Ik kan me vaag herinneren dat er een keer een thread op HL is geweest over mijn vraag maar kon hem via de zoek niet meer vinden. Daarom maar nogmaals gesteld:
Als bestuurder van een BV ben je hoofdelijk aansprakelijk als je (verwijtbaar) mismanagement pleegt. Het gaat daarbij vooral om afdracht sociale premies en belastingen. Nou heb ik begrepen dat er een soort van bestuurdersverzekering of DGA verzekering is waarmee je ook deze aansprakelijkheid kan afdekken, of op zijn minst de juridische bijstand daarvoor goed kan regelen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Via Google kon ik niet vinden welke partijen dit in Nederland aanbieden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
--Rene.
--Rene.
Hallo,
Ik kan me vaag herinneren dat er een keer een thread op HL is geweest over mijn vraag maar kon hem via de zoek niet meer vinden. Daarom maar nogmaals gesteld:
Als bestuurder van een BV ben je hoofdelijk aansprakelijk als je (verwijtbaar) mismanagement pleegt. Het gaat daarbij vooral om afdracht sociale premies en belastingen. Nou heb ik begrepen dat er een soort van bestuurdersverzekering of DGA verzekering is waarmee je ook deze aansprakelijkheid kan afdekken, of op zijn minst de juridische bijstand daarvoor goed kan regelen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Via Google kon ik niet vinden welke partijen dit in Nederland aanbieden.
Hoor graag jullie ervaringen / suggesties!
Cheers,
--Rene.
Winkwaves introduceert het nieuwe vinden: http://watvindenwijover.nl
Laat je inspireren en inspireer anderen...
Kijk bijvoorbeeld op watvindenwijover.nl/ondernemen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11225-verzekering-hoofdelijke-aansprakelijkheid-dga/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag