ONiely

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

ONiely's trofeeën

  1. Eerst en vooral hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik apprecieer je feedback en de manier waarop je deze geeft. Leuk dat er meegedacht wordt. De facturatie naar de restaurants loopt per maand automatisch. Momenteel is het wel nog dat de restaurants de bestelling zelf nog even moet ingeven in hun kassasysteem, op die manier moest ik geen rekening houden met de facturatie, het bonnetje... Maar dit is hetzelfde als wanneer ze een bestelling via mail of telefoon krijgen. In de toekomst zal dit wel gelinkt worden aan hun POS/kassasysteem. Ook vanuit de volgende gedachten: Ik kwam op dit idee doordat restaurants voor een website op maat vroegen om bestellingen te ontvangen. Enkele restaurants hebben al zo een site (vaak is deze ook vrij basic en ondermaats) en bestellingen via zo een site komen ook gewoon bij hun mail binnen. Support naar de restaurants lever ik direct. Aangezien het over een klein aantal restaurants zal gaan lijkt me dit nog wel haalbaar. Als de klant een bestelling heeft gedaan komt deze op een pagina met de verwachte duur en de status van de bestelling. Wanneer een restaurant na 5 minuten de bestelling niet heeft geaccepteerd krijgt de klant op die pagina een melding en het telefoonnummer van het restaurant wordt dan zichtbaar zodat ze een seintje kunnen geven. Daarnaast hebben de restaurants ook een paneel waarop de bestellingen live binnenkomen + ze kunnen een app voor restauranthouders installeren zodat ze ook op hun gsm optioneel een notificatie krijgen bij een bestelling. Support naar eindgebruikers is inderdaad moeilijker. Maar ik heb dit zo goed mogelijk ingedekt door duidelijk te maken dat ze het restaurant moeten contacteren bij problemen met de levering of het eten zelf. Ook terugbetalingen moeten met het restaurant zelf geregeld worden. Als ik als webontwikkelaar voor een restaurant wel een website op maat zou bouwen, en er is een probleem met een eindgebruiker, stuurt deze ook geen mail naar mij als webontwikkelaar (want ik ben slechts degene die de site maakte) maar naar het restaurant. Dit heb ik een beetje hetzelfde proberen communiceren op mijn platform. Hier geef ik je gelijk. Ik hoop stiekem dat die €1,5 niet zo een massaal breekpunt gaat zijn wanneer de klant zijn volledige bestelling al heeft ingegeven en enkel nog op "betalen" moet klikken. Maar dit zal afwachten zijn en een beetje experimenteren met de prijselasticiteit. Het is wel zo dat een restaurant niet moet stoppen met Takeaway. Ze mogen hun Takeaway pagina houden. Mijn pagina zal gewoon een extra manier zijn om bestellingen te ontvangen. Als een handjevol mensen besteld via mijn pagina i.p.v Takeaway is het al ok. Dit had ik in mijn OP ook gezegd. Persoonlijk ben ik er niet zo zeker van of een reis begint bij thuisbezorgd.nl of de app. In steden sowieso wel, maar als ik kijk naar dorpen in mijn buurt zoeken de mensen meestal toch via Google. Ik spreek wel over Belgie, misschien dan Thuisbezorgd in Nederland meer ingeburgerd is. En als de restaurants de optie krijgen om zéér goedkoop (€50/jaar) ook een professionele website te krijgen (die achterliggend gelinkt is aan mijn platform) op een eigen URL, denk ik wel dat vele hier voor zouden kiezen. Dan staat mijn pagina wel als 1e in Google. En ook al zouden 90% van de mensen direct via thuisbezorgd gaan, de overige 10% die wel Google'd zal dan wel mijn platform gebruiken. Dat het een uitdaging wordt weet ik zeker! Maar daar heb ik wel zin in. ;) Ik wil ook nog even benadrukken dat ik hier spreek over kleine aantallen. Het is niet de intentie om AL de bestellingen die een restaurant momenteel via Takeaway krijgt via mijn platform te laten lopen. Slechts een klein percentage die op mijn platform komt is goed. Het is ook niet de bedoeling om honderden restaurants op mijn platform te hebben, een stuk of 50 in mijn lokale omgeving van kleine dorpen is al meer dan genoeg. Als het een beetje aanslaat en ik kan er een maandinkomen aan overhouden is het voor mij geslaagd.
  2. Hallo Ik vroeg me het volgende af: Weet iemand hoeveel bestellingen een gemiddelde frituur, kebab- of pizzazaak in een klein dorp (<5000 inwoners) ongeveer krijgt? En vooral hoeveel ze er online binnenkrijgen via Takeaway of Uber Eats? Op het internet las ik dat een gemiddelde kebabzaak een omzet van €120.000 / jaar draait. Dat is dus €10.000/maand oftewel ongeveer €350/dag. Maar als een bestelling gemiddeld €35 bedraagt, zouden ze dus maar 10 bestellingen per dag binnenkrijgen? Dat lijkt me een beetje weinig. Heeft iemand hier een idee van? Bedankt!
  3. Dag Ik heb een nieuw platform ontwikkeld wat ik binnenkort wil lanceren. Het is een idee dat ik een tijd geleden had en nu heb uitgewerkt. Momenteel ben ik klanten aan het verzamelen die zich daarop willen aansluiten. Maar ik zit met het volgend probleem: Ik weet niet zeker of het idee wel gaat aanslaan. In principe zou ik voor het platform een BV moeten oprichten, maar het lijkt me een beetje gek deze administratie te doen en deze kosten te betalen voor een idee dat misschien niet aanslaat. Ik zou het platform eigenlijk eerst een paar maanden willen laten runnen voordat ik er echt een BV van maak. Hoe ga je om met deze situatie? Want je moet wel facturen sturen naar je klanten. Momenteel heb ik wel al een BTW-nummer als eenmanszaak, kan ik voorlopig op dat factureren en als het aanslaat voor mijn platform een aparte BV oprichten?
  4. Dag, dit is inderdaad voor Belgische prijzen. Het BTW-tarief is verschillend maar het principe lijkt me voor de rest wel hetzelfde vermoed ik. Ik denk ook niet dat Belgie een gelijkaardig forum kent als dit. Jammer genoeg.
  5. Hallo Ik heb zelf een e-commerce platform geprogrammeerd maar heb moeite met het berekenen van de correcte prijs/BTW wanneer er kortingen in het spel komen. Het kan snel een hele warboel worden namelijk. Daarom zou ik hier graag even navragen of mijn formule klopt en of de test-cases die ik hier opstel ook kloppen. Formule met procentuele korting: korting_op_product = prijs_excl_btw * (korting / 100) btw_op_product = (prijs_excl_btw - korting_op_product) * (btw_perc / 100) totale_prijs_van_product = prijs_excl_btw - korting_op_product +btw_op_product Formule met absolute korting: korting_op_product = korting / totale_prijs_van_winkelmandje_excl_btw * prijs_excl_btw btw_op_product = (prijs_excl_btw - korting_op_product) * (btw_perc / 100) totale_prijs_van_product = prijs_excl_btw - korting_op_product + btw_op_product Deze formules worden per product berekend. Ik kan niet enkel van het subtotaal de korting aftrekken en dan de BTW berekenen omdat in één winkelmandje producten met verschillende BTW-tarieven kunnen zitten. Ik heb ook enkele test-cases gemaakt. Graag zou ik weten of deze uitkomst (het subtotaal + gegeven korting) juist is, en indien niet, wat dan wel de juiste uitkomst zou moeten zijn. Dan kan ik mijn formules aanpassen tot het wel juist uitkomt. Test 1 (procentuele korting). Winkelmandje: 1x Appel van €10 ( excl. 6% BTW) Korting: 10% Subtotaal incl. BTW: €10,60 Korting: €1,06 Totaal: € 9,54 Test 2 (absolute korting). Winkelmandje: 1x Appel van €10 ( excl. 6% BTW) 1x Kaviaar van €15 (excl. 21% BTW) Korting: €10 Subtotaal incl. BTW: €28,75 Korting: €10,00 Totaal: €18,75 Als deze twee testen in orde zijn kan ik wel verder. Indien niet, wat zou dan de juiste uitkomst moeten zijn voor subtotaal, korting en totaal? Op 1e zicht lijkt alles wel in orde. Maar ik vraag me af of het boekhoudkundig ook wel klopt dit. Alvast hartelijk bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.