• 0

Verbod werving oud-collega's

Samen met een collega ben ik van plan een onderneming te starten in dezelfde branche als onze werkgever.

 

In ons arbeidscontract is echter opgenomen dat wij gedurende 3 jaar geen oud-collega's mogen werven of daarmee mogen samenwerken indien onze werkzaamheden hetzelfde zijn als die bij onze huidige werkgever.

 

Graag wil ik weten of hieronder uit te komen is, bijvoorbeeld via de kantonrechter laten ontbinden van deze voorwaarde. Een andere mogelijkheid is natuurlijk in overleg treden met de werkgever. Hier verwacht ik niet veel van (ik verwacht eerder tegenwerking dan medewerking).

 

BIj voorbaat dank

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de eerste reacties.

Alle artikelen over concurrentiebedingen op het forum heb ik gisteren gelezen. Hierin heb ik niets gevonden over een wervingsbeding.

 

Naar het wervingsbeding heb ik in mijn arbeidscontract ook een relatiebeding en een concurrentiebeding.

 

Van het relatiebeding en concurrentiebeding heb ik in de toekomst geen last. Van het wervingsbeding wel, met name omdat in de toekomst samenwerken met een (huidige) collega gedurende 3 jaar niet mogelijk is (onder afdwingbare boete).

 

Graag jullie reactie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vroeg me af, Wat nou eigenlijk de reden is dat je voor jezelf wilt beginnen? Aan je collega's ligt het niet blijkbaar:-)

 

Lijkt wel of je het niet helemaal met de visie van je huidige werkgever eens bent. Dat het anders kan en moet etc.. Waarom gooi je dat niet in de groep?

 

Je bent niet de eerste die in twee jaar tijd zijn huidige werkgever op de loonlijst weet te zetten:-) En de baas zou gehoor moeten geven aan mensen als jij!

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.