• 0

Studie uren voor onderneming

Beste ondernemer vrienden,

 

Ik heb een simpele vraag mbt het aantal uren dat je minimaal in je onderneming moet stoppen voor de belastingdienst (1225 uren).

 

Op dit moment volg ik een minor innovatief ondrnemen (een studie van 6 maanden op een hogeschool) met een uren bezetting van 840 uur (30 studiepunten * 28 uur).

 

Kan ik deze uren meetellen in de uren die ik aan mijn onderneming besteed?

 

Zelf denk ik van wel, de studie is immers 100% gericht op ondernemen, wat is jullie mening?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Remco

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een simpele vraag mbt het aantal uren dat je minimaal in je onderneming moet stoppen voor de belastingdienst (1225 uren).

... om in aanmerking te komen voor afrekposten.

 

De studie kun je wel boeken als kosten voor je bedrijf. Hoe het dan zit met die uren durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Hier bestaat wel jurisprudentie over, zie onderstaande link:

 

http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Heksenopleiding+telt+niet+mee+voor+zelfstandigenaftrek.htm

 

Op www.rechtspraak.nl kun je waarschijnlijk wel meer uitspraken vinden.

 

succes!

 

in de tekst op die site staat het volgende:

 

 

 

De kosten van de heksenopleiding kunnen naar het oordeel van de rechtbank in dit geval niet worden aangemerkt als ondernemingskosten, omdat het hier gaat om een uitbreiding van de vakbekwaamheid.

De uren die aan de opleiding zijn besteed, tellen ook niet mee voor het bepalen van het recht op zelfstandigenaftrek. Dat kan namelijk alleen wanneer het gaat om het op peil houden van de vakbekwaamheid. Haar nieuw verworven vakbewaamheid als heks kan ze weliswaar meteen toepassen bij haar huidige activiteiten, maar volgens de rechter is de heksenopleiding niet noodzakelijk om haar werkzaamheden als artiest en actrice te kunnen blijven uitoefenen.

 

 

De minor ondernemen is geen opleiding opzich maar een onderdeel uit een 4 jarig traject. als een ondernemer cursusen volgt om zijn "ondernemerschap" te verbeteren lijkt mij dat de uren mee kunnen tellen, maar aangien het hier om een zeer groot aantal uren gaat...

 

ik zal van de week de belastingdienst eens bellen met deze vraag.

 

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Zou in dit geval schriftelijk de belastingdienst om uitspraak vragen. Uitspraken van de belastingtelefoon geven 0,00 garantie op succes. Wel 50% op gezeur achteraf.

 

 

Goed idee, zal ik zeker om vragen als ze ja zeggen.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Het Hof van Amsterdam heeft in een aantal zaken in het voordeel van de ondernemer gesproken. De uren besteed aan een cursus of opleiding behoorden wel tot de uren besteed aan de onderneming.

 

"Het Hof is van mening dat tot aan de onderneming bestede uren alle tijd behoort, die een ondernemer besteedt aan werkzaamheden met het oog op de zakelijke belangen van de onderneming. Hiertoe behoort ook de tijd besteed aan cursussen voor het verkrijgen of op peil houden van de vakbekwaamheid om de onderneming te kunnen blijven uitoefenen."

 

Voor het hele artikel kun je terecht op de volgende pagina.

Link: http://www.zuidwest-nederland.nl/200504/a01.shtml

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.