Voor een kleine businessclub wil ik het grootboekrekeningschema (voor journaalposten) samen stellen, maar ik heb daarbij nog enkele vragen. Het gaat feitelijk om welke journaalposten worden gemaakt:
-1 bij ontvangen contributiegelden van leden. Welke journaalpost geldt hierbij?
-2 als een deel is bestemd voor een goed (schenkings) doel onder welk BTW-tarief valt dit dan.
-3 als een deel van de ontvangen gelden niet direct worden uitgegeven maar gereserveerd voor bijvoorbeeld eeb grotere uitgave na drie jaren, wat is het dan mogelijkhei om te reserveren en geldt hiervoor een journaalpost of ..
-4 is de VPB onverkort van toepassing?
- 5 heeft iemand de boekingsgang van journaalposten voor een stichting / businessclub met ideel doel reeds beschreven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
buynet
buynet
Voor een kleine businessclub wil ik het grootboekrekeningschema (voor journaalposten) samen stellen, maar ik heb daarbij nog enkele vragen. Het gaat feitelijk om welke journaalposten worden gemaakt:
-1 bij ontvangen contributiegelden van leden. Welke journaalpost geldt hierbij?
-2 als een deel is bestemd voor een goed (schenkings) doel onder welk BTW-tarief valt dit dan.
-3 als een deel van de ontvangen gelden niet direct worden uitgegeven maar gereserveerd voor bijvoorbeeld eeb grotere uitgave na drie jaren, wat is het dan mogelijkhei om te reserveren en geldt hiervoor een journaalpost of ..
-4 is de VPB onverkort van toepassing?
- 5 heeft iemand de boekingsgang van journaalposten voor een stichting / businessclub met ideel doel reeds beschreven?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11552-welke-journaalposten-voor-businessclub/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag