• 0

Rechten screenplay

Hallo,

 

Ik ben bezig aan een filmscript dat bijna klaar is. Stel dat ik het script verkocht krijg, hoe gaat het in zijn werk? Wordt er meestal een vast bedrag uitbetaald of gaat dit via commissie? Ik vraag me ook af hoe het zit met de rechten als er een spel van wordt gemaakt. Heb ik dan ook nog recht op een "vergoeding" of heb ik niets meer te zeggen als het script is verkocht? Ik ga eerst en vooral het script registreren bij het WGA. Moet ik daarbij nog rekening houden met anderen zaken?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is met je script. Heb je je script kunnen verkopen? Een vraag waar ook andere mensen wellicht het antwoord op weten: is het moeilijk een script te verkopen? Ik wil graag een filmscript gaan schrijven, maar er moet wel enige kans van slagen zijn voor de verkoop ervan.

 

Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
  • 0

is het moeilijk een script te verkopen?

Alle tips zijn welkom!

Ja.

 

Een los filmscript kan je zelden iets mee dan aan anderen geven die het vervolgens op hun eigen manier zullen gebruiken.

Zomaar ergens insturen is als een lot in de loterij.

 

Uiteindelijk zal elke geldschieter zijn eigen elementen in het script willen hebben zodat er weinig van je oorspronkelijke verhaal overblijft.

Dat is nu eenmaal schrijven voor de markt.

 

Schrijf anders een boek wat eventueel verfilmd zou kunnen worden.

 

Hoe maak je meer kans:

1 Zelf produceren, distribueren.

 

en/of

 

2 De samenwerking zoeken met producent en omroep of andere uitzendgemachtigden waar je samenwerkingsovereenkomsten en contracten mee moet sluiten voor enige vergoeding.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.