• 0

Producten importeren uit Amerika

Beste mensen,

 

Ik zit al een tijdje met het idee om amerikaanse kleding hiernaatoe te halen. Vooral merken die hier nog niet extreem veel verkocht worden, dnek hierbij aan bijvoorbeeld BAPE (het merk van Pharrel Williams, zanger van N*E*R*D) en het merk ecko unltd.

Ik weet zeker dat hier vraag naar is dus dat zal het probleem niet zijn. Er zijn al een aantal winkels die Bape verkopen, één in Amsterdam dacht ik. Maar de vesten gaan daar over de toonbank voor 300 euro... Mijn idee was om dit voor maximaal 150 euro te gaan doen. Ik heb een contactpersoon in Amerika die kleding koopt die bedrijven te veel hebben ingekocht en een stuk goedkoper door te verkopen. Hierdoor kan ik de kleding voor een veel lagere prijs aanbieden.

Er zijn alleen een aantal probleempjes:

- Als ik de kleding via internet zou gaan verkopen, heb ik het gevoel dat mensen 150 euro te veel vinden voor één vest. Misschien weet iemand een andere manier om toch wat duurdere kleding goed te verkopen.

- Weet iemand hoeveel ik zou moeten betalen aan invoerskosten als ik het helemaal legaal en volgens de regeltjes zou doen?

- Wat voor papieren heb je nodig om dit legaal te kunnen doen?

- Haald de douane de kleding er echt uit als ze het niet helemaal vertrouwen, of foen ze dat niet zo gemakkelijk?

 

Als iemand hier een antwoord op zou hebben zou ik dat erg op prijs stellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bas Hellendoorn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb rondgekeken op het forum en de meeste vragen zijn beantwoord op 1 na:

Hoe verkoop ik echte merkkleding maar in een hogere prijsklasse?

 

Veel mensen vinden het risico te groot om een shirt via internet te kopen voor 150-200 euro, ik heb niet het vermogen om een eigen winkel te beginnen en bovendien ben ik nog minderjarig.

Als er misschien winkels zijn die geïntreseerd zijn in deze kleding zou het kunnen dat deze winkel het inkopen. Maar... zoals ik al zei ben ik minderjarig en als ik daar aankom van ja je kan die kleren van me kopen komt ook niet direct erg professioneel over, en bovendien hoe weten ze dat het echt is. Hoe moet ik dat aanpakken kleding verkopen aan winkels?

Link naar reactie
  • 0

Bas,

 

Ik ga je uit je droom halen. Voor Bape, BBC of andere aziatische merken zul je het agentschap moeten verwerven (voor bv de Benelux). Dit gaat je voor Bape sowieso niet lukken. De hoodies die in A'dam worden verkocht zijn namelijk gewoon nep. Kijk maar de officiele website. Bape wordt alleen verkocht in authentieke Bape stores. En dat is niet het geval in A'dam. Verder kan je niet zitten aan de prijzen. Daar is het merk te exclusief voor. Ze willen gewoon niet dat het verkocht wordt voor minder dan bijvoorbeeld 300 euro.

 

Verder ga ik zeker mee met TechNico, hier is al zeer veel over geschreven. Denk niet dat het allemaal makkelijk gaat. Stel dat je het agentschap wilt verkrijgen zul je toch echt een keer of 2/3 naar azie toemoeten om alles te regelen.

 

Douane, is weer een ander verhaal. De manier die jij bedoelt is de grijze / paralelle import. En ja; mocht je teveel invoeren, zal de douane het niet meer zien als een "gift" en nemen ze de waar in. Het mag er dan wel echt uitzien/aanvoelen, zonder officiele pakbrieven etc nemen ze het zo in en loop je nog risico op een boete ook!

 

Groetjes,

 

Marc

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.