeker wel als je biologisch afbreekbaar papier gebruikt :-) Ecologisch verantwoord bedrukt.
  12. @Hans van den Bergh eigenlijk elk bedrijf met een bezorgservice in Utrecht. Zalando, About You, Bol.com zijn daar goede voorbeelden van.. Je zou een flyer op de klassieke manier kunnen verspreiden, gewoon rondsturen, maar dan valt die niet op en verdwijnt die sowieso bij het oud papier. Flyeren bij winkelcentra is een optie, maar dan is het maar de vraag of je de doelgroep bereiken.. Op deze manier kun je vrij specifiek de doelgroep bereiken.
  13. Wij zijn een organisatie die verpakkingsvrije maaltijden wil gaan bezorgen op abonnementsbasis. Nu had ik het idee om een kortingscoupon te laten leveren in de pakketjes van bedrijven die leveren in Utrecht. Deze vorm van flyer-verspreiding is echter heel moeilijk om te organiseren vanuit een platform of iets dergelijks. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.