Ga naar inhoud

Twannie

Newbee
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Twannie startte met het volgen van Mkb clickservice (Verzameltopic)
  2. MKB Clickservice houdt er oneerlijke handelspraktijken op na! HULPVRAAG: WAT KUNNEN WE NOG MEER DOEN OM EEN JONGE ONDERNEMER TE HELPEN? Context Een jonge ondernemer, die bij mij thuis aan het werk was kreeg een telefoontje van MKB Clickservice met het aanbod : "We hebben zeer beperkt budget gekregen om een paar jonge ondernemers te helpen. Je krijgt van ons dan ook geheel gratis een website waarbij je meer leads kan genereren en dus inkomsten. Het gesprek is geheel vrijblijvend en je zit nergens aan vast, want immers volledig gratis en exclusief voor een paar ondernemers." Ik vertelde hem direct even met mij te schakelen na het gesprek en niets te tekenen, zonder de overeenkomst/c.q. voorwaarden gelezen te hebben. Daar zit namelijk altijd iets achter. Abonnement oid en dat mag niet conform de wet en Autoriteit Consument en Markt (ACM). Na het gesprek, op een terras in Haarlem, diende hij direct een overeenkomst te tekenen anders gaat het aanbod over en naar iemand anders. Ook mocht hij de overeenkomst niet meenemen om rustig door te lezen of is hij gewezen op een afkoelingsperiode van 3 dagen (staat ook nergens in het contract/overeenkomst). Helaas is hij onder de agressieve verkoop en druk toch bezweken en heeft hij onder druk toch getekend. Nu ben ik geen jurist maar wij hebben het volgende gedaan en alle tips en hulp van jullie is welkom om deze jonge hardwerkende ondernemer te helpen: 1. direct de dag erna een aangetekende brief gestuurd met verzoek tot herroeping. Verzonden naar MKB ClickService, Middenweg 23, 3401 MB te IJsselstein en naar het adres op de website, Zonnebaan 39, 3542 EB te Utrecht. Geen reactie gehad en mail achteraan gestuurd. Mail ontvangen "u heeft getekend dus eigen schuld". Op verzoek om schriftelijk de herroeping te mogen ontvangen werd de hoorn op de haak gegooid. 2. Gisteren nogmaals een mail gestuurd (vandaag gaat er weer de aangetekende brieven uit) en gewezen op de oneerlijke handelspraktijken. ACM is normaliter voor de consument maar geldt ook voor kleine ondernemers zoals ZZPers als er onredelijke bepalingen in de overeenkomst staan. Welke oneerlijke, misleidende handelspraktijken of verboden bepalingen zijn we in de overeenkomst tegen gekomen en zijn strijdig ? Onderstaande punten hebben we in de mail en brief opgenomen met verzoek tot vernietiging van het contract: a. Geen recht op verzet geboden (geen klant geweest de laatste 3 jaar of huidig klant). Als er toch kosten aan zouden zitten dan was deze jonge ondernemer nooit ingegaan op de afspraak. b. Tijdens telefonisch gesprek om afspraak te maken iets "gratis" noemen maar er zit toch een verkoop of abonnement aan. In de Ovk van MKB Clickservice staat dat er wel degelijk instapkosten/dossierkosten/kosten voor maken van een website staan. Dit is verboden. Iets gratis moet gratis zijn zonder tegenprestatie of abonnement. c. Agressieve verkoopmethoden en geen tijd geven om het contract mee te nemen en door te lezen. Abonnee onder druk zetten en misbruik maken van zijn nog kwetsbare positie als jonge ondernemer. d. Bedenktijd en afkoelingsperiode wordt niet benoemd of doorgesproken. e. MKB Clickservice beroept zich op een B2B contract, echter lees ik dat niet zo hard in de overeenkomst dat dit ook zo is. f. geen bevestiging na de koop, per mail of post, met de gemaakte afspraken g. In artikel 6 van hun overeenkomst geven zij aan "dat alle geschillen, betwistingen uitdrukkelijk via de rechtbanken van Utrecht of woonplaats van gedaagde partij dienen plaats te vinden". In de wet (site ACM) staat een zwarte lijst met bepalingen die altijd onredelijk zijn, waarvan artikel 6 van hun ovk dus onderdeel vanuit maakt. h. In artikel 8.4 stellen zij dat zonder opzegging, via aangetekende brief te weten 3 maanden voor de einddatum van de overeenkomst, deze stilzwijgend wordt verlengd. In de wet staat een zwarte lijst met bepalingen die altijd onredelijk zijn, waarvan artikel 8.4 van hun artikel onderdeel vanuit maakt. g. Overeenkomsten komen niet overeen, verkeerde kosten staan bij de verkeerde diensten, verkoper heeft bij de abonnee nog handmatig wijzigingen aangebracht. Bovenstaande punten worden vandaag, aanvullend op de mail (gisteren), weer aangetekend verstuurd naar de 2 adressen van MKB Clickservice. Nogmaals, ik ben geen jurist dus alle juridische hulp en tips zijn welkom. Wat kunnen wij nog meer doen? Heel veel dank alvast! Twannie!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.