Dag allemaal,
Ik kreeg eind februari van dit jaar te maken met MKB Clickservice. Ik werd gebeld met het welbekende mooie verhaal over 'een select aantal ondernemers dat geholpen zou worden met het oog op mond-op-mond reclame' voor MKB. Ik heb het bedrijf van tevoren opgezocht, maar kennelijk niet de juiste zoektermen gebruikt waardoor ik dankzij hun window dressing-tactieken het idee kreeg dat hun service legitiem was. Hoewel ik een vreemd gevoel had tijdens de afspraak, heb ik dat helaas genegeerd en het contract ondertekend. Een dag later begon ik te twijfelen, zocht met andere zoektermen, vond alle bagger over deze partij en sloeg de paniek toe. Ik vond gelukkig dezelfde dag nog de berichten op dit forum en heb meteen een aangetekende brief en aangetekende mail verstuurd.
Een paar dagen later kwam ik de naam van TwaBla tegen via een post op LinkedIn en ik ben door hem fantastisch geholpen. Ik heb geen enkele factuur betaald en ontving begin juni een brief waarin stond dat als ik niet binnen 8 dagen betaalde, mijn dossier overgedragen zou worden aan hun debiteurenservice en eventueel de rechtbank. Ik heb op 13 juni jl mail van MKB ontvangen dat mijn contract kosteloos ontbonden wordt met finale kwijting over en weer.
Inmiddels heb ik van TwaBla begrepen (en het verzoek gekregen om dit hier te delen) dat er recent klachten zijn ingediend bij de Reclame Code Commissie, met name tegen het ongevraagd bellen, tegen het illegaal verzamelen van persoonsgegevens via de Grote Referentie Actie en tegen misleidende elementen in het telefonisch verkoopgesprek. MKB Clickservice moet duidelijk vertellen wie er belt en mag niet de indruk wekken dat het om een selectie gaat ten behoeve van online marketing support zonder aanloopkosten.
Het is spannend wat het oordeel wordt. Een stevige uitspraak kan iedereen helpen die niet wil samenwerken met MKB Clickservice / Proximedia. TwaBla houdt me op de hoogte en als ik meer nieuws heb zal ik het hier plaatsen.