Ik gebruik snelstart en heb alle onderwerpen over prive betalingen voor zakelijke aankopen wel gelezen, toch kom ik er niet helemaal uit.
Wanneer ik prive betaald heb: € 928,20 incl. 19% BTW voor goederen:
Ik voer een inkoopfactuur in bij "inkoop"
Normaal zou ik die verder boeken onder Postbank --> Crediteuren € 928,20...
Nu heb ik het niet via de postbank betaald, maar prive gepind.
Hoe ga ik nu praktisch te werk om deze gedane betaling in de boekhouding op te nemen als prive betaling?
Ik zie nergens een Map met "Prive" of "rekening courant"
Wel heb ik zelf een grootboek 2131 aangemaakt (balans), maar wat moet ik nog met het mapje memoriaal? ??? Als ik de rekening daar inboek, komt hij automatisch op crediteuren te staan en niks met prive o.i.d.
kan iemand me uitleggen hoe ik moeten boeken?
Hieronder het overzicht van de verschillende boeken:
3 voorbeelden van boekingen:
Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
VrijdagOnline.nl
VrijdagOnline.nl
Hallo,
Ik gebruik snelstart en heb alle onderwerpen over prive betalingen voor zakelijke aankopen wel gelezen, toch kom ik er niet helemaal uit.
Wanneer ik prive betaald heb: € 928,20 incl. 19% BTW voor goederen:
Ik voer een inkoopfactuur in bij "inkoop"
Normaal zou ik die verder boeken onder Postbank --> Crediteuren € 928,20...
Nu heb ik het niet via de postbank betaald, maar prive gepind.
Hoe ga ik nu praktisch te werk om deze gedane betaling in de boekhouding op te nemen als prive betaling?
Ik zie nergens een Map met "Prive" of "rekening courant"
Wel heb ik zelf een grootboek 2131 aangemaakt (balans), maar wat moet ik nog met het mapje memoriaal? ??? Als ik de rekening daar inboek, komt hij automatisch op crediteuren te staan en niks met prive o.i.d.
kan iemand me uitleggen hoe ik moeten boeken?
Hieronder het overzicht van de verschillende boeken:
3 voorbeelden van boekingen:
Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10127-snelstart-icm-prive-voorschieten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag