• 0

Boekhouding BV

Hallo, Een client van mij heeft een BV opgericht en heeft eigenlijk een schone BV overgenomen. Het aandelenkapitaal wat toendertijd bij oprichting van de overgenomen BV is volgestort is overgenomen voor (let wel) 1 euro. De toenmalige DGA heeft de 18000 euro wat gestort moest worden echter direct weer op zijn prive teruggestort. Hoe ga ik dit nu in de boekhouding van nieuwe BV inboeken? Als ik eenuitdraai maak bij de KvK dan staat de nieuwe BV er al in vanaf begin oude BV. is het dan gewoon zo dat de nieuwe naam van de BV eigenlijk vanaf het begin van de oude BV alles heeft overgenomen en dus ook het aandelenkapitaal of staat dit compleet los van elkaar. Wanneer dit apart moet worden ingeboekt hoe maak ik dan de boeking van de nieuwe BV met het volgestorte kapitaal van 18000 euro wat is overgenomen voor 1 euro?

 

Zitten hier nog haken en ogen aan omdat de GDA toendertijd de 18000 weer heeft opgenomen en is hij dit nu dan niet verschuldig aan de nieuwe BV?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

A; richt een BV op, stort 18k, neemt die meteen weer op (en heeft dus een schuld aan de BV van 18k)

Jij neem de BV over van A, maar neem je ook de schuld over van A? Heb je iets getekend?

 

Op de balans van je BV moet een schuld staan van "iemand" of van jouw of van A. Als jij iets getekend hebt om de schuld over te nemen, moet je alsnog die 18k terugstorten om te volle te genieten van de geneugden van een BV (zie kasrondje elders op dit forum)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.