• 0

vof en financiën

Ik heb een paar vraagjes.

Ik wil dus een winkel en/of internetshop beginnen.

We hebben nu een idee waar we allebei tevreden mee zijn.

We denken dat we moeten beginnen met een winkel en dan gelijk een internet shop erbij... ::)

 

In iedergeval, ik en mijn partner hebben snel de afspraak gemaakt dat we met de winst 50/50 gaan doen.

Nu is het zo dat ze een moeder is van drie kinderen en dus erg druk.

Nu zullen we waarschijnlijk niet dezelfde uren gaan maken.

En omdat ik geen zin heb om meer te werken dan mijn partner op deze basis, vraag ik me af hoe wij dat moeten gaan regelen.

 

Allebei in loondienst?

Een contract maken?

Of bestaan daar al regelingen voor?

 

Ik heb al zitten zoeken maar kan er weinig van vinden, misschien dat er hier iemand is die antwoord op mijn vragen heeft.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een VoF is prima 50/50 ook. Je kan werken met een uurvergoedig of een resultaat vergoeding (salaris hoeft niet, want winst uit Vof is al inkomen).

 

Zo kan je degene met de meeste inzet meer uitkeren en ben je flexibel genoeg om veranderende situaties op te vangen.

 

By the way, de meste moeders werken hell efficient en doen twee keer zo veel in een uur als jij. Daarbij gaan kinderen ook slapn of naar school, zodat er op die tijden aan de webshop gewerkt kan worden.

 

Ik raad je aan niet alle uren op een gouden schaaltje te wegen, dan is jullie samenwerking gedoemd te mislukken. Gun elkaar wat. Houd zoveel mogelijk vast aan het 50/50 model. Je bent altijd geneigd je eigen inbreng te overschatten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.