• 0

uitzend-vergelijkingssite

Ben sinds een aantal maanden bezig met mijn afstudeeropdracht, dit is een haalbaarheidsonderzoek voor een vergelijkingssite van uitzendbureaus.

 

Nu doe ik dit voor een bevriende ondernemer die onderzocht wil hebben of het idee een kans van slagen heeft. De software is reeds ontwikkeld het is alleen de vraag of werkgevers en uitzendbureaus hier gebruik van willen maken.

 

Na een aantal bezoeken vanuit de markt blijkt dat er, kleinschalig, wel interesse is.

 

Mijn vraag is hoe er op dit forum over wordt gedacht, ik ben nu namelijk in de fase dat ik de onderzoeksvraag aan het definieren ben. En hoe meer input ik heb hoe duidelijker ik deze kan opstellen.

 

De betreffende site is www.cinhrs.nl

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Slechte naam 'cinhrs' (spreek uit als sinners), slecht design ( blauwe standaardhokjes met standaardstockfotografie), zoveelste standaardportal met standaardnieuws en ergens in een hoekje de echte dienst.

 

Kies een goede naam!

 

Kies een origineel ontwerp!

 

Zet je dienst centraal!

 

En cut the crap...

 

... waar gaan jullie trouwens aan verdienen? Toch niet aan advertenties hoop ik....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Slechte naam 'cinhrs' (spreek uit als sinners), slecht design ( blauwe standaardhokjes met standaardstockfotografie), zoveelste standaardportal met standaardnieuws en ergens in een hoekje de echte dienst.

 

Kies een goede naam!

 

Kies een origineel ontwerp!

 

Zet je dienst centraal!

 

En cut the crap...

 

... waar gaan jullie trouwens aan verdienen? Toch niet aan advertenties hoop ik....

 

Om maar met het laatste te beginnen, nee advertenties zijn niet de inkomensbron waar het mee valt of staat. Uitzendbureaus kunnen een abonnement afsluiten waarmee ze worden opgenomen in de vergelijking. Na reeds een aantal bureaus hebben bezocht kan ik zeggen dat hiervoor een bedrag is afgesproken dat voor bureaus aantrekkelijk is en voor ons rendabel.

 

Andere naam, wordt over gebrainstormt

Origineel ontwerp, idem

Dienst centraler, zal in het nieuwe ontwerp worden opgenomen.

 

Waar ik benieuwd naar ben, wat is de mening over het idee achter de website?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Uitzendbureaus kunnen een abonnement afsluiten waarmee ze worden opgenomen in de vergelijking. Na reeds een aantal bureaus hebben bezocht kan ik zeggen dat hiervoor een bedrag is afgesproken dat voor bureaus aantrekkelijk is en voor ons rendabel.

 

Ik vraag me dan meteen af of als een uitzendbureau meer betaalt, die ook beter uit de vergelijking komt... ???

 

Let wel, ik zeg niet dat dat zo is, maar door dit model toe te passen is het lastig te verkopen dat dit een objectieve vergelijking zal zijn.

 

Daarnaast denk ik dat van de grote uitzendketens (Randstad etc) het vooral uitmaakt wie (welke vestiging) je gebruikt. Als je inhuurt in Rotterdam zal het je worst zijn hoe dezelfde keten in Groningen functioneert. Maak je daar ook onderscheid in?

 

En een demo op je site zou wel aardig zijn. Je maakt nu niet duidelijk waar je op vergelijkt.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Wat je meldt over de objectiviteit is zeker een aandachtspunt, vanwege de gewenste objectieve uitstraling zal er dan ook geen reclame op de definitieve site komen.

 

Overigens blijkt dit niet altijd een vereiste te zijn, bellen.com vergelijkt o.a. telecomaanbieders en heeft tegelijkertijd reclame van verschillende aanbieders op haar site. Echter laten de bezoekersaantallen van deze site zien dat mensen hier blijkbaar niet veel last van hebben :).

 

Er wordt ook onderscheid gemaakt naar regio/provincie, het vergelijkgedeelte draait nu in de testfase en zal zo snel mogelijk online worden gezet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.