• 0

autokosten privé of zakelijk????

Hallo,

 

Ik heb een privéauto die ik ook voor m'n eigen zaak gebruik (€ 0,19. p/k) Omdat ik nogal veel rijd door nederland is een carkitt erg handig. Kosten zullen zo € 170,- zijn.

Deze carkitt is eigenlijk alleen voor zakelijk gebruik. Tuurlijk kan er wel eens iemand privé bellen, maar het doel is om hem zakelijk te gebruiken.

 

Mijn vraag is, kan ik hem ook als kleine investering boeken in de zaak, dus vanuit de zaak betalen, of is dit een privéuitgaven???

 

Let me know.

 

Mvg

 

polden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gezien het geringe bedrag is hier sowieso geen sprake van een investering.

 

De telefoon waar die carkit voor bestemd is, boek je daar het abonnement en gesprekskosten als 100% zakelijk ???

 

In dat geval zou ik de denkrichting hanteren dat de carkit een nuttige accessoire is voor die telefoon. En hem dus boeken als zakelijke kosten.

(het is sowieso een telefoon gerelateerd product >>> per telefoon is er slechts een carkit geschikt, terwijl een auto geschikt is voor verschillende merken telefoons en carkits ....). Zonder die carkit zou je niet mogen bellen in je auto, dus door in die carkit te investeren neem je een zakelijk gezien goede beslissing.

 

Heb je op die telefoon een verdeling prive-zakelijk dan zou ik die lijn ook doortrekken t.a.v. die carkit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De telefoon is 100% zakelijk. Bij mobiele telefoons mag dat, althans zo zegt de fiscus. En wat de fiscus zegt neem ik natuurlijk kwakkeloos aan.

 

Jouw idee is in ieder geval hetzelfde als die van mij. En met kleine investering bedoelde ik ook gewoonweg als kosten opboeken. Gaat namelijk niet de grens van € 450 te boven.

 

thnx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.