• 0

Ervaringen Adobe Contribute CS?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je een beetje kennis hebt van HTML, zou ik gewoon direct in de HTML code (kleine) veranderingen doen. Ik heb geen ervaring met contribute, maar ik kan me voorstellen dat het veel problemen op zal leveren. Zeker wanneer de website niet in (bijvoorbeeld) dreamweaver is gemaakt. Wellicht iemand anders wel ervaring?

 

Als je kiest voor een open source CMS (bijvoorbeeld Joomla), is het wel een flinke klus om je website hierop te (laten) aanpassen. Doorgaans is het low-budget er dan snel af... Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je onder low-budget verstaat ;)

Link naar reactie
  • 0

Tjah, ik heb contribute op mn pc staan. Het zat nu eenmaal in het pakket dat ik heb aangeschaft. Echter, gebruik ik het niet.

 

Ik heb hem zojuist voor het eerste geopend en even een connectie geprobeerd. Het is inderdaad een soort CMS. Je pagina wordt ingeladen, deze kan je wijzigen en dan weer uploaden. Niet echt iets speciaals.

 

Ik weet niet waar je het precies voor wilt gebruiken en wat je kennis is van HTML, maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet nodig is om dit programma aan te schaffen/te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik weet niet waar je het precies voor wilt gebruiken en wat je kennis is van HTML, maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet nodig is om dit programma aan te schaffen/te gebruiken.

 

We laten een (2e) website maken - een beetje low budget. Het is een redelijk eenvoudige website (motorreizen naar een bepaald land). Voorstel is dus nu om Adobe Contribute te gebruiken om de site inhoudelijk te kunnen aanpassen.

Je leest heel veel over Mambo, Joomla enz. - maar ik heb nog nooit iets over Contribute gelezen. Niet dat dat iets zegt ;D

 

Het is wel geen web-based CMS - maar ja, dat is ook niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Contribute werkt zeer nauw samen met Dreamweaver. Het is een pakket dat geinstalleerd moet worden op de pc van diegenen die de website gaat onderhouden.

 

Voor eenvoudige websites is het een prima oplossing. Het voordeel t.o.v. joomla, Drupal e.d. is dat er geen sjablonen hoeven te worden gemaakt. Je kunt dus vrij snel operationeel zijn.

 

Het nadeel is dat er software geinstalleerd moet worden en dat de content niet in een database wordt opgeslagen.

 

Succes!

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0
Het voordeel t.o.v. joomla, Drupal e.d. is dat er geen sjablonen hoeven te worden gemaakt.

 

Ik ken die software niet, maar als dit inderdaad zo is dan is dat tegelijk het grootste nadeel. Want dat betekent dan neem ik aan dat elke gebruiker elk onderdeel van de pagina kan wijzigen, inclusief de vormgeving, navigatie, vaste koppen etc. (want als dat niet kan, dan moet iemand toch ergens in een soort van sjablonen hebben vastgelegd wat de wijzigbare content is)

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel t.o.v. joomla, Drupal e.d. is dat er geen sjablonen hoeven te worden gemaakt.

 

Ik ken die software niet, maar als dit inderdaad zo is dan is dat tegelijk het grootste nadeel. Want dat betekent dan neem ik aan dat elke gebruiker elk onderdeel van de pagina kan wijzigen, inclusief de vormgeving, navigatie, vaste koppen etc. (want als dat niet kan, dan moet iemand toch ergens in een soort van sjablonen hebben vastgelegd wat de wijzigbare content is)

 

Als de pagina in Dreamweaver is aangemaakt zal er toch zeker een template qaan ten grondslag kunne liggen, met editable regions. Ik denk dat het verschil met Joomla en Drupal is dat Contribute niet automatisch in een editable region post, maar dat dat nog een handmatige handeling is: er ligt immers ook geen database aan ten grondslag. Maar dat sluit het gebruik van Templates en de beperkingen van iedere user om het ontwerp te wijzigen niet uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.