Inmiddels ben ik al een heel eind gevorderd met mijn strategisch marketingplan voor mijn eigen bijouteriewebshop. Dit plan schrijf ik deels voor mezelf / deels voor mijn studie.
Nu ben ik aangekomen bij het laatste deel van de externe analyse. De 'afnemersanalyse'. Ik probeer antwoord te vinden op de vraag; 'Wie zijn mijn huidige (potentiele) klanten?'
Naast dat ik mijn huidige klanten (jonge, trendgevoelige vrouwen tussen de leeftijd van 15 en 25 jaar blablabla) benoemd heb probeer ik ook een aantal potentiele klanten(groepen) te benoemen. Een (denk ik) belangrijke groep die ik hierbij genoemd heb is de jonge, trendgevoelige man zonder hoog opgeleid niveau (blijkt uit onderzoek dat hoogopgeleiden minder vaak sieraden dragen). Maar mag ik de man noemen als potentiele doelgroep aangezien ik op dit moment nog geen herensieraden verkoop?
Bovendien schrijf ik dit strategisch marketingplan om bijvoorbeeld een productgroep toe te voegen. Bijvoorbeeld hondenaccessoires of de bovengenoemde herensieraden. Maar in welk deel van dit strategisch marketingplan moet dit opgenomen worden, want tot nu toe is dat nog niet aan de orde gekomen? Of hoort dit juist bij de afnemersanalyse door als potentiele doelgroep 'de trendy bezitters van kleine hondenrassen' te noemen?
Ik vind het nogal verwarrend en hoop dat iemand mij even op een recht spoor kan zetten . . .
Groetjes en alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd! :-*
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Smits
Smits
Hallo,
Inmiddels ben ik al een heel eind gevorderd met mijn strategisch marketingplan voor mijn eigen bijouteriewebshop. Dit plan schrijf ik deels voor mezelf / deels voor mijn studie.
Nu ben ik aangekomen bij het laatste deel van de externe analyse. De 'afnemersanalyse'. Ik probeer antwoord te vinden op de vraag; 'Wie zijn mijn huidige (potentiele) klanten?'
Naast dat ik mijn huidige klanten (jonge, trendgevoelige vrouwen tussen de leeftijd van 15 en 25 jaar blablabla) benoemd heb probeer ik ook een aantal potentiele klanten(groepen) te benoemen. Een (denk ik) belangrijke groep die ik hierbij genoemd heb is de jonge, trendgevoelige man zonder hoog opgeleid niveau (blijkt uit onderzoek dat hoogopgeleiden minder vaak sieraden dragen). Maar mag ik de man noemen als potentiele doelgroep aangezien ik op dit moment nog geen herensieraden verkoop?
Bovendien schrijf ik dit strategisch marketingplan om bijvoorbeeld een productgroep toe te voegen. Bijvoorbeeld hondenaccessoires of de bovengenoemde herensieraden. Maar in welk deel van dit strategisch marketingplan moet dit opgenomen worden, want tot nu toe is dat nog niet aan de orde gekomen? Of hoort dit juist bij de afnemersanalyse door als potentiele doelgroep 'de trendy bezitters van kleine hondenrassen' te noemen?
Ik vind het nogal verwarrend en hoop dat iemand mij even op een recht spoor kan zetten . . .
Groetjes en alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd! :-*
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag