- 
	
		
		voorwaarden nav enkele afzeggers
		
		De wettelijke bedenktijd van 14 dagen maakt het allemaal weer onzinnig. Als opdrachtgevers snel geholpen willen worden en ik plan (vaak) binnen die twee weken dan heeft dit geen nut. Opdrachtgevers krijgen van mij een vrijblijvende prijsindicatie waarop ze aangeven hier gebruik van te willen maken of niet. Hier gaat vaak al wat tijd overheen. De agenda email bevestiging komt hierna pas.
- 
	
		
		voorwaarden nav enkele afzeggers
		
		nav opmerkingen over manier van werken. Ik heb aangegeven dat ik deze manier van werken immoreel vindt. Dat ik elke aanvraag waar dit bedrijf bij vermeld staat niet op zal reageren. (ik heb geen abbonement waarbij ik een hoeveelheid aanvragen moet betalen. Ik betaal per reactie op een aanvraag.) Homedeal geeft aan: dat ze het heel vervelend vinden en dat ze intern feedback zullen geven dat ze niet de mogelijkheid hebben/bieden om aanvragen zonder vermelding van collegae aan te bieden. Hier kan ik dus heel veel mee (niet dus) Dit heeft voor mij twee invloeden: ik mis hierdoor mogelijkheden om te reageren op aanvragen ik hoef niet te betalen voor de (hoge) aanvraag kosten
- 
	
- 
	
		
		voorwaarden nav enkele afzeggers
		
		Beste collegae, De aanleiding lijkt mij wel even gemakkelijk om te weten. Ik bied een dienst aan. Hierbij werk ik in het voortraject voornamelijk op informatie van de opdrachtgever waarna ik een prijsindicatie afgeef. De opdrachten verkrijg ik voornamelijk via Werkspot of bv een Homedeal. Tot een tijd terug kreeg ik dan een ja of een nee via de email. Ik stuur na gunning een Agenda voorstel die beantwoord moet worden met een bevestiging. De laatste tijd lijkt het of de ja niet meer zo heilig is. Een concurrent die in dezelfde vijver vist gaat op pad als hij de nee krijgt. (Ik heb dus een gunning) Hij belt aan bij de opdrachtgever en bied prijzen die niet realistisch zijn. (heb dit een paar keer bevestigd gekregen en scheelt soms 25% en meer op mijn bieding) Opdrachtgevers trekken zich regelmatig terug met een smoes. Naar mijn inziens niet netjes van de opdrachtgever en van de concurrent. Om elke keer een papieren contract heen en weer te sturen dwingt mij tot nog meer administratie dan gewenst. Ik wil daarom een melding in de Google agenda mail doen als: "Door deze afspraak te bevestigen komt een overeenkomst tot stand. Dit betekent dat bij annulering binnen [x dagen/uren] voor de afspraak de volledige kosten/in een percentage van de kosten in rekening worden gebracht." (tekst van DAS) Hierbij wil ik een link naar de voorwaarden op mijn website toevoegen. Om te voorkomen dat ik een wetboek samenstel wil ik het toegevoegde bestand daar weergeven. Wie wil hier voor mij op reageren? concept werkinstructie 2025.pdf
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Allen bedankt voor uw input. Blijft een lastig dingetje waarbij vertrouwen in elkaar wel een belangrijk punt is. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dit ga invullen. Een optie waaraan ik zit te denken is, om in de prijsopgave en de agenda bevestiging (krijgt elke opdrachtgever toegestuurd en dient bevestigd te worden) een vermelding neer te zetten die aangeeft dat bij afzeggen binnen 24 uur voor de afgesproken datum van uitvoering van het werk, 50% van de geschatte werkelijke personele kosten en 100% eventuele huur van machines gefactureerd zullen worden. (een mooie voorzet is altijd van harte welkom ;-) )
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Hallo Jaap, 24 uur na het reserveren is een gevalletje van jammer. 24 uur voor het uitvoeren van de opdracht is vervelend. Ik moet mijn collega betalen die ik al gevraagd heb (oproep), eventuele machine betalen die ik al ingehuurd heb en ik mis op dat moment mijn eigen inkomen. Dat kan op een dag al oplopen tot €750
- Annuleringskosten factureren
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Hallo Pieter, je noemt een aantal dilemma's die inderdaad spelen. Een uitgebreide AV geeft mij het gevoel van overal onderuit kunnen komen en niet vertrouwen wekkend. Daarnaast is het een lastige branche. Veel particulieren die een klusje voor een appel en een ei willen doen en zich voordoen als professional. Collegae die te lage prijzen rekenen tov de markt verdient. Ik ben idd bang dat als je een aanbetaling gaat vragen (zeker bij kleinere bedragen) dit gaat afschrikken.
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Hallo Hans, Ik maak geen gebruik van AV. Dit is niet te doen. Ik geef vooraf aan wat de mogelijkheden zijn en wat de globale kosten zijn. Ik ben bezig geweest met het opstellen van een AV maar loop dan tegen een hele lijst punten aan die moeilijk invulbaar zijn. Via de Google agenda geef ik een bevestiging aan over waar we het hebben gehad. Dat werkt op zich al tijden goed. In overleg met de opdrachtgever kom je een heel eind. Alleen heb ik nu een paar keer gehad dat klanten om een vage reden zich op het laatste moment terugtrekken waardoor ik kosten maak.
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Daar val ik denk allemaal niet onder. Ik lever een dienst waarbij de opdrachtgever mij benadert. Hij/zij krijgt een specificatie van wat de kosten kunnen zijn. (geen boom is hetzelfde) We maken hierna in overeenstemming een afspraak via Google agenda welke door de opdrachtgever bevestigt moet worden. Dit gaat verschillend van een paar weken vooraf tot een paar dagen vooraf.
- Annuleringskosten factureren
- 
	
		
		Annuleringskosten factureren
		
		Beste lezer, Heel af en toe komt het voor dat een opdrachtgever binnen 24 uur zijn opdracht intrekt. De reden hiervoor is voor mij niet zo relevant. Ik ga uit van het principe afspraak is afspraak. Ik loop hierdoor werk (diensten) mis en maak wel kosten. In het tijdsvak dat ik mijn dienst zou verlenen, verhuur ik mijzelf, mijn collega en mis de omzet die ik maak van het gebruik van mijn grote machines. Feitelijk maak ik verlies bij zo'n annulering omdat ik die die termijn meestal niet meer kan inplannen met een andere klus. Bij kosten die ik niet maak bij annulering zoals inkoop brandstof, voorrijkosten en storten van afval lijkt mij het logisch/redelijk dat deze niet gefactureerd worden. Als voorbeeld om het inzichtelijk te maken (consumenten prijzen dus incl. BTW): 4 uur klimmer €180,00 (uurtarief €59,00) - inkomen die ik misloop 4 uur assistent €160,00 (uurtarief €40,00) - een collega die ik wel moet betalen inhuur machine €200,00 (bv hoogwerker) - huur die ik aan de verhuurder moet betalen stobbefrezen €150,00 (gebaseerd op formaat) - omzet die ik misloop en een deel voor een collega die ik moet betalen voor het werk gebruik mach. € 45,00 d/d - omzet die ik misloop brandstof mach. € 12,50 - kosten die ik niet maak voorrijden € 65,00 - kosten die ik niet maak storten €75,00 - kosten die ik niet maak (vermelde items zijn indicatief!) Bij de planning wordt gebruik gemaakt van Google agenda waarin de naw gegevens en gereserveerde tijd staan en wat de afgesproken kosten zijn. Zonder bevestiging van de opdrachtgever wordt der opdracht niet geaccepteerd. Ik wil hier eigenlijk een stuk aan toevoegen wat de consequenties zijn bij annulering binnen 24 uur. Wat is redelijk en is toegestaan om toch een percentage van deze kosten te factureren? En hoe verwoord ik dit het beste? Alvast bedankt voor het meedenken. Pjerke Pot
- Meehelpen door opdrachtgever
- Meehelpen door opdrachtgever
- Meehelpen door opdrachtgever
- 
	
		
		Meehelpen door opdrachtgever
		
		In het geval van de foto bleef de klant ver weg van de boom. Ik had die dag een collega mee. Maar een mooi voorbeeld van hoe het niet hoort is het zeker. Dit is tijdens het werk een constant punt van aandacht. Helper(opdrachtgever) is niet gewend aan PBM en zal hier gedurende de klus makkelijker mee omgaan.
Pjerke
				Junior
			
		- 
				Registratiedatum
- 
					Laatst bezocht