Jump to content
StichtingHeartbeat
Verberg

Leuk, een goed doel. Maar dan de financiering...

vraag

Eind vorig jaar zijn we van start gegaan met Stichting Heartbeat. http://www.stichtingheartbeat.nl

Een leuk initiatief, vanuit ideologie begonnen, maar nu moeten er toch echt euro's op tafel komen.

En dan heb je gelijk de vraag te pakken. Wat maakt het voor bedrijven in jullie beleving interessant om sponsor te worden van een goed doel?

 

Wat doen we overigens:

- Organiseren van vakanties voor gezinnen met een hartpatientje

- Beschikbaar stellen van defibrillators

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Wellicht zou je eerst kunnen bedenken wat jullie als stichting te bieden hebben en waarin je je onderscheidt van al die honderden andere goede doelen ?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Er is een fondsengids, met een paar honderd fondsen die goede doelen steunen. Gewone bedrijven zullen niet zo snel een onbekend goed doel steunen.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Wat maakt het voor bedrijven in jullie beleving interessant om sponsor te worden van een goed doel?

 

Sponsoring is een verhaal apart, het is meer of in ieder geval iets anders dan adverteren, laten we dat voorop stellen.

 

Het maakt het voor een bedrijf interesant als het op één of andere manier een bijdrage levert aan haar doelstellingen en beleid dat ze voor ogen hebben. Bij de wat kleinere bedrijven staan die acties nooit echt goed op papier maar zit het tussen de oren van de ondernemer zelf.

 

Sommige acties kunnen voor ondernemers heel interesant zijn door met de kop in de krant iets te geven, doch dat zijn op dat moment dan vaak weer materiële zaken waarmee je als stichting wel weer geld in kas kan brengen.

 

Het is makkelijker om 40 appeltaarten mee te krijgen die je op een leuk evenement in geld om kunt zetten dan dat je een geld bedrag gaat vragen. Als de appeltaarten goed zijn gaat dat naamsbekendheid creëren etc..

 

Ik las even snel dat jullie van die defibrillators beschikbaar stellen, misschien kun je die wat meer in de vorm van verhuur beschikbaar stellen bij evenementen, of zoek daar weer een sponsor bij. Een sportclub bijvoorbeeld die met de defibrillators weer een ander goed doel dient maar die dan die rekening betaald.

 

Het maken van de meest vreemde combinaties van bedrijven evenementen, en media mogelijkheden is vaak de sleutel om mensen in beweging te brengen en uiteindelijk geld in het laatje te krijgen.

 

Hoe concreter je iets aan reikt dat bij een bedrijf past hoe eerder en meer succes.

 

Bijzonder leuk te doen overigens.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 111 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept