• 0

De overgang van kennis naar een nieuw bedrijf

Een meer of minder kennisintensief bedrijf heeft voor het starten uiteraard kennis, onderzoek of productontwikkeling nodig. Daarvoor is ook geld nodig, al was het maar voor levensonderhoud. De hoeveelheid ontwikkeling die nodig is voor een product of service zal ook invloed hebben op het verkrijgen van kapitaal. Hoe groter de risico en des te meer ontwikkeling, des te meer men denk ik is aangewezen op het verkrijgen van risicodragend kapitaal. Iets wat de banken geloof ik niet al te happig zijn om te verstrekken.

 

Nu wil ik wel eens weten hoe de meesten dat in de praktijk hebben gedaan.

 

Vandaar de poll. Vul hem in, en nog beter vertel hieronder in wat meer woorden hoe het gegaan is.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vijf mensen hebben ondertussen gestemd. Bedankt!!! Ik heb nog even een optie togevoegd en dat is natuurlijk de werkervaring (laatste optie).

 

Het valt me op dat de mensen OF voldoende kennis al in huis hadden (een team) OF dat er nog een aantal jaren nodig is voor ontwikkeling.

 

Nu ben ik erg benieuwd naar de geldstromen.

 

De mensen die voldoende kennis in huis hebben/hadden bij het begin, zullen of meteen kunnen verkopen of geld van de bank kunnen krijgen inclusief een aanloopperiode.

De mensen die enige jaren nodig hebben, zullen neem ik aan, aangewezen zijn op informal investors of venture capital, of iets anders...(een werkende echtgenoot/echtgenote?)

 

 

Vertel vooral...het mag erg kort wat mij betreft als je te weinig tijd hebt, maar ik ben persoonlijk erg geintereseerd.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist voor 'enkele jaren ontwikkeling' gekozen, maar dat verdient wellicht wat uitleg:

 

In 1996 ben ik begonnen met een scheikunde studie, die dus niet relevant is voor mijn bedrijf in internetonwikkeling. Naast mijn studie ben ik websites gaan bouwen, eerst heel eenvoudig, maar later met steeds meer (perl, php) programmeerwerk en databases eronder.

 

Na mijn studie heb ik ruim een jaar in loondienst gewerkt, eerst detachering in van alles, en later in webontwikkeling. Daarna ben ik pas voor mezelf begonnen, maar ik heb dus niet het meest efficiente pad gekozen naar webontwikkelaar.

 

Anyways, point is dat ik dus niet 'enkele jaren fulltime' ben gaan zitten om kennis op te doen, het is meer iets dat gegroeid is, en wat ik ben blijven doen omdat het me bevalt en - ugh - ik er goed in ben. Die laatste dingen gaan trouwens vaak samen :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.