L_el123

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Benthuizen

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mijn vragen kunnen beantwoorden

L_el123's trofeeën

  1. Snap ik, maar ik probeer meer opheldering te krijgen over de situatie. Ik heb namelijk nu iemand die mij de goederen kan leveren voor een degelijke prijs met DDP levering, maar ook dan schijnen er dingen fout te gaan. Ik snap het spelletje nog niet zo goed, dus probeer meer informatie te krijgen.
  2. Dank voor je bericht, maar ik kom er nogsteeds niet helemaal uit welke documenten ik nou nodig heb en of ik het zelf op mag halen. Hoe ingewikkeld is dit proces? Want door het zelf op te halen zou ik zo'n $2000 besparen op dit moment.
  3. Beste allen, Ik kom ergens niet helemaal uit. Voor een bedrijf van een partner dat zich specialiseert in maaiwerkzaamheden wil ik enkele maairobots naar Nederland halen (van Alibaba. Kwaliteit is gecontroleerd en nodige certificaten zijn aanwezig). Nu is het zo dat de leverancier zegt dat hij het CIF kan leveren in de haven. Hij zegt dat hij mij ook de nodige documentatie geeft om de goederen op te kunnen halen. Echter, als ik online onderzoek doe dan lees ik over EORI-nummers, RTO documentatie en dat je zelf met deze gegevens niet zomaar je goederen kan ophalen. Ik heb nog nooit iets gedaan met betrekking tot de haven in Rotterdam, dus ben hier echt volledig nieuw in. Ik heb dus ook begrepen dat ik niet naar de haven kan gaan met m'n papiertjes en mijn goederen in kan laden. (Logisch, maar ik heb er nogmaals geen verstand van haha). Met de import kosten en belastingen ben ik wel bekend. Mijn bron is dit: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/belastingdienst/individuals/abroad_and_customs/receiving_goods_from_abroad/from_organizations_and_companies/how_do_i_calculate_these_import_taxes Mijn vraag is echter of iemand mij meer opheldering kan geven over het proces. Als de leverancier de producten verstuurt naar de haven in Rotterdam, en ik heb de nodige documentatie, wat rest mij nog te doen? Ik lees namelijk ook veel over clearance agents en brokers. Ik neem aan dat daar ook kosten aan verbonden zitten? Hoe kom ik hier aan? Met mijn onderzoek online kom ik er niet echt uit, dus ik hoop dat iemand hier mij wat meer op weg kan helpen. Alvast bedankt!
  4. Wat vertel ik precies niet naar waarheid?.. Ik probeer zo open mogelijk te zijn. Het is niet in mijn belang om te liegen op een forum. Zolang ik het alleenrecht heb in de benelux, en evt. EU voor het model dat ik zelf ga ontwikkelen, vind ik het prima. De reden dat ik niet het hele plan heb uitgelegd, is omdat dat de rest van mijn contact met de leverancier er eigenlijk niet toe doet. Ik had het idee dat ik op het gebied van registratie, keuring en merknamen wellicht wat over het hoofd zag, en dat ik een productnaam misschien niet mag aanpassen in de EU als hier al een CE merk voor bestaat, ondanks dat het van de leverancier wel mag. Ik heb eerder een product ontwikkeld bij een leverancier (niet in de markt waar ik nu in zit), waar ik direct mijn eigen merknaam aan kon koppelen en alle registratie zelf voor heb geregeld. Maar omdat een voertuig toch net een geval apart is, inderdaad met verzekeringen en registraties e.d. leek het me handig om dat nog even na te gaan. Ik heb wel frame- en motornummers op elk voertuig, dus qua registratie in die zin moet dat goed lopen. Nogmaals super bedankt allen voor de antwoorden, het meedenken en de bezorgdheid. Mijn vragen zijn beantwoord
  5. Ik wil hier even op inhaken. Leverancier heeft het product gemaakt, canadees ontworpen. Ik krijg proefmodellen binnen van dat model, en ga de leverancier aanpassingen laten doen aan het model, want er zijn een hoop dingen die ik in de toekomst anders zou willen. Het is dus zo dat de leverancier uiteindelijk een heel nieuw model voor mij gaat ontwikkelen. De canadees heeft enkel te maken met de proefmodellen die ik binnen krijg. Het ontwerp dat ik aanlever met de aanpassingen is dan in zijn geheel een heel nieuw product, maar ik had dat niet vermeld bij de vraag omdat dit niet van toepassing was op mijn vraag. Ik zou graag willen weten wat dan het verkoopsprookje is, aangezien ik met beide partijen in contact sta en alle papieren zijn overlegd. Wellicht mis ik iets dat ik nog nadrukkelijk na moet vragen en na moet gaan
  6. Er is sprake van nieuwheid door mijn aanpassingen waarvoor het opnieuw gekeurd wordt. Zal me dan nogmaals op patenten storten. Het is namelijk zo dat de Canadese ontwerper ook een bestaand model van de leverancier heeft omgebouwd op een aantal zaken na. Dus wat dat betreft zullen de patenten in handen zijn van de leverancier. Is een ingewikkeld proces, want ik krijg eerst toestemming om dit product hier te verhandelen "as is" van zowel de leverancier als de ontwerper. Daarna voer ik mijn eigen aanpassingen door. Maar ik ben geholpen, dit was mijn eerste post op een forum ooit. Super leuk!
  7. Typegoedkeuring is volgens het RDW niet nodig voor: lichte gemotoriseerde motorvoertuigen, bijvoorbeeld bijzondere bromfietsen, elektrische fietsen, bakfietsen en gehandicaptenvoertuigen Aldus de volgende bron: Typegoedkeuringen, onderaan de pagina Kan ik dan aannemen dat ik het proces van het aanvragen van typegoedkeuringen niet hoef te doorlopen? Ik ben geen expert. Volgens mij ga ik nu wel een beetje off topic. Maar vind het interessant!
  8. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De reden dat ik dit vraag is omdat ik nergens vind dat het niet kan, en dat vind ik verdacht Dit voertuig hoeft niet eens door de RDW te worden gekeurd, dus ik vraag me dan af welke instantie dan toezicht houdt op de gang van zaken. Ik heb echt tientallen, al dan niet honderd pagina's gelezen over vereisten en regelgeving, en ik zie nergens waarom het niet zou kunnen. Het liefst wil ik alles dichtgetimmerd hebben, zodat bij een mogelijke controle ik niet heb verzuimd. En met betrekking tot de patenten, ik ga dit product aanpassen waardoor het uniek is. Hierna volgt het alleenrecht (contractueel met leverancier) + patenten. (Leverancier geeft het model een naam en zorgt voor CE, ik gooi mijn merk erop, etc) Natuurlijk heb ik te weinig informatie verstrekt om echt te kunnen zeggen "ja jouw product mag", maar ik heb door jullie input wel wat extra bronnen en input gekregen. Thanks!
  9. Bedankt voor je bezorgdheid! Ja, mijn markt is NL. Alhoewel je ze hier ook hebt, denk ik dat ik toch een mooi product op de markt kan brengen. Het is met name de modernisering en verkoopprijs waardoor ik een kans maak. Bovendien is het echt een nieuw product. Ben trouwens ook langs verschillende zaken / dealers gegaan en hen gezegd dat ik voor mijn moeder kom kijken om zoveel mogelijk info los te krijgen haha. Ik was positief verrast hoeveel er geïnnoveerd kan worden in deze markt. 9/10 vouwbare scootmobielen zijn idd ook te vinden op alibaba voor 1/3e van de prijs.. Ben benieuwd of anderen nog iets aan het topic kunnen toevoegen, lijkt me leuk om nog iets van de expertise van kuifje mee te snoepen
  10. Super bedankt voor je antwoord! Het is geen namaak, een Canadese klant wiens order nog steeds in productie is heeft een blauwdruk aangeleverd, en de leverancier heeft het kunnen realiseren. Ik krijg hier over een tijdje ook samples van binnen. Het is dus geen Aliexpress verhaal dat ik een mooi keukengerei een andere naam wil geven, maar echt een uniek product dat voor alsnog nergens wordt verkocht, en binnenkort als eerste in Canada als enige land op de markt komt. Maar so far heb je mijn vraag over de CE certificering beantwoord ^^ nogmaals super bedankt.
  11. Beste allen, Ik ben van plan om gehandicaptenvoertuigen (inklapbare scootmobielen) vanuit China te importeren. Het product zelf is door een Canadees ontworpen. Hoe dit zit met patenten heb ik al uitgezocht: Ik kan dit product gewoon verkopen in NL, en hier patenten voor krijgen. Nu heb ik een vraag. Dit product heeft een CE certificering van de leverancier, en op dit certificaat staat het model. Bijvoorbeeld: Scootmobiel Pro 1. Mag ik dit model in Nederland een andere naam geven zonder dat dit aangepast hoeft te worden op het CE certificaat van de leverancier? Ik weet dat er al eens een topic was over dit onderwerp, en dat je inderdaad gewoon producten in NL een andere naam mag geven. Ik heb mijn merknaam geregistreerd, en zou het product graag als volgt willen noemen: (merknaam + model). Is dit gewoon mogelijk? Graag serieuze reacties, gezien ik op zoek ben naar een helder antwoord om verder te kunnen. Ik heb zelf al contact met gemeenten, het RDW, VWS en CIBG gehad. Helaas laten antwoorden lang op zich wachten, en denk ik dat er een standaard antwoord op is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.