Kartal

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Kartal's trofeeën

  1. Mijn excuses voor dit late bericht. Op de factuur moet ook het btw-bedrag staan had ik gelezen. Vult u daar dan 0 in als u naar de VS verkoopt?
  2. Kan ik ook een Kvk-postadres hiervoor gebruiken? Die zijn makkelijk te kopen voor een maandelijks bedrag.
  3. Goedenavond, Ik wil dropshippen waarbij ik vanuit de VS naar VS-klanten lever. Dit valt dus buiten de btw-sfeer. Hierbij is retour niet mogelijk vanwege de aard van het product. Hoe zit het met de factuurregels. Ik begrijp dat er wel sprake is van een bewaarplicht van 7 jaar volgens mij, maar verschillen de factuurregels in dit geval? Mijn vraag ziet vooral op de vermelding van mijn eigen adres en het kvk-nummer/btw-nummer op de factuur. Als een klant in de VS een adres ziet op de factuur van NL, dan vind ik dit een beetje raar. Vooral als het gaat om mijn persoonlijke adres.
  4. Oke. Bedankt voor uw antwoord. Ik zal eens gaan kijken of ik zo iemand kan vinden. Ben wel bang dat zo een fiscalist best prijzig kan worden.
  5. Zal nog eens kijken. Meeste info op kvk vind ik wat oppervlakking. Maar een tweede keer kijken zal geen kwaad.
  6. Hallo allemaal, Ik woon in Nederland en wil een online kleding webshop beginnen in VS voor VS-klanten. Elke keer als zij een order plaatsen, geef ik dat door aan de VS-leverancier die dat dan doorstuurt naar de klant. Omdat het hier gaat om print-producten, zal er geen retour zijn. Dat klinkt raar, maar in deze specifieke niche/model, is dat gebruikelijk. Dat is dus de inleiding. Nu met betrekking op de fiscale zaken heb ik flink nagevraagd. In de VS zou ik zonder belasting kunnen verkopen tot ik de nexus (100k per jaar of 200 verkopen) bereik die verschilt per staat. Dan moet ik bij de staat registreren voor sales tax en eventueel ook income tax, maar over income tax moet ik nog wat meer onderzoek doen. Maar hoe zit het met Nederlandse belasting. Klopt het dat ik geen btw-belasting betaal en dus ook niet per kwartaal een btw-aangifte moet invullen. Dat zou dan neerkomen op slechts de IB-aangifte waarbij ik mijn wereldinkomen moet aangeven. En betaal ik dan ook IB-belasting of is het volledig in VS betalen. Of natuurlijk dubbel betalen en vervolgens een deel aftrek ter voorkoming dubbele belasting? En welk gedeelte kan ik dan aftrekken? Kortom, ik wil weten hoe dat samengaat met belastingen in 2 verschillende landen. En dan met name antwoorden op die btw-vraag, dat ik geen btw-aangifte moet doen, en over die IB-aangifte. Als ik belasting betaal in VS (sales tax en evt. income tax), moet ik dan ook in NL IB-belasting betalen. Mijn excuses voor mijn lange vraag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.