online_dev

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

online_dev's trofeeën

  1. Nu zat ik net te kijken hoe ik een suppletie moest indienen, en kwam ik twee dingen tegen: Ten eerste zegt de Belastingdienst dat je bij een bedrag van minder dan 1000 euro het moet corrigeren in de eerstvolgende aangifte ipv een suppletie indienen (eerstvolgende aangifte na het ontdekken van de fout, ongeacht wanneer de originele boeking plaats vond). En toen vond ik nog het volgende in het geval van een intracommunautaire verwerving (uit dit document van de Belastingdienst): Wat ik weer onduidelijk vond, omdat het wel een IV betreft, maar ik geen aangifte heb gedaan in een ander EU land. Mag je dan dus wel of niet verrekenen op de volgende aangifte?
  2. Bedankt, de tweede optie lijkt me waarschijnlijk het meest praktisch. Zou je de aankoop dan gewoon boeken op een recente datum, alsof ik de aankoop onlangs op dat moment had gedaan? Met een notitie erbij met de uitleg hoe het precies zit? En dan bij verkoop aan een particulier een factuur opstellen met BTW.
  3. @shoptillyoudropNee, precies, dat was ook mijn gedachte. Daarom stelde ik ook deze vraag, wat de correcte manier was om dit op te lossen, ook al zal de 'pakkans' niet heel groot zijn, zou ik het toch liever netjes regelen.
  4. Hoi, ik heb een vraag over het verkopen van een bedrijfsmiddel. Ik heb een tijdje producten verkocht waar ik ook onderdelen voor 3D printte. Hiervoor heb ik een 3D printer aangeschaft (feb 2021), twv zo'n 350 euro. Nu heb ik deze niet meer nodig, en zou ik deze willen verkopen. Nu zit ik met twee problemen. De eerste is dat ik deze factuur privé heb betaald met een creditcard en deze nooit heb ingeboekt (doordat hij niet bij mijn afschrijvingen stond, maar bij mijn creditcard heb ik het denk ik over het hoofd gezien). Ik had toen nog geen zakelijke credit card, en dat was de enige betalingsmogelijkheid. Het tweede lastige is dat deze factuur een intracommunautaire levering betrof, dit staat ook op de originele factuur. Ik heb hier dus geen BTW voor betaald. Ik heb de printer dus privé betaald en nooit ingeboekt, maar op de originele factuur staat wel mijn bedrijfsnaam. Nu wil ik dit apparaat verkopen aan een particulier, maar ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan regelen. Specifiek: Moet ik hiervoor een factuur maken, en zo ja, moet ik hier BTW bij rekenenen? En hoe zou ik de originele factuur nog correct aan mijn boekhouding kunnen toevoegen? Groet, Robbert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.