• 0

btw plichtig ja of nee?

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen als intermediar/ bemiddelaar in schadeverzekeringen. Nu ben ik volgens die normen niet btw plichtig, alleen al omdat ik geen facturen stuur.

 

Nu wil ik de schadebehandeling uitbesteden aan een bedrijf. Dit bedrijf stuurt mij wel facturen en rekent daarom btw. Wat de uitbesteding duurder maakt.

 

Mijn vraag is de volgende: schadebehandeling hoort tot de werkzaamheden van een schadebemiddelingsbedrijf. Hoort dit omdat ik het uitbesteed niet tot samenhangende diensten? En zou het bedrijf daardoor geen BTW hoeven te heffen voor de schadebehandeling die ze voor mij uitvoeren?

 

Wie zou mij hier een goed antwoord op kunnen geven.

Vast bedankt,

Frank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
schadebehandeling hoort tot de werkzaamheden van een schadebemiddelingsbedrijf. Hoort dit omdat ik het uitbesteed niet tot samenhangende diensten? En zou het bedrijf daardoor geen BTW hoeven te heffen voor de schadebehandeling die ze voor mij uitvoeren?

 

Als jij de dienst levert zou het kunnen samenhangen met een andere dienst die je levert. Maar als een ander de dienst aan jou levert staat dat los van de btw-plicht van jouw diensten. Die ander moet bepalen of hij btw moet heffen aan de hand van de aard van zijn dienst, niet aan de hand van de jouwe.

Link naar reactie
  • 0

Voor wie zijn uiteindelijk de facturen bestemd? Lijkt mij dat deze uiteindlijk voor de verzekeraars zijn.....Of spreek je over een (koepel)organisatie welke de behandeling van schades uit handen neemt en hiervoor een bedrag in rekening brengt? Zoals renep terecht aangeeft is de heffing van de BTW voor de TP niet relevant maar louter een kostenverhogende factor. Je kunt als TP de BTW niet verekenen tenzij je BTW belaste presetaties levert welke hiermee samanhangen.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.