• 0

Tarieven boekhouder

Hallo,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een administratiekantoortje. Om het de klanten inzichtelijk te maken, wil ik graag gebruik maken van een vast uurtarief. Kan iemand mij vertellen wat een gemiddeld uurtarief van een boekhouder doet?

 

Het gaat hier om werkzaamheden als het voeren van de administratie, het verzorgen van fiscale aangiftes en het opstellen van jaarrekeningen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een eigen kantoor sinds 2000 en ben fiscalist van beroep. Onze MKB tarieven lopen uiteen van ca 30 euro tot 125 euro afhankelijk van het type werk.

 

Boekers kosten al gauw 30 euro per uur, fiscalisten zoals je al aan voelt komen 125 euro.

 

Ik weet uit de regio dat er boekhouders zijn die het werk al voor 25 euro per uur aanbieden, echter die hebben geen last van dure vaktechnische programma's, PE punten en andere toch beste nuttige zaken voor een goed advies bijv.

 

Bijv. Novak heeft onderzoeken naar tarieven in de markt, edoch voor het rapport betaal je wel een bedrag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oke bedankt, maar kun je dan niet zeggen dat je een vast uurtarief voor alle werkzaamheden berekent. Dus geen verschil maken in bijvoorbeeld het voeren van de boekhouding, fiscale aangiftes etc.

 

Eén tarief voor alle typen werk??

Link naar reactie
  • 0

Ik word af en toe wel een beetje moe van dit forum hoor. Zit ik zo'n draad te lezen om te zien of ik wat kan bijdragen en dan komt er ineens een déja vu:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=8957

(ook een Sander, zal wel toeval zijn)

 

Niet eens gevonden via de zoekfunctie in het forum, maar via Google...staat bovenaan.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.