• 0

Laptops met vrije software

Sinds kort hebben wij een webwinkel geopend voor vrije software (open source) laptops. Wij bieden dit als een van de weinigen in Nederland.

 

Nu is voor ons vrije software en open source eigenlijk al een vanzelfsprekendheid maar in zijn algemeenheid is dat zeker niet zo. Nu is mijn vraag of op onze website ons verhaal duidelijk en overtuigend overkomt voor mensen die weinig tot niks over dit onderwerp weten of dat het nog allerlei vragen oproept en zo ja, welke. Omdat wij ons zeker ook de zakelijke markt richten, zou ik jullie mening hierover erg op prijs stellen.

 

De website waar het om gaat is: http://www.mingos.nl

 

(ik had dit bericht eerst in marketing gepost maar denk dat het beter hier past)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zocht toevallig een paar weken geleden een desktop met Linux (of in ieder geval: zonder Windows). Die zijn ook al bijna nergens te krijgen. Het werd een Dell-server waar ik zelf maar een videokaart etc. in/aan ga hangen :-\

 

Weet je waar ik ook in geïnteresseerd zou zijn... desktops voorgeconfigureerd met virtualisatie, met Linux als basis en Windows er bovenop. Zodat je Windows-Linux client-server kunt ontwikkelen, testen etc. En om primair Linux te kunnen werken, maar met Windows achter de hand voor de onvermijdelijke Windows-only applicaties. Gat in de markt!?

 

Bij een merk als Dell dacht ik toch wel het OS te kunnen deselecteren bij de online configuratie. In iedergeval kan iedere computershop die PC's op maat bouwt zonder OS leveren.

 

Ik denk dat de markt voor linux laptops nog heel erg klein is. Linux op de desktop en laptop blijft nog steeds pionieren. Zeker voor de particuliere consument.

 

Als deze dan toch voor Linux op de laptopkiest dan zal het al dan niet voorgeinstalleerd zijn van Linux niet hoog op de lijst met eisen voor de laptop staan. De installatie en keuze van Linux distributie doen deze groep mensen voor de lol en waarschijnlijk doen ze het ook het liefst zelf.

 

Binnen Linux (en BSD e.d.) is er nog een hoop te kiezen tussen distributies en desktopsystemen. Ik zie op mijn werk waar erg veel professionele linux/unix desktopgebruikers en liefhebbers werken ook een liefde ontwikkelen voor MacOS (BSD) laptops.

Link naar reactie
  • 0

 

Bij een merk als Dell dacht ik toch wel het OS te kunnen deselecteren bij de online configuratie. In iedergeval kan iedere computershop die PC's op maat bouwt zonder OS leveren.

 

 

Interessant, kun je mij die link eens geven waar je bij Dell voor een Linux systeem kunt kiezen?

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens bij de servers bijvoorbeeld, daar kan het zeker.Clients ben ik niet bekend mee.

De reden dat wij geen laptops in het goedkoopste segment bieden is niet dat onze winstmarges zo hoog zijn maar dat wij goede kwaliteit willen leveren en er zeker van moeten zijn dat de hardware voor Linux wordt ondersteund. ...
Dat laatste punt boeit toch helemaal niet voor de consument? Wat wil een consument volgens mij:

 

Functioneel systeem zonder storingen

 

Daar kan je vervolgens extra's als supersnel/superhip/superalomvattend of wat dan ook aan toevoegen. Voor die extra's wil de klant extra betalen, maar waarom zou een consument extra gaan betalen voor "een functioneel systeem" als ze dat voor een Windows systeem overal kunnen? (Er staat zelfs een sticker op dat het zou moeten werken ;) )

 

Als consument wil ik de voordelen zien Ik wil niet zien dat ik ook product z kan kopen, dan heb ik wel linux, maarja ik moet dan wel extra betalen enzovoorts. Waarom zou ik dat doen? De *generaliserend) consument heeft niet de kennis om de verschillen op waarde te schatten en ze correct te vergelijken, of ze nou waar zijn of niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

In de maat gebruiken servers linux of bsd, werkstations gebruiken windows tenzij ze met speciale software werken of programmeren.

 

Waarom dan toch laptops met linux, ik snap de voordelen wel van linux maar gewoon niet zo snel op een laptop. Natuurlijk zullen uiteindelijk meer bedrijven overstappen naar laptops ook om thuiswerk of buiten het bedrijf te combineren.

 

Ps windows zonder virusscanner kan gemakkelijk ! Ik werk al ruim 6 jaar zonder virusscanners of firewall. In de tijd van de floppy's vond ik virussen veel erger, dat ze al je exe en com bestanden met code overschreven en dergelijke. De laatste virussen die ik tegenkwam waren niet meer dan een stukje register code en wat losse bestanden in je windows map.

 

Sorry niet discriminerend maar iemand die niet zonder viruscanner kan zal ongetwijfeld ook niet voldoende weten om er geen te binnen te halen.

Dat wil overigens niet zeggen dat het niet slim is om er een te hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.