Ga naar inhoud

AdriaandK89

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door AdriaandK89

  1. Jazeker. Die klanten zijn veelal gebonden aan mij persoonlijk en niet zo zeer aan de onderneming zelf.
  2. Het gaat om IT werkzaamheden veelal op basis van uurtarief. Zowel mijn compagnon als ik hebben onze eigen klantenbestand en geen gezamenlijke klanten.
  3. Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Dat is inderdaad een goede vraag. Is het dan wellicht verstandiger om de holding bv ook op te zeggen om eventuele discussies met de belastingdienst te voorkomen? Ik heb inmiddels al wel contact gehad met mijn huidige boekhouder maar die kan niet echt meedenken als het gaat om dit soort fiscale vraagstukken. Wellicht is het handiger als ik een goede fiscalist in armen neem, vooral als er zoveel bij komt kijken. Ben in ieder geval wel een stuk wijzer geworden waarvoor zeer dank.
  4. Dankjewel Ron, dat is goed om te weten. Daar heb ik nog geen afspraken over gemaakt maar zeker wel iets om rekening mee te houden. Deze punten zou ik in een overeenkomst bij verkoop kunnen verwerken.
  5. Dankjewel Joost! en dank ook voor je reactie en uitleg. Dat is goed om te weten. Ik ben vanuit de eemanszaak begonnen met de werkzaamheden die ik nu nog steeds doe, toen overgegaan naar een nieuwe BV en nu wil ik met dezelfde werkzaamheden weer terug naar de bestaande eemanszaak.
  6. Beste allen, Ik heb een vraagstuk waar ik zo 1,2,3 niet het antwoord op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Situatie: Ik ben +/- 8 maanden geleden samen met een compagnon een werkBV begonnen met ieder zijn eigen holding er boven. Het ging helaas niet zo soepel de laaste maanden zoals gedacht waardoor ik in goed overleg heb besloten om mijn aandelen over te dragen aan mijn compagnon en terug te keren naar mijn reeds bestaande EMZ om daar vanuit mijn activiteiten voort te zetten. De Holding BV wil ik herpositioneren om daar vervolgens vermogen in op te bouwen. De werkBV is geheel nieuw gestart zonder geruizeloze inbreng. Ik vroeg mij af wat de fiscale gevolgen hiervan kunnen zijn en waar ik eventueel rekening mee dien te houden. NB: De BV heeft geen bezittingen of schulden, hooguit nog 1 a 2 vorderingen (facturen) die nog binnen moeten komen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Hartelijke groet, Adriaan.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.