Ga naar inhoud

Kena

Legend
  • Aantal berichten

    397
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

30

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Webwinkel
  1. Of je terecht on onterecht BTW berekend hebt gekregen kan ik jou niet zeggen. Maar Duitse BTW kun je voortaan via de Nederlandse belastingdienst terug vragen (zij sturen het dan door naar de Duitse belasting).
  2. Ik weet niet hoeveel pakjes jij verstuurd, maar is een virtueel adres misschien een optie? Heb je al vanaf ca. 90,- / maand. (Ik woon zelf vlakbij de Duitse grens en rijd in drukke maanden 1 x per week naar een Duits postkantoor omdat het a)goedkoper en b) sneller is. ) P.S. Trouwens, ik weet niet of jij gewoon naar Dtl. verstuurd of ook in Duitsland aktief bent, anders volstaat een postbus adres niet op je site.)
  3. Ik heb even door jullie berichten gelezen, maar bij 'responsive site' ben ik al afgehaakt (sorry..) .. geen idee wat dat is. Ik heb een heel algemene vraag (en ik ben een totale leek op het technische vlak): 1) Als je je site geschikt wil laten maken voor mobiel gebruik: is dat iets heel ingewikkelds? Moet de hele site (alle pagina's) opnieuw geprogrammeerd worden? 2) Moet je je mobiele site separaat onderhouden? Of worden later alle aanpassingen, die je op je 'normale' website doet ook automatisch toegepast op je mobiele site?
  4. Tijdje geleden een telefoon besteld rond 9 uur 's avonds, 10 min later de orderbevestiging, 30 minuten later bericht dat mijn pakket 'onderweg' was en de volgende dag werd het geleverd. Ik was perplex!! Want ik snap niet hoe ze het doen. Volgens mij kwam het 'gewoon' met de post. 123inkt of zo levert ook zo snel... ligt ook de volgende dag klaar bij een kiala punt.
  5. Hi GMan66, Ik heb (ook) een reisbureau in Nederland, 95% van mijn reizen/arrangementen bemiddel ik voor reisorganisaties uit EU-landen, maar uitsluitend voor klanten buiten Nederland (om het maar even ingewikkeld te maken ;D). 5% reizen bied ik onder eigen naam aan, maar ook die stel ik niet zelf samen maar koop ze in het (EU) buitenland in en verkoop ze voor een andere prijs aan klanten buiten Nederland. Dus.. ik heb ook eea uit laten zoeken door mijn accountant en kreeg o.a. deze informatie. Misschien staat het allemaal al in je bijlage (sorry, heb ik even niet gelezen), maar misschien heb je er iets aan (hoewel het voor een groot gedeelte voor jou niet van toepassing is als ik lees wat jullie doen) - of iemand anders...: A. Met betrekking tot de reisbureauregeling het volgende: Enkel de in- en verkoop van reizen door xxxxx, op eigen naam vallen onder de reisbureauregeling. Het gaat erom dat Xxxxxx het verkooprisico loopt. In dat geval moet Xxxxxx als Nederlandse ondernemer, Nederlands btw verschuldigd over de winstmarge die wordt behaald met de reishandelingen. De btw is daarbij een component van de vergoeding aan de reiziger bij verkoop, inclusief btw. De btw is in dat geval gelijk aan 19/119 deel van de winstmarge, inclusief btw. De verschuldigde btw maakt dus reeds onderdeel uit van de winstmarge. De verkopen moeten dus onder de nieuw reisbureau regeling inclusief btw plaatsvinden. De winstmarge is hetgeen de reiziger heeft moeten betalen, minus de bij derde gemaakte kosten, inclusief btw. Enkel voor reizen buiten de EU geldt het 0% tarief. Aftrek van voorbelasting is niet mogelijk met betrekking tot producten die onder de nieuwe reisburauregeling worden doorverkocht. Verrekening van buitenlandse btw, vliegtaks of toeristenbelasting kunnen niet worden verrekend in het buitenland. Ook een negatieve winstmarge over een bepaald jaar kan niet worden verrekend met een positieve winstmarge uit het volgende jaar. Men kan bij de nieuwe reisbureauregeling kiezen om de winstmargeberekening voor btw-doeleinden per aangiftetijdvak of per reis doet. De nieuwe regeling poogt te bereiken dat een reisbureau zich niet voor btw-doeleinden in elk land moet registreren. De in- verkoop worden daarmee als een dienst aangemerkt, welke dienst plaatsvindt in het land van vestiging van het reisbureau. Daarnaast komt de btw op deze ingekochte goederen ten gunste van het land waar deze zijn ingekocht, hetzij het land waar deze dienst wordt genoten. Dit alles omdat een teruggaaf niet verleend wordt. B. Met betrekking tot de overige diensten het volgende: De overige diensten van Xxxxxx betreffen hoofdzakelijk diensten die niet onder de nieuwe reisbureauregeling vallen. Dit is nadelig omdat de oude regelingen met betrekking tot deze diensten zijn vervallen. De inkomsten bestaande uit management fee voor bemiddeling, moeten vanaf 1 April met behulp van de normale btw bepalingen worden verwerkt. Reisbureaukosten/Boekingsfee Vanuit het Ministerie van Financiën is bepaald dat de door een reisbureau aan de klant in rekening gebrachte fee, vaak aangeduid als boekingskosten, reserveringskosten, administratiekosten, e.d., worden gezien als een bemiddelingsfee. Die keuze heeft enorm veel administratieve consequenties! Zonder heel diep op de materie in te gaan, betekent het namelijk dat er bij pakketreizen aan particuliere reizigers, waarbij de leverancier van het reisonderdeel een leverancier uit een EU-land (niet Nederland) is, er BTW moet worden afgedragen aan het land van dat betreffende EU-land. Dus doe je in bovenstaande situatie als reisagent zaken met een leverancier in Duitsland, dan zul je dus Duitse BTW moeten gaan betalen aan de Belastingdienst van Duitsland over de aan de klant in rekening gebrachte boekingsfee! Maar dus bijvoorbeeld ook in Spanje, of nog erger een niet-Euro land als Groot-Brittannië. Indien een boeking een bus- of treinvervoer betreft moet btw over de boekingsfee worden afgedragen in de EU landen waarin het vervoer plaatsvindt. Bijvoorbeeld eindbestemming Frankrijk, dan is dus de boekingsfee deels belast in Nederland, België en Frankrijk. Dit gaat dus, los van ingewikkelde en deels onmogelijke technische oplossingen, ook een enorme administratieve rompslomp beteken voor een reisbureau. Provisie/Commissie Iets waar een reisagent wellicht nooit echt bij stil heeft gestaan, maar dat nu bij de BTW veranderingen goed naar voren komt, is dat de afnemer van de bemiddeling niet de klant is, maar de leverancier van de reisdienst. Dat betekent dat je voor de BTW moet kijken naar de prestatie tussen die beiden. Het betreft dan een "Business to Business" dienst, die dan belast is in het land waar de afnemer zit, dus bij een buitenlandse leverancier (of dit nu een touroperator is of niet) in dat betreffende land. In een buitenlands EU land betekent dit dat de BTW verlegd wordt naar het land van die afnemer en er de zogeheten verleggingsregeling van toepassing is. Er zal bij de aangifte een zogeheten ICP lijst moeten worden aangeleverd met bedragen per land. Op zich is dit wel te doen mits het BTW-nummer van de buitenlandse leverancier bekend is. In BAS hebben wij dit veld inmiddels toegevoegd aan het leveranciersonderdeel. De commissie van een Nederlandse leverancier is belast met 19% BTW als de reishandeling in de EU plaatsvindt. Een enkelvoudige dienst van vervoer door middel van vliegtuig of zeeschip is daarbij 0%. Buiten de EU is de commissie voor de reishandeling ook 0%. Belangrijk hierbij is dat de reisagent verantwoordelijk is voor de juiste toepassing van de btw! Is de factuur van de Nederlandse leverancier niet correct, doordat er ten onrechte geen btw op vermeld staat, dan dient toch het juiste BTW bedrag door de reisagent afgedragen te worden! Dit is natuurlijk iets om goed in de gaten te gaan houden en de leverancier hier eventueel op aan te spreken.
  6. Meer een 'Aarch!!' moment dan echt 'leed' : Normaal lees ik de krant 's ochtends... vandaag een keer niet. Stond een stukje in met een leuke header, leek me een leuk domein. Helaas was iemand me voor... de naam is vandaag geregistreerd. AARCH!!
  7. Ik weet niet hoe uniek jouw domeinnaam is.... Ik heb ook een Engelse domeinnaam - voor een Duitse site ;). Geen probleem, want mijn bezoekers zoeken (als ze op mijn bedrijfsnaam zoeken) via google.de, ik zie maar weinig via google.com binnenkomen (maar ook op google.com of .nl sta ik bovenaan, omdat ik geen beschrijvende naam heb en een vrij unieke naam). Dus als je domeinnaam bijv. housegarden' zou zijn sta je in google.nl bovenaan (mits er niet nog meer Nederlandse housegarden sites zijn die het beter doen bij google ;)). En inderdaad: stel in google webmaster het land in.
  8. Hi Msteer, jouw popup is al niet goed vertaald... tenminste - ik begrijp het niet goed (en ik ben Duits - maar ook een vrouw ;D) RouteXL ist ein Routenplaner für mehrere Adressen. Sortiert Zwischenstopps in die schnellste Sequenz. Frei zu nutzen bis zu 20 Zielorten. Wollen Sie mehr oder uns unterstützen? Kauf einen Freischaltcode für nur 3 euro! 'schnellste Sequenz' ? Wat bedoel je daarmee? "Frei zu nutzen bis zu 20 Zielorten." - Gratis bis zu 20 Zieladressen. "Unterstützen"? Is wel goed vertaald, maar doet iemand dat? Waarom zou ik je willen steunen? (gewoon vanuit het oogpunt van een willekeurige internetbezoeker). euro - Euro Drücken - Drucken ('drücken' doe je alleen op de wc ;D). Leeren - Löschen / Alles löschen (zoiets) - leeren doe je een prullenbak Herunterladen - vind ik toch wel ouderwets. Ook de Duitsers kennen het woord 'download'. Maar is het niet eerder zoiets als 'opslaan'? Over Kontakt/Impressum is al alles gezegd - en helemaal correct. Als je er geen haast mee hebt wil ik jouw teksten een keer controleren (maar dan als tekstbestand). Stuur me anders maar een pb.
  9. Dat is een veel te lange zin om snel pakkend te zijn voor bezoekers. Moet in 1 oogopslag aandacht trekken en intresse tot bestellen wekken. oh... maar dit was geen reclame zin. Ik ben geen marketeer ;). Ik wilde alleen zeggen dat je - naar mijn mening - niet moet praten over het terug ontvangen van de productprijs, want dat klopt niet (helemaal). Je hebt wel gelijk dat het 'catchy' is: ontvang geld terug klinkt natuurlijk beter dan 'waardebon of voucher of wat dan ook' ;). Als je de kleine regeltjes zoals onder in je voorbeeld direct onder het plaatje zet zou het wel kunnen denk ik. Alleen vind ik het woord 'productprijs' niet mooi. Vind ik een erg kil woord, past niet bij de "producten" die jij verkoopt. Product klinkt zo naar fabriek. Maar misschien is dat ook gewoon mijn eigen verkeerde associatie...
  10. Het voordeel is behoorlijk. Maar: het briefpapier ziet er verder prima uit, het is alleen de kleur die dus niet mooi fel oranje is. Klant afhaken? Dat zal niet gebeuren. Tenminste: ik denk niet dat een klant een reis boekt, vervolgens een bevestiging/factuur krijgt en denk: huhhh... dat briefpapier vind ik toch niet zo mooi, zal de volgende reis maar ergens anders boeken. Oranje blijft een kleur die - afhankelijk van het soort drukwerk - altijd iets kan afwijken. Het is gewoon dat mijn eerste 1000 stk. briefpapier top kwaliteit waren (waarvan ik me soms zelf al afvroeg of dat niet een beetje over the top is voor de business waar ik inzit). Ik begrijp dat huisstijl belangrijk is en heb ook in het verleden niet bespaard op de uitwerking (website, logo, brochures, briefpapier). Vooral omdat ik in een niche zit vond ik het belangrijk om professionaliteit uit te stralen, dat mensen vertrouwen krijgen. Nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen dat ik mijn vraag al beantwoord heb ;D
  11. Ben het eens met Romano: beide zinnen zijn 'misleidend'/niet correct. Ik zou eerder iets schrijven in de trend van 'ontvang bij aankoop van deze/één van deze producten een waardebon'.
  12. Hallo, Ik doe zaken met particulieren, die krijgen van mij een factuur op briefpapier. Nu heb ik nieuw briefpapier besteld, alleen is de kwaliteit minder dan de laatste druk (andere drukker, wat misverstanden etc etc). Ik hoef het niet af te nemen (foutje in de communicatie), maar twijfel nu of ik het niet toch moet gebruiken. Ik gebruik de kleur oranje, die bij deze druk wat flets is. Verder ziet het er prima uit. Maar ik verstuur mijn briefpapier naar particulieren, denk niet dat die hier nauw naar kijken. En als ik het briefpapier ga afnemen kost het me maar een kwart van wat ik de laatste keer heb betaald. Mijn grafisch vormgever krijgt waarschijnlijk een hartaanval als ze dit briefpapier ziet ;D, maar ja… is het echt nodig om ‘duur’ briefpapier te gebruiken in mijn business (online reisbureau)? P.S. Ik verstuur mijn facturen trouwens per post omdat ik meteen ook folders mee stuur.
  13. Ik gebruik sinds 2 jaar ACT van Sage. Eigenlijk ook al een beetje over the top voor datgene waar ik het voor gebruik. Maar ik kan alle klantenconversaties in kwijt, kan actiepunten voor follow ups aanmaken en krijg reminders voor verjaardagen. Volgens mij was het niet zo duur en je hoeft ook niet elk jaar te updaten. (Het hele verkoop traject wat er inzit gebruik ik helemaal niet). Maar er zijn zo veel CRM pakketten... zeker de moeite om wat rond te kijken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.