Workplace-ICT-Consultant

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik ben geïnteresseerd in
    Technologische ontwikkelingen, softwareoptimalisatie, en procesverbetering.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is essentieel voor groei en continuïteit in een steeds veranderende markt.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemerschap draait om visie, doorzettingsvermogen, en het vermogen om kansen te herkennen en te benutten.

Workplace-ICT-Consultant's trofeeën

  1. Anders geformuleerd: abusievelijk, per abuis een verkeerd btw nummer gebruikt en verzoek om herziening aangezien de intentie het goed te doen er wel was/ ik dat ook kan aantonen ivm ingediende aangiftes en betaling.
  2. Hi allen, @shoptillyoudrop Het gaat inderdaad om aangiften voor hetzelfde tijdvak en het klopt dat de eerste aangifte in behandeling is genomen. @Roel JIk heb inderdaad een verzuimboete voor het niet doen van aangifte en voor het niet tijdig betalen van de ob. Zo leerde ik ook dat er iets is misgegaan. Ik heb via de website van de belastingdienst aangifte alsnog de aangifte gedaan, blijft alleen even de vraag over de betaling. Ik ga morgen even bellen over het "teveel betaalde bedrag" of het bedrag wat op een onjuist kenmerk is overgeboekt. Ik dien ook een bezwaar in voor de "onterechte boete" even kijken of de bd dat ook zo ziet. @UwJurist Zo komt alles weer terecht, dank allemaal!
  3. Hallo allemaal, Ik heb twee BV’s, maar per ongeluk allebei de btw-aangiftes op één en hetzelfde ob-nummer ingediend (via de boekhoudtool). Het bedrag is te groot voor een suppletie. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of tips hebben voor hoe ik dit kan rechtzetten bij de Belastingdienst? Dus dat het duidelijk wordt dat ik 1. wel op tijd aangifte heb gedaan en 2. dat de aangifte op de juiste bv wordt geboekt.
  4. @shoptillyoudrop Foutje inderdaad maar bij de onderste tabel heb ik geprobeerd het dividend te verwerken met de RC DGA van de werkmaatschappij. Op de holding heb ik namelijk geen RC schuld. Dank je @Joost Rietveld, ik weet dat je geen dividend kunt uitkeren van de dochter BV aan de DGA. Maar inderdaad dat andere klopte niet, na aanpassing krijg ik dit: Administratie Dochtermaatschappij Grootboekrekening Debet Credit Winstreserves € 1000 Rekening-Courant Holding € 1000 Administratie Dochtermaatschappij Grootboekrekening Debet Credit Rekening-courant Dochter €1000 Resultaat deelnemingen €1000 Grootboekrekening Debet Credit Rekening-courant DGA €850 Winstreserves €1000 Te betalen Dividendbelasting €150 Nu heeft de DGA een rekening courant vordering van 850 in de Holding. maar de DGA heeft ook een rekening courant schuld in werkmaatschappij van 1000. Hoe kan ik het uitgekeerde dividend van 1000 euro gebruiken om de rekening courant schuld van de DGA tov WMij verrekenen. Volgens mij zit ik heel moeilijk te doen en kan het makkelijker.
  5. Ik heb een vraag over het uitkeren van dividend in een situatie waarbij een moedermaatschappij (holding) 100% van de aandelen in een dochtermaatschappij bezit. Tijdens de aandeelhoudersvergadering is een dividend vastgesteld van € 1000 (fictief bedrag). Dit dividend wordt uitgekeerd in de vorm van een overdracht van de rekening-courant vordering op de DGA. Dit heb ik de volgende manieren verwerkt: Administratie Dochtermaatschappij Grootboekrekening Debet Credit Winstreserves € 1000 Rekening-Courant DGA € 1000 Administratie Dochtermaatschappij Grootboekrekening Debet Credit Rekening-courant DGA €850 Resultaat deelnemingen €1000 Rekening-courant DGA €850 Winstreserves €1000 Te betalen Dividendbelasting €150 Heb ik deze verwerking correct gedaan voor zowel de dochtermaatschappij als de holding? Zijn er nog aandachtspunten of verbeteringen mogelijk? PS: • Dividendaangifte is reeds gedaan en afgedragen. • Het aandeelhoudersbesluit is reeds opgesteld.
  6. Het betreft hier een dienst geleverd in 2022, waarvan de factuur allang betaald is. Ik ontvang sinds 2022 vrijwel elk kwartaal een herinnering voor het betalen van de zogenaamd niet betaalde factuur. Ik heb elke keer bewijsmateriaal overlegd, dan vallen ze even stil en een paar maanden later ontvang ik weer een herinnering voor diezelfde factuur. Inmiddels heeft dit een volgend niveau bereikte, de firma heeft het dossier overgedragen aan het incassobureau. Natuurlijk zal ik weer bewijzen overleggen, maar heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik hier eens en voor altijd mee afrekenen. Het kost tijd en is irritant.
  7. Ik vind dat soort uitspraken altijd lastig te beoordelen zonder iets te weten over de context waarin ze zijn gedaan. Maar als we kijken naar de feiten: Aan elke online dienst kleeft risico; Risico door menselijk handelen; We verzamelen steeds meer accounts en wachtwoorden; Geavanceerde methoden zoals (maar niet alleen) brute force attacks; Organisaties die security niet op orde hebben etc. Als je punt 1 tot 4 wilt ondervangen dan is simpelweg alleen je wachtwoord opslaan in een wachtwoord manager niet voldoende. Maar dan is het opschrijven van je wachtwoorden ook niet voldoende. Dan is het gebruik een wachtwoordmanager niet voldoende, maar het opschrijven van je wachtwoorden is dan ook niet veilig. Daarom adviseer ik altijd (conform the standaarden) het combineren van verschillende methoden, waarbij een wachtwoordmanager als functie heeft om: Sterke wachtwoorden: 12-20 tekens met speciale tekens, cijfers, te bedenken en op te slaan; De mogelijkheid bieden om gemakkelijk en regelmatig die wachtwoorden te wijzigen. altijd in combinatie met: Tweefactorauthenticatie waarbij de tweede factor zich bevindt op een extern toestel wat je altijd bij je hebt (bijvoorbeeld je telefoon) of idealiter met een FIDO-chip. Op deze manier heeft een hacker niks aan alleen het wachtwoord. Punt 5 kun je niet met een wachtwoord voorkomen, wel kun je het invullen van je persoonlijke gegevens beperken en gebruikmaken van tijdelijke e-mailadressen (zoals "Hide My Email"). Bovenop alles klopt het dat bij de grootste wachtwoordmanagers wel eens een kwetsbaarheid is ontdekt, maar dit heeft niet altijd geleid tot het hacken of lekken van de wachtwoordkluizen van gebruikers. Of in ieder geval niet bij mij bekend. Dus ook hier weer, wees verstandig, lees je in en oordeel zelf. En laat je vooral niet leiden door uitspraken op ICT beurzen met een commercieel karakter.
  8. dankt voor je reactie, @shoptillyoudrop. Daarin heb je volkomen gelijk, het beheren van de administratie van een werkmaatschappij en een holding met bijbehorende loonadministratie en aangiften (BTW, LH, VPB, IB) is niet eenvoudig.
  9. Ik heb 9 accounts dus ik begrijp wat je bedoelt. je kunt enerzijds wat dingen inrichten op je laptop en je moet wat discipline hebben om browsers / profielen gescheiden te houden. Als je laptop wordt beheerd door een organisatie dan heb je misschien met SSO te maken, maakt het nog ingewikkelder. Nog wat extra tips ter aanvulling v reeds gegeven adviezen: Gebruik een wachtwoordmanager, Sla bladwijzers en wachtwoorden op per profiel. Gebruik een e-mailclient zoals Outlook, Thunderbird of een ander die meerdere accounts ondersteunt en ze samenbrengt in een unified inbox. Stel dan een filter of een gekleurd label in waardoor je weet voor welk e-mailadres je een email hebt ontvangen.
  10. Ik haak ook even aan. Ik sluit mij aan op de meeste adviezen gegeven in deze draad. Let op dat er veel piraten op de kust zijn die jou als doelgroep hebben. Helaas zijn ze niet allemaal even goed of doen ze wat ze beloven. Dus ik zou vooral zelf ook wat interesse ontwikkelen in het onderwerp en parallel aan je zoektocht wat basiskennis opdoen. Ga een half uurtje tot een uur per dag lekker aan de studie. Als je dan in gesprek gaat met dergelijke bureaus kun je meepraten over de inhoud en aan het eind van de maand controleren waar je voor betaalt ;) Nog een advies zou zijn: maak een lijstje met je verwachten van zo'n bureau, eventueel uitgedrukt in resultaat (wat verwacht je dat het oplevert). Dat lijstje kun je dan gebruiken voor het vinden van een geschikte match en evt. het bijbehorende kostenplaatje te verantwoorden. Succes!
  11. Dan heb ik de bevestiging dat alle stukken heb en dat de overdracht goed is gelopen. De stukken had ik zelf al en van alle aangiftes etc. ontving ik kopieën. Dank voor je reactie @Joost Rietveld
  12. Hallo mede-forumleden, Online staat het een en ander geschreven over het overnemen of overdragen van een administratie, zoals het geval is bij een accountantswisseling. In mijn specifieke geval heeft er het afgelopen jaar (2023) een omzetting plaatsgevonden van eenmanszaak naar WerkBV + HoldingBV en DGA, geen gebroken boekjaar en verder geen bijzonderheden bij mij bekend. Ik heb het voornemen de admin zelf te doen, dus de administratie wordt naar mijzelf overgedragen. De boekhouder heeft hier ook geen ervaring mee, dus ik heb een lijstje gemaakt van op te vragen documenten en informatie. Ik heb hiervoor ook gebruik gemaakt van bronnen van de belastingdienst zoals het handboek Loonheffingen. Zouden jullie hier een lichtje op willen schijnen? administratieonderdeel Bijvoorbeeld/documenten Financiele boekhouding zelf in beheer in boekhoudtool loonheffingsformulier, arbeidsovereenkomst en paspoortkopie Indien van toepassing werknemer premie werknemersverzekeringen; een brief waarin staat bij welke sector u bent aangesloten en een brief met het % voor de gedifferentieerde premie Whk Alle berekeningen waaruit de aansluiting blijkt tussen de aangiften en de boekhouding (zie paragraaf 3.5.3 Handboek loonheffingen). Aangiftes loonheffingen; loonstroken Premie werknemersverzekeringen Alle berekeningen waaruit de aansluiting blijkt tussen de aangiften en de boekhouding (zie paragraaf 3.5.3). Oprichting BV’s Correspondentie Belastingdienst Omzetting bv berekening en grondslag; Aangiftebrief loonheffingen Oprichtingactes etc. Divident uitkeringen algemene vergadering stukken Correspondentie Belastingdienst Algemene correspondentie die het kantoor/ de boekhouder heeft gevoerd met de belastingdienst? MBT correspondentie nog een vraag: Hoe gaat dat bij andere kantoren? Ontvangen jullie een kopie van alle brieven en communicatie die plaatsvindt tussen je boekhouder en een instantie (zoals belastingdienst)? Of moet ik er gewoon van uitgaan dat het geregeld wordt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.