• 0

Marktonderzoek naar softwareselectie in het Nederlandse bedrijfsleven

Beste allemaal,

 

voor een nieuw te starten bedrijf ben ik bezig met het uitvoeren van een marktonderzoek om mijn ondernemingsplan te complementeren. Het bedrijf heeft als doelstelling om het selecteren van nieuwe of vervangende software sneller en eenvoudiger te maken. Nu ben ik op zoek naar ondernemers, managers, beinvloeders en beslissers (en een combinatie hiervan ;) ) om deel te nemen aan dit onderzoek. Wie wil mij helpen? Het kost slechts 5 minuten van jullie tijd en jullie helpen er deze starter enorm mee. Tevens wordt er voor de moeite een waardebon van 50 euro verloot onder de deelnemers.

 

Het webadres van het onderzoek: http://enquete.scan4software.nl

 

Het onderzoek wordt anoniem afgenomen, tenzij je kans wilt maken op de waardebon of zelf aangeeft geïnteresseerd te zijn in de voortgang.

 

Intro op het onderzoek:

 

Het selecteren van een nieuw softwareproduct is niet altijd makkelijk. Veel gehoorde problemen: de softwaremarkt is ondoorzichtig, er is beperkte informatie beschikbaar en het vergelijken is arbeidintensief.

 

Door middel van deze enquête wil Scan4Software beter inzicht krijgen in de huidige en gewenste manier van softwareselectie, De resultaten worden ingezet om een dienstverlening op te zetten die het Nederlandse bedrijfsleven helpt om op een makkelijke en verantwoorde manier software te selecteren. De vragenlijst neemt hooguit vijf minuten van uw tijd in beslag. Onder de respondenten wordt een waardebon van vijftig euro verloot.

 

Bij voorbaat dank,

 

Patrick Kieviet

Scan4Software

 

P.s. Ik kon niet goed vinden op dit forum of een oproep tot deelname aan een marktonderzoek gepost mocht worden. Als dit niet binnen de forum regels past dan hoor ik dat graag en verwijder ik het bericht.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hem ingevuld maar nog een paar opmerkingen. Softwareselectie d.m.v. online tools kan de zoekende partij helpen bij het maken van een long list, maar meer verwacht ik er meestal niet van. Ik ken in ieder geval 1 leverancier die er daarom geen tijd meer in steekt. Leadgeneratie voor softwareleveranciers is leuke inkomstenbron voor jullie maar dan ben je minder aantrekkelijk voor de "zoekers".

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: iedereen bedankt die tot nu toe heeft meegeholpen aan mijn marktonderzoek.

 

Kwalificaties als "veel" en "weinig" zijn wat lastig te interpreteren, maar het ziet er verzorgd uit

 

Een kennis van mij die werkt in de wereld van marktonderzoeken heeft mij dit aangeraden. Het "dwingt" de respondent tot het geven van een duidelijke mening. Overigens is het wel zo dat uiteraard gevoel hier een belangrijke rol in speelt, maar dat is in relatie tot dit onderzoek wenselijk.

 

Softwareselectie d.m.v. online tools kan de zoekende partij helpen bij het maken van een long list, maar meer verwacht ik er meestal niet van.

 

Doelstelling van mijn (te starten) bedrijf is om er nou juist voor te gaan zorgen dat de online tool resulteert in een goede short list. Overigens ben ik met je eens dat er nu op dit gebied nog veel te winnen valt. Vandaar dit initiatief... ;)

Link naar reactie
  • 0

Doelstelling van mijn (te starten) bedrijf is om er nou juist voor te gaan zorgen dat de online tool resulteert in een goede short list. Overigens ben ik met je eens dat er nu op dit gebied nog veel te winnen valt. Vandaar dit initiatief... ;)

 

Da's een mooie doelstelling, maar is het ook realistisch? Voor je tool zal je afhankelijk zijn de informatie van leveranciers. Ten eerste zijn er leveranciers die je geen informatie zullen verstrekken, ten tweede moet je afvragen of de informatie die je wel krijgt voldoende betrouwbaar is om je uiteindelijke shortlist mee te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.