Ik ontwikkel een bedrijfssoftwareplatform waarmee ik in staat ben om in een fractie van de doorgaans benodigde menstijd een (semi-)maatwerk bedrijfsapplicatie te assembleren/configureren.
In het draadje van VonDutch zag ik dat voor het 'vermarkten' van maatwerk er best wat verschillende meningen zijn. Ik kan me het meest vinden in de volgende: maatwerk software kun je alleen verkopen op de persoonlijke relatie en waarbij je zelf dus proactief te werk moet gaan.
Als je nu zelf niet zo'n cold canvasser bent en je netwerk is nog niet zo groot, dan moet je toch op een andere manier de aandacht zien te trekken. Kijk naar Google. In hoeveel threads worden in dit forum wel niet de (gratis) diensten aanbevolen? Er is geen persoonlijke relatie in het spel en er is toch gratis reclame! Volgens mij is het toverwoord hier 'gratis'! En kijk eens wat een winst Google maakt!
Mijn plan is om op basis van Ouverture een of enkele kleinere standaard bedrijfsapplicaties (branchegericht) aan te bieden voor één gelijktijdige gebruiker. Geen verdere beperkingen in tijd of functionaliteit. Om de applicatie in het netwerk te kunnen draaien, dient een betaalde licentie te worden gekocht.
Vervolgens kun je met een persbericht e.d. terecht bij allerlei webzines (bizz, zibb, computable, etc.) want voor een gratis product hoeven geen advertentiekosten betaald te worden. Dit is prettig want voor een logootje op nu.nl/economie voor een maandje betaal je €16000! Zoals we allen weten kopiëren die webzines alles van elkaar en creeer je zo een mate van buzz.
In eerste instantie levert dit je weinig op, financieel gezien. Totdat men de applicatie na enkele maanden toch erg prettig vindt werken en de data wil delen met collega's. Bij het opstarten wordt ook iedere keer de mogelijkheid geboden om de uitgebreide versie te kopen, ter herinnering. En daar zie ik de winst, want dan praten we over betaalde licenties i.c.m. de bijbehorende diensten.
Graag hoor ik jullie reactie! Ben ik aan het dagdromen of zit hier potentie in? Kennen jullie valkuilen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem200
Anoniem200
Hallo allemaal!
Ik ontwikkel een bedrijfssoftwareplatform waarmee ik in staat ben om in een fractie van de doorgaans benodigde menstijd een (semi-)maatwerk bedrijfsapplicatie te assembleren/configureren.
In het draadje van VonDutch zag ik dat voor het 'vermarkten' van maatwerk er best wat verschillende meningen zijn. Ik kan me het meest vinden in de volgende: maatwerk software kun je alleen verkopen op de persoonlijke relatie en waarbij je zelf dus proactief te werk moet gaan.
Als je nu zelf niet zo'n cold canvasser bent en je netwerk is nog niet zo groot, dan moet je toch op een andere manier de aandacht zien te trekken. Kijk naar Google. In hoeveel threads worden in dit forum wel niet de (gratis) diensten aanbevolen? Er is geen persoonlijke relatie in het spel en er is toch gratis reclame! Volgens mij is het toverwoord hier 'gratis'! En kijk eens wat een winst Google maakt!
Mijn plan is om op basis van Ouverture een of enkele kleinere standaard bedrijfsapplicaties (branchegericht) aan te bieden voor één gelijktijdige gebruiker. Geen verdere beperkingen in tijd of functionaliteit. Om de applicatie in het netwerk te kunnen draaien, dient een betaalde licentie te worden gekocht.
Vervolgens kun je met een persbericht e.d. terecht bij allerlei webzines (bizz, zibb, computable, etc.) want voor een gratis product hoeven geen advertentiekosten betaald te worden. Dit is prettig want voor een logootje op nu.nl/economie voor een maandje betaal je €16000! Zoals we allen weten kopiëren die webzines alles van elkaar en creeer je zo een mate van buzz.
In eerste instantie levert dit je weinig op, financieel gezien. Totdat men de applicatie na enkele maanden toch erg prettig vindt werken en de data wil delen met collega's. Bij het opstarten wordt ook iedere keer de mogelijkheid geboden om de uitgebreide versie te kopen, ter herinnering. En daar zie ik de winst, want dan praten we over betaalde licenties i.c.m. de bijbehorende diensten.
Graag hoor ik jullie reactie! Ben ik aan het dagdromen of zit hier potentie in? Kennen jullie valkuilen?
Guido Vrijdag
Guido Vrijdag
Ouverture Business Solutions
http://www.ouverture.biz
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11295-winst-maken-door-het-aanbieden-van-gratis-software/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag