• 0

Merril: IT-uitbesteding neemt sterk af

Merrill ziet Europese IT nauwelijks groeien

 

 

Den Haag, 10.30 uur - Een nieuw onderzoek naar de verwachte bestedingspatronen van IT-managers in Europa leidt tot de conclusie dat het gemiddelde IT-budget in 2003 met 0,8 procent stijgt. Bijna de helft van de respondenten verwacht geen wijziging in de hoogte van het budget.

 

Ruim eenderde zegt dit jaar relatief meer aan hardware uit te gaan geven. De uitgaven aan IT-diensten staan onder druk, maar de kortingen die bedrijven bij hun dienstverleners bedingen zijn aan het afnemen. Bijna de helft van de honderd ondervraagde CIO’s denkt dit jaar nog korting te kunnen krijgen op softwareonderhoudscontracten.

 

Verder is de neiging IT-zaken binnenshuis af te handelen sterk aanwezig. 42 procent zegt dit jaar geen grote uitbestedingsplannen te hebben. Uitbestedingscontracten behelsen steeds meer beperkte kortetermijnprojecten.

 

BRON: automatiseringgids.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me wel een begrijpelijke trend, de afnemers op dat niveau beginnen volgens mij steeds beter te begrijpen hoe de vork in de steel steekt.

 

Het zou tegelijkertijd ook oppertunities kunnen meebrengen, de vraag bestaat nog steeds en groeit ook nog een beetje.

 

Hoe zit het met migratie projecten? NT->XP bijvoorbeeld, hoort dat hier ook bij?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, tsja, migraties. Ik denk dat (grote) bedrijven alleen kiezen voor migraties als het echt nodig is. Office-pakketjes kun je prima draaien op NT, daar heb je geen XP voor nodig.

 

Twee mogelijke redenen om te migreren:

  • Het OS wordt niet langer ondersteund (wat geloof ik zo langzamerhand wel gaat gebeuren met NT, dus in die zin zullen bedrijven wel gaan migreren)
  • Er zijn serieuze aanwijzingen dat de TCO (Total Cost of Ownership) omlaag gaat als je migreert naar een ander OS (lagere beheers- en/of aanschafkosten enzo)

Link naar reactie
  • 0

Migraties blijven liggen bij gebrek aan een goede reden om met een heel bedrijf te gaan migreren. Bovendien worden ze vaak pas een jaar of 2 - 3 na het uitkomen van het nieuwe OS uitgevoerd.

 

Voor migratie vanaf NT4 kan ik me wel wat redenen bedenken, maar in mijn ogen is een migratie van 2k naar XP meestal overbodig. Zoiets is vaak handig om te plannen tegelijkertijd met een hardware-upgrade. Helaas (voor de IT'ers) lijkt het erop dat momenteel de nieuwe hardware otnwikkelingen niet zoveel productiviteit kunnen toevoegen.

 

Blijft de vraag wat je nog meer als grote uitbestedingen ziet: Ontwikkeling van een maatwerk stuk software, optimaliseren van je datapakhuis, implementatie van systemen die zorgen voor een betere aansluiting op het systeem van een wederpartij.

 

Toch lijkt het me sterk dat er relatief minder wordt uitbesteed.. je moet wel een verdraaid grote toko hebben om dat soort zaken in huis te kunnen doen, en vervolgens het IT personeel bezig te houden als het af is!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.