--Rene.

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Rene
  • Achternaam
    Jansen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Winkwaves - Watvindenwijover.nl
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

--Rene.'s trofeeën

  1. Wat ik nog een beetje mis in de discussie is dat de waarde van social sites niet afhangt van techniek, en zelfs maar ten dele van marketing, maar vooral van de community die er actief is. Kijk naar Hyves: technisch zit die site echt niet sterk in elkaar, en kan bijna elk web (2.0) bureau deze site technisch beter bouwen als je er nu vers naar kijkt. Maar de kracht zit in het feit dat er zo'n grote groep een profiel heeft. Een aardige discussie in deze is aangezwengeld door Lode Broekman van Propaganda, die de waarde van een lid in de community op een rijtje zette: varierend van 11 euro tot zelfs 171 euro... Zie bijvoorbeeld http://watvindenwijover.nl/notes/show/9593
  2. Hoi Baasje, Eens, Haaglanden is wat te ver weg om het praktisch te houden. Afstand is dus nog vierde criterium: het is namelijk makkelijk om voor overleg even bij elkaar op de koffie te kunnen. In de praktijk doen wij dat niet vaak, 2 keer per jaar ofzo (en nee, daar krijgen we dan geen factuur voor..). Ook eens met Patricia haar reactie: juist bij kleine kantoren kan je veel makkelijker afspraken maken over de facturering. Wij hebben bijvoorbeeld een vast bedrag per maand voor onze loonadministratie afgesproken, en in dat geld zitten ook gelijk alle vragen die we op dat gebied hebben. Zelfde voor OB aangifte: een maandelijks bedrag waar ook alle reguliere afstemming en communicatie in zit. Juist bij grotere kantoren heb je last van facturenschrijvers, omdat je daar geen zaken doet met de "baas" van het kantoor maar met mensen in loondienst, die hun uren moeten verantwoorden, en dus vrolijk opschrijven dat ze met jou aan de telefoon hebben gezeten, en bingo, factuur... Succes! --Rene.
  3. Dank je wel :) Nu ik weet dat ik op "bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering" als 1 woord kan googlen vind ik inderdaad ook wat meer hits, en niet alleen maar slecht ingekochte google ads die getriggerd door het woord "verzekeringen" mij proberen allerlei ziektekostenverzekeringen en reisverzekeringen aan te smeren (waarmee het verlies van Google en de kracht van communities en menselijke hulp maar weer eens is aangetoond!) Cheers, --Rene.
  4. Hallo, Ik kan me vaag herinneren dat er een keer een thread op HL is geweest over mijn vraag maar kon hem via de zoek niet meer vinden. Daarom maar nogmaals gesteld: Als bestuurder van een BV ben je hoofdelijk aansprakelijk als je (verwijtbaar) mismanagement pleegt. Het gaat daarbij vooral om afdracht sociale premies en belastingen. Nou heb ik begrepen dat er een soort van bestuurdersverzekering of DGA verzekering is waarmee je ook deze aansprakelijkheid kan afdekken, of op zijn minst de juridische bijstand daarvoor goed kan regelen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Via Google kon ik niet vinden welke partijen dit in Nederland aanbieden. Hoor graag jullie ervaringen / suggesties! Cheers, --Rene.
  5. Hallo Baasje, Goed te horen dat het lekker gaat met je bedrijf :) Waar wij op hebben gelet bij onze keuze: 1 - geen groot bureau maar juist een klein locaal administratiekantoor. Voordeel: zoals we dat nu ervaren: heel korte lijnen, persoonlijk contact, directe reactie op vragen (over het algemeen binnen enkele minuten een mail terug met antwoord) Nadeel: vakanties en ziektes van de accountant merk je als klant wel, omdat er maar beperkte vervangingscapaciteit is (en die zitten vaak wat minder in jouw case). In de praktijk is dit overigens nog nooit een probleem geweest. 2 - goed (online) boekhoudpakket Om de communicatie met de accountant zo goed mogelijk te laten lopen is het prettig om een softwarepakket te gebruiken dat hij kan inlezen en dat jij zijn reactie kan inlezen. Officieel zijn daar standaarden voor, maar praktijk leert dat het lekkerste is om aansluiting te zoeken bij een omgeving waar hij ook mee werkt. Al is het maar omdat ook zijn uren daarmee lager en dus zijn factuur goedkoper uitvalt... 3 - persoonlijke klik Juist als jonge ondernemer is het prettig als je ook kan sparren met je accountant over hoe bepaalde boekingen / afschrijvingen / investeringen / subsidies het beste verwerkt kunnen worden. Dan is het prettig als je een klik hebt. Wij hebben bij paar accountants gesproken, en dit ook mee laten wegen. Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je toevallig uit regio Alkmaar komt breng ik je met liefde in contact met onze accountant. Succes! --Rene.
  6. Uhm, nu noem je ook wel twee rolmodellen zeg!.. ;D Ik geloof dat deze figuren nu niet helemaal brandschoon zijn. Groet, Martin Haha, misschien dat ik ze daarom juist wel noemde he 8)
  7. Grappig, deze thread voelt beetje als spam, maar ook wel weer leuk om te zien dat veel HL-ers zo lekker in de picture staan! Zelf mag ik ook niet klagen gelukkig: - Artikel over intranet 2.0 in computable (http://winkwaves.com/articles/show/18) - Artikel over web2.0 in automatiseringgids (http://winkwaves.com/articles/show/17) - Quotes in FD (17 juni), niet online, pdfje op onze site (http://winkwaves.com/system/Winkwaves_FD_juni2006.PDF) Kijkend naar alle interviews en artikelen van de HL-ers wordt snel duidelijk dat hier de topmannen en vrouwen van de toekomst vrolijk aan het starten zijn. De grote vraag is dan natuurlijk: wie wordt de nieuwe Cees van der hoeven of de nieuwe Nina Brink? Leuk idee voor een interactieve stemming hier op HL :)
  8. Christine, Weet niet zeker of ik dat met je eens ben. Volgens mij is er een prima klimaat voor techno starters: je kunt als techno starter met een goed idee en een klein beetje geld heel laagdrempelig beginnen. Door een mooie mix van wat adviesprojecten en productontwikkeling kun je al bootstrappend (zie het boek "the art of the start" van Kawasaki) prima door de eerste fase heenkomen, eventueel gesteund door een informal en WBSO subsidie voor als je echt met innovatieve dingen bezig bent. Weet je door die eerste fase heen te komen dan ben je waarschijnlijk voldoende sterk, en dan is er van de VC's of overnamekandidaten op eens veel meer interesse... --Rene.
  9. He, leuke thread, had hem bijna even gemist. Dank Ronald, dat je http://watvindenwijover.nl ook even genoemd hebt :) Ik heb hem gelijk ook maar even toegevoegd aan de web 2.0 innovation map. Wel interessant om te zien hoe onder een vreselijke naam als "2.0" er toch steeds meer leuke initiatieven zijn, en dat er gelukkig ook in Nederland wat lijkt te gaan gebeuren... Zelf merk ik wel dat als we onze zakelijke variant van watvindenwijover.nl aan bedrijven presenteren, dat "gewone" bedrijven nog veel moeite hebben met web 2.0 zaken als tagging, social bookmarking en wiki's. Het aantal mensen dat web 2.0 al omarmd heeft lijkt klein, en zijn vooral de jonge ondernemers (lees: wij HL-ers...) en de web community natuurlijk. Er is nog aardig wat ambassadeurswerk nodig om duidelijk te maken dat het web meer is dan content management en e-commerce... Verder: In het kader van goede overzichten van web2.0 mag natuurlijk niet ontbreken: http://www.listible.com/ http://watvindenwijover.nl/web2.0 --Rene.
  10. --Rene.

    verdienmodel

    Hi Joris, Yep, dat zou ik er ook onder verstaan. Volgens mij gewoon synoniem met revenue model of business model. Ik heb indertijd in mijn proefschrift de belangrijkste business modellen voor e-commerce op een rijtje gezet, misschien dat dat nuttig voor je kan zijn? Je kunt het proefschrift gewoon als pdf downloaden op http://www.renejansen.org, daar vind je een uitgebreid overzicht van de verschillende revenue modellen. Succes, en als je nog vragen hebt, mail gerust! Cheers, --Rene.
  11. Hi Nils, Via een informal investor. Heb vorig jaar verschillende gesprekken gehad met informals, uiteraard onder andere via Nebib. Met deze informal was al direct een klik: zelf een ervaren oud ondernemer die twee dingen belangrijk vindt: het vertrouwen in de ondernemers zelf en het vertrouwen in de ondernemers zelf. Waar ik zelf voor gevallen ben is dat deze informal (1) ervaren is, (2) heel precies is, echt secuur naar cijfers, resultaten en plannen kijkt, maar (3) anderzijds ook het buikgevoel snapt en schaterlachend achterover zit over alle leuke dingen die we als startende ondernemer meemaken.
  12. Voor allen die deze discussie met interesse gevolgd hebben toch maar even een afrondende update. Lodewijk van Senter Novem bleek onze naam niet te kennen omdat we een kamertje verder op het bureau lagen. Er zijn natuurlijk veel kamers in dat grote gebouw in Den Haag :) No hard feelings, Lodewijk heeft zijn excuses aangeboden... Het goede nieuws is dat we nu inderdaad het technopartner label hebben gekregen, mede vanwege de resultaten die we in korte tijd met watvindenwijover.nl hebben geboekt. Echter... Het rare is natuurlijk dat we de borgstelling voor krediet op dit moment veel minder nodig hebben dan een half jaar geleden: het startkapitaal is namelijk ondertussen al lang op een andere wijze verkregen en de omzetteller is voldoende gaan lopen. Daarmee is het krediet wel prima te gebruiken voor financiering van onze eerste groeistuip die er aan zit te komen. Maar naar mijn bescheiden mening schiet het Technopartner label hiermee een beetje zijn doel voorbij, omdat het ons op het moment dat we "echte" starters waren niet kon helpen. Maar misschien hebben wij gewoon bad luck last gehad van de startup krampen van het technopartner programma, ik denk namelijk dat het idee erachter wel OK is. Zo, is iedereen bijgepraat en gelukkig, snel weer aan de slag :)
  13. Hi Lodewijk, Dank voor je reactie, ik zal je morgen zeker even bellen. In jullie administratie sta ik misschien nog onder onze oorspronkelijke naam "bPerform"? Een naam die wij een maand of drie geleden verruild hebben voor Winkwaves... Ik ben in elk geval verbaasd te horen dat het normaal een proces van een week kan zijn. Gewoon even uit nieuwsgierigheid en vast ook interessant voor de andere highlevelaars: hoe vaak hebben jullie ondertussen technopartner label uitgereikt, en wat is daarbij de gemiddelde doorlooptijd geweest? Ben ook wel benieuwd naar goedkeuringspercentage, maar dat zal vast geen openbare info zijn :) Ik bel je morgen ff... Cheers, --Rene.
  14. Hi Kermie, Dank voor je snelle reactie. De reden die door Senter Novem gegeven werd is dat het bij een starter allemaal snel kan veranderen, en dat ze daarom wederom deze info wilden hebben. Dank voor de contactinfo van andere technopartner label mensen, ik zal ze benaderen over hun ervaringen... (of als ze online zijn, kunnen ze die posten in deze discussie zodat iedereen zijn voordeel kan doen met hun ervaringen?) Mbt je vraag welke stukken we hebben aangeleverd aan de bank: Ingeleverd bij bank: - Ondernemers- of businessplan (Rabobank gaf aan dat het t beste bizzplan was in jaren, maar dat zeggen ze misschien vaker...) - Uittreksel van de Kamer van Koophandel (zodra die beschikbaar was) - Statuten van de BV (zodra die beschikbaar waren) - Haalbaarheidsstudies of andere onderzoeksrapporten opgenomen in bizzplan Niet naar gevraagd door de bank - Jaaropgave Inkomstenbelastingen - Letters of intent Niet beschikbaar als starter - Jaarcijfers Overigens: Wat mij is opgevallen was dat banken (zowel Rabo als ING) totaal niet op de hoogte zijn van het Technopartner programma, en dat ik zelf verschillende malen URL's van specifieke pagina's op de Technopartner site naar de banken moest sturen om hen uit te leggen waar ik het over had... --Rene.
  15. Hoi! Toen wij ruim een half jaar geleden begonnen met Winkwaves hebben we via de Rabo een verzoek ingediend voor een Technopartner Label, omdat we daarmee als starter mooi een krediet zouden kunnen krijgen om onze ambities te verwezenlijken. Ondertussen zijn we een half jaar verder, hebben ondertussen een leuk bedrijf, een eerste product en zelfs ook een informal investeerder gevonden, maar is Senter Novem, de partij die de Technopartner Labels uitdeelt, nog steeds niet tot een beslissing gekomen. Lijkt er beetje op dat ze als strategie hebben: heel lang wachten om te kijken of de aanvragers het eerste (half) jaar overleven, en dan is t risico dus een stuk kleiner om het label toe te kennen. Maarrrr... We zijn eigenlijk al bijna geen "echte" starter meer.... Toch kunnen we dat krediet onder die mooie Technopartner voorwaarden natuurlijk wel prima gebruiken om sneller te kunnen groeien, dus ik voel niet direct de behoefte om met een "nou we redden t zonder ook prima aju paraplu" uit het proces te stappen. Echter, Senter Novem vraagt nu voor een derde ronde om extra informatie en wil daarmee voor de derde keer volledige inzicht in onze cijfers. Nou hou ik zelf erg van open zijn, en ik vind t ook prima om dit soort info te verstrekken richting een bank, maar ik moet zeggen ik krijg een steeds slechter gevoel bij Senter Novem en hoe zij met dit proces omgaan. Heeft iemand ervaringen met het proces? Zijn wij een uitzondering? Moeten we gewoon uit het proces stappen, onze tijd richten op onze klanten en productontwikkeling (waar we tot nu toe wel steeds direct resultaten kunnen boeken), en me maar gewoon aansluiten bij het veelgehoorde vooroordeel dat subsidies en dit soort financiele ondersteuningsprogramma's voor starters gewoon niet werken? Erg benieuwd naar andere ervaringen! Cheers, --Rene.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.